AC’ere til Kontor for Prøver, Eksamen og Test i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kunne du tænke dig et meningsfuldt arbejde, hvor du igennem implementering af politiske aftaler og lovgivning er med til at styrke både prøver og test i folkeskolen? Så er du måske vores nye kollega i Kontor for Prøver, Eksamen og Test i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.



Vi søger lige nu kompetente og analytiske generalister, som har lyst til at bidrage til udviklingen af folkeskolens prøver og test. Du vil komme helt ind i maskinrummet, når politiske aftaler på prøve- og testområdet skal omsættes til handling.



Dine arbejdsopgaver Du vil få en alsidig hverdag, hvor du kommer tæt på beslutningsprocesserne. Vi oplever stor bevågenhed omkring prøve- og testområdet både fra politisk side og fra sektoren, og det præger en stor del af vores arbejde. Du vil opleve, at din indsats har en direkte og konkret betydning for skoler, lærere og elever.

Du vil komme til at arbejde med en eller flere af nedenstående opgaver:

  • Fagligt bidrag til politiske udspil, udarbejde og bidrage til ministersager, besvare folketingsspørgsmål og udarbejde presseberedskaber.
  • Deltage i udviklingsprojekter knyttet til folkeskolens prøver og test.
  • Projektledelse og implementering af initiativer fx vedr. udvikling af praktiske prøver i folkeskolen, større lokal handlerum i afvikling af prøver, eksamensbekendtgørelser og lign.
  • Betjening af ministerielle ekspertgrupper og opgavekommissioner.
  • Kommunikation til kommuner og skoler.
  • Samarbejde med parter og interessenter på folkeskoleområdet.
Vi tilbyder et spændende og udfordrende job med gode muligheder for faglig og personlig udvikling via løbende faglig sparring og kontinuerligt fokus på udvikling.



Om dig Du har en relevant videregående uddannelse i fx statskundskab, forvaltning, politik og administration eller en lignende uddannelsesmæssig baggrund. Det er en fordel, at du har kendskab til arbejdet i centraladministrationen eller fra en anden politisk ledet organisation. Nyuddannede med gode analytiske færdigheder og lyst til at lære nyt kan også komme i betragtning.

Som vores nye kollega vil det være en fordel, men ikke et krav, hvis du har flere af nedenstående kompetencer:

  • Du har gode kommunikative evner og formår at formidle ud fra modtagerperspektiv. Du er særlig stærk i skriftlig formidling.
  • Du har stærke metodiske og analytiske evner og kan anvende viden og data systematisk i din opgaveløsning.
  • Du kan koordinere og sikre fremdrift i dine opgaver.
  • Du arbejder selvstændigt, struktureret og omhyggeligt og tager ansvar for dine opgaver, også når arbejdstempoet er højt.
  • Du er pragmatisk, har gåpåmod og kan tænke i nye og bedre løsninger inden for de politiske, økonomiske og lovgivningsmæssige rammer.
  • Du har mod på at give dig i kast med nye ting og bliver ikke slået ud af ukendte opgaver eller korte frister.
  • Du har gode samarbejdsevner og formår at samarbejde på tværs af styrelsens fagkontorer og med eksterne samarbejdspartnere.


Lyder det som noget for dig? Så ser vi meget gerne en ansøgning fra dig, hvor du med din baggrund og erfaring beskriver, hvad der motiverer dig for at søge stillingen samt hvordan du kan bidrage til arbejdet i Kontor for Prøver, Eksamen og Test.



Om Kontor for Prøver, Eksamen og Test Du bliver ansat i Kontor for Prøver, Eksamen og Test. Kontoret har det samlede ansvar for prøver, eksamen og test på alle uddannelsesområder under Børne- og Undervisningsministeriet.

Du vil blive en del af det team der arbejder med test og prøver i folkeskolen, som består af 16 engagerede og fagligt stærke medarbejdere. Teamet er en del af et kontor på 39 medarbejdere med i alt tre teams.

Vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen, hvor vi også har et tæt samarbejde med andre kontorer i ministeriet, fagkonsulenter og ikke mindst skolerne. Vi vægter muligheder for sparring højt og har fokus på god onboarding, og du vil hurtigt mærke, at du får ansvar og er med til at gøre en forskel for skoler, lærer og elever.



Løn- og ansættelsesvilkår Stillingerne ønskes besat pr. 1. august 2023. Du vil blive ansat som AC-fuldmægtig eller specialkonsulent afhængigt af dine faglige kvalifikationer efter gældende overenskomst for akademikere i staten.

Ansættelsessted: Teglholmsgade 1, 2450 København SV

Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte teamleder Julie Bangsbo Myrup på telefon 2497 8233 eller per mail julie.bangsbo.myrup@stukuvm.dk.

Du kan også læse mere om Børne- og Undervisningsministeriet på vores hjemmeside www.uvm.dk og om STUK på www.stukuvm.dk.



Sådan søger du Send din ansøgning, cv og eksamensbevis via stillingsopslaget på vores hjemmeside,https://www.stukuvm.dk/job-i-styrelsen, senest onsdag den 24. maj 2023.

Vi forventer at afholde 1. samtaler løbende, hvor du også vil blive bedt om at besvare en case, som vil indgå som en del af den samlede vurdering. 2. samtaler forventes afholdt i uge 23.



Styrelsen for Undervisning og Kvalitet er en styrelse i Børne- og Undervisningsministeriets koncern. Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets, og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund – vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, København, Teglholmsgade 1, 2450 København SV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-05-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=168713&DepartmentId=10351&MediaId=3809&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5830079

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet