Afdelingsleder til Børn, Unge og Familieafdelingen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at lave ledelse inden for området med udsatte børn og unge og blive en vigtig del af en afdeling i udvikling?

Børn, Unge og Familier i Brøndby Kommune søger lige nu en fagligt dygtig, engageret og initiativrig afdelingsleder til Børn, Unge og familie afdelingen. Du vil blive en del af en samlet ledelse, der består af 1 chef, 3 afdelingsledere og en faglig koordinator. 

Børn, Unge og Familier er en myndighedsafdeling, der fysisk er placeret på Brøndby Rådhus. Afdelingen er organiseret i to socialfaglige grupper, en anbringelsesgruppe, et børnehandicapteam og en modtagelse. Børn, Unge og Familier er forankret sammen med PPR, KUI, SSP og Ungeenheden, under samme chef, og har i det daglige et tæt samarbejde med skoler, dagtilbud og sundhedspleje som organisatorisk er placeret i samme forvaltning. 

Brøndby kommune har en række interne støttende indsatser, som udbydes af Unge- og Familieteamet, herunder familiebehandling, kontaktperson, psykologsamtaler, udarbejdelse af børnepsykologiske undersøgelse, støtte til samvær samt indsatser efter §28 i barnets lov såsom BOX, vredeshåndtering mv. Vi har ligeledes mulighed for anbringelse på eget børne- og ungehjem i Dyringparken samt støtteophold gennem egen aflastningsinstitution, Gillesager.

Børn, Unge og Familier har høje faglige ambitioner. En forudsætning for at indfri de ambitioner er først og fremmest et højt fagligt niveau hos vores medarbejdere. Derudover er det afgørende, at vi har gode relationer til hinanden, og vi vægter derfor en samarbejdende, åben og tillidsfuld tilgang højt.

Børn, Unge og Familier lægger vægt på at inddrage børn, unge og deres forældre i behandlingen af deres sag, og arbejder målrettet på at skabe et stærkt fagligt fællesskab og et positivt arbejdsmiljø. Vi arbejder med barnet i fokus ud fra ICS metoden (Integrated Children´s System), den løsningsfokuserede tilgang og med DUBU (Digitalisering Udsatte Børn & Unge).

Dine ansvarsområder

Som afdelingsleder i Børn, Unge og Familier i Brøndby Kommune vil dine ansvarsområder som udgangspunkt være børnehandicapteamet samt aflastningsinstitutionen Gillesager. 

Som afdelingsleder har du personaleansvaret for rådgiverne i børnehandicapteamet, og sammen med den faglige koordinator, ansvaret for udvikling af området. Børnehandicapteamet er aktuelt i gang med en gennemgående udvikling, hvor vi bl.a. er godt i gang med et taskforce forløb, der afsluttes efteråret 2024. Den faglige koordinator understøtter den faglige sparring af medarbejderne, men der ønskes et øget ledelsesmæssigt fokus på området, der kan understøtte den gode udvikling. 

Aflastningsinstitutionen Gillesager er nyt internt tilbud i Brøndby, hvor vi fra medio 2024 tilbyder aflastning for børn og unge i aldersgruppen 6-15 år med behov for støtte. Aflastningsinstitutionen skal også tilbyde afløsning i hjemmet til forældre med et hjemmeboende barn, der har særlige behov grundet en funktionsnedsættelse. I det daglige varetages driften og personaleledelsen i aflastningsinstitutionen af en ny-ansat daglig leder. Men du vil som afdelingsleder få et vigtig opgave i, at understøtte den daglige leder i etableringen og udviklingen af tilbuddet, samt sikring af tilbuddets kvalitet. 

Ledelsesteam 

Da en af de nuværende afdelingsleder går på barsel vil der være en midlertidig opgavefordeling, hvor det forventes, at du også vil have ansvaret for ledelsen af et socialfagligt team. Den konkrete fordeling af opgaver aftales nærmere med afsæt i dine erfaringer og kompetencer. 

Når ledelsesteamet i Børn, Unge og Familier er på fuld bemanding med 3 afdelingsledere vil vi i ledelsesteamet arbejde på en organisering, på tværs af både myndighed og udførerområdet, der tilgodeser kompetencer og erfaringer. 

Vi tilbyder

  • En spændende stilling, med et stort ansvar
  • En samlet stærk og engageret ledelse
  • Engagerede og fagligt dygtige medarbejdere
  • En god arbejdsplads, hvor vi er i gang med en god udvikling
  • Et godt arbejdsmiljø, hvor der er plads til alvor og latter
     

Vi forventer

  • Du har erfaring med rollen som leder eller koordinator i arbejdet med udsatte familier 
  • Du har en åben og anerkendende tilgang i din ledelsesstil
  • Du står sikkert i din faglighed og dit ledelsesrum og kan håndtere komplekse og pressede situationer med ro og overblik
  • Du har økonomisk flair og ansvarlighed
  • Du har engagement og lyst til at arbejde helhedsorienteret med en ressourcefokuseret tilgang
  • Du har gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt
  • Du har et positivt menneskesyn, et sikkert kompas og en høj etisk standard
  • Du har et godt blik for helheder og sammenhænge i opgaver og imellem afdelinger 
  • Du har en stærk faglighed og kan give sparring og bidrage med nye perspektiver og løsningsmuligheder 
  • Du kan agere selvstændigt og identificere, hvor der er potentiale for udvikling 
  • Du har stærke relationelle kompetencer og kan understøtte opgaven med at sikre det bedste samarbejde omkring barnet eller den unge. 

 Hvem er vi?

Under en vision om at skabe stærkere, sundere og mere bæredygtige fællesskaber i Brøndby har Kommunalbestyrelsen vedtaget fem fokusområder, som får et ekstra fokus frem mod 2030. I Børne-, Kultur- og Idrætsforvaltningen arbejder vi målrettet med at realisere Kommunalbestyrelsens vision ved at løfte opgaverne i fællesskab og arbejde tværfagligt med opgaverne, så vi kan skabe sammenhæng og gode udviklingsvilkår for kommunens borgere. 

Du vil i stillingen som afdelingsleder have et tæt samarbejde med chefen for ”Børn-, unge og forebyggelse” og de øvrige ledere og medarbejdere på børne- og ungeområdet. Vores arbejdsplads er præget af godt humør, højt til loftet og et uformelt arbejdsmiljø. Som person skal du have lyst til at indgå i og bidrage til dette og have lyst og vilje til at indgå i et tværgående samarbejde på tværs af fagområderne.

Vil du vide mere?
Er du interesseret i stillingen, kan du læse mere om Brøndby Kommune på vores hjemmeside. 

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til chef for Børn, Unge og Forebyggelse Michael Thomsen på tlf. 2120 3413 (træffes fra 2. april), afdelingsleder Minelle Hansen på 4328 2512 eller afdelingsleder Line Pihl på 4328 2550.

Løn og ansættelsesvilkår :
Aflønning sker efter gældende overenskomst og konkret forhandling med forhandlingsberettigede organisation. 

Ansøgningsfrist og tidsplan: 

Der er ansøgningsfrist den 12. april 2024. Ansættelsesudvalget mødes den 15. april for at udvælge kandidater. 

Første samtalen forventes afholdt den 18. april 2024 og eventuel anden samtale den 25. april 2024. Hvis du går videre til anden samtale vil du blive præsenteret for en konkret case. 

Ansættelse hurtigst muligt og gerne senest pr. 1. juni 2024.

Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation. 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.

Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid. 

Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 39.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Brøndby Kommune, Park Alle 160, 2605 Brøndby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6016220

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet