2 application managere til IT og Digitalisering

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at være bindeled mellem leverandører og kollegaer og som brobrygger mellem teknik og faglighed? Så er du måske en af vores nye application manager/systemforvalter.

I IT og Digitalisering arbejder vi for at sikre et stabilt IT-grundlag for den grønne omstilling. Vi er bl.a. ansvarlige for Energistyrelsens kritiske og tværgående IT-systemer. Vi har mange opgaver og søger derfor to application managere med interesse – og gerne erfaring - inden for sags-og dokumentstyring eller webområdet.

Arbejdet vil foregå i tæt samarbejde med kollegaer, styrelsens fagcentre og eksterne leverandører – Statens IT står for driften af systemerne og leverer bl.a. udstyr.

Om jobbet Du vil indgå i Energistyrelsens stabsfunktion; IT & Digitalisering, hvor du er i team sammen med 6 andre application managere. Du får derfor et fagligt fællesskab med andre, der har samme rolle som dig. Teamet har en teamleder, der sikrer vidensdeling og faglig sparring både individuelt og på tværs af teamet.

I din rolle som application manager, skal du bidrage til, at Energistyrelsens IT-systemer drives sikkert og professionelt med fokus på værdi for brugerne. Din primære funktion vil være at sikre stabil drift, vedligehold og videreudvikling, samt support til brugerne. Vi arbejder med at forankre viden på tværs i teamet, og du kommer derfor til at indgå i samarbejde med andre erfarne application managers.

Job 1: har fokus på TAS og ESDH, F2 som er de systemer, vi anvender til vores tilskudsadministration samt vores nye IT service managementsystem (Topdesk). Du kommer til at være hovedansvarlig for ITSM systemet, mens du arbejder sammen med kollegaer for de to øvrige systemer.

Job 2: har fokus på webområdet samt et af vores eksternt rettede fagsystemer. På webområdet har du ansvar for platformen, men ikke indholdet. Endvidere bliver du ansvarlig for en række tilhørende værktøjer ift. cookiehåndtering, overvågning mv.

Opgaverne for begge stillinger vil blandt andet omfatte:

  • Løbende kontakt og dialog med relevante brugere i fagenhederne.
  • 2. level support og koordination i forbindelse med hændelser og ændringer.
  • Leverandørstyring, indbefatter kontrakt og økonomistyring samt dialog i forhold til fejlrettelser og udviklingstiltag.
  • Planlægge, koordinere og bidrage i gennemførelse af tests ifm. ændringer, opgraderinger mv.
  • Sikre at forvaltningen af løsningerne lever optil sikkerhedsmæssige krav jf. ISO27001, GDPR mv.
Om dig Du kan se værdien i god og stabil drift som udgangspunkt for at høste værdi af systemerne. Vi forventer, at du har god systemforståelse og vil kunne lære at navigere i et komplekst teknologisk landskab. Samtidig trives du i krydsfeltet mellem det tekniske og det faglige, og du sætter en ære i at kunne formidle mellem de forskellige interessenter.

Ønsker til profil i Job 1:

  • forståelse for sags- og dokumenthåndtering. Det kan være, at du har en baggrund som document controller/ records manager eller har en uddannelsesbaggrund, der omhandler disse fagområder.
  • erfaring med tilskudsadministration evt. som koordinator
Ønsker til profil i Job 2:

  • Har erfaring med forvaltning af webplatform (Fx DRUPAL eller GoBasic)
Ønsker til profil i begge stillinger:

  • analytiske evner og arbejder selvstændigt og struktureret
  • beslutsom og opbygger robuste relationer både personligt og på baggrund af din faglighed
  • udviser holdånd og er drevet af en nysgerrighed, der sætter dig i stand til at forstå Energistyrelsens fagområder.
Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker i henhold til relevant overenskomst indgået mellem pågældende faglige organisation og Skatteministeriet. Aflønning vil afhænge af erfaring og kompetencer. Stillingen er ledig til besættelser pr. 1. august 2023 og er på fuld tid.

Supplerende oplysninger kan fås ved henvendelse til Teamleder Trine Rohrberg Petersen på telefon 51 67 43 64

Energistyrelsen betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Ansøgning Du søger via www.ens.dk/job. Benyt funktionen "Søg stillingen" på stillingsopslaget. Din motiverede ansøgning med CV, eksamensbevis inkl. karakteroversigt og eventuelle øvrige bilag skal være indtastet senest mandag den 12. juni 2023. Der holdes samtaler i uge 24 og 25.

Kandidater til stillingen skal være indstillet på at skulle udarbejde en opgave i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Energistyrelsen, Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169462&DepartmentId=6148&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5842285

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet