Akademisk generalist til tværgående koordinering af Banedanmarks bæredygtighedsstrategi og klimaplan 2030

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en dygtig akademisk generalist, der skal være med til at drive tværgående koordinering, processer og ledelsesbetjening i forbindelse med implementering af Banedanmarks bæredygtighedsstrategi og klimaplan 2030.

Banedanmark er en af Statens største styrelser, hvor mere end 2.500 medarbejdere hver dag sikrer, at Danmarks jernbane udvikles, driftes og vedligeholdes. På hovedkontoret ved Dybbølsbro i København sidder sektionen Miljø & Klima, hvor vi nu søger en akademisk generalist, der brænder for at koordinere og drive processer og opgaveløsning indenfor bæredygtighedsområdet på tværs af fagligheder i en stor organisation. Du bliver du en del af sektionen Miljø & Klima og vil få reference til bæredygtighedschefen, som har ansvaret for udviklingen og implementeringen af Banedanmarks bæredygtighedsstrategi og klimaplan 2030.

I Miljø & Klima er det vores kerneopgave løbende at udvikle, forbedre og monitorere Banedanmarks bæredygtighedsarbejde med afsæt i bæredygtighedsstrategien og Klimaplan 2030, som spænder over et bredt felt af miljø- og klimaindsatser knyttet til driften og udviklingen af jernbaneinfrastrukturen. Vi har ligeledes ansvar for Banedanmarks grønne rapportering og miljøgodkendelser af Banedanmarks infrastrukturanlæg.

Tværgående koordinering af bæredygtighedsstrategi og klimaplan 2030

I rollen som generalist får du en central rolle i den tværgående koordinering af leverancer til den løbende bæredygtighedsrapportering til direktion og bæredygtighedsstyregruppe. I Banedanmarks bæredygtighedsstrategi og klimaplan 2030 indgår en lang række initiativer, som vores kollegaer i hele Banedanmark bidrager til at løfte, og som du skal holde styr på ift. status, fremdrift og rapportering.

Dine primære arbejdsopgaver vil bestå i:

  • styring af leverancer til bæredygtighedsrapportering, herunder bestilling af bidrag til fremdriftsrapportering, udarbejdelse af samlet rapportering og løbende opfølgning
  • at understøtte fokus på deadlines i forbindelse med bestillinger og leverancer samt udarbejdelse af tidsplaner
  • at udarbejde skriftligt materiale, i form af referater, notater, præsentationer, rapporter og beslutningsoplæg
  • at koordinere og besvare henvendelser, høringer og departementale bestillinger indenfor sektionens opgaveportefølje.
Et vigtigt redskab i dit arbejde er vores sagsbehandlingssystem F2, hvor langt de fleste bestillinger og høringer håndteres. Har du erfaring med at anvende F2, som et primært arbejdsredskab, er det et plus, og hvis ikke, så vil du få hjælp til at lære det. Det vigtigste er, at du har lyst og mod på at blive rigtig god til at arbejde i systemet.

Gåpåmod, serviceminded og med en skarp pen

Vi leder efter dig, som helst har nogle års erfaring som akademisk generalist og ledelsessupport fra et departement eller stabsfunktion i en styrelse eller virksomhed. Du har en relevant videregående uddannelse på kandidatniveau som f.eks. cand.scient.pol. eller lignende uddannelse.

Som person er du serviceminded og proaktiv af natur. Du er god til at kommunikere på skrift og i tale, og du har sans for at aflevere et visuelt skarpt produkt. Og så kan du både koordinere, strukturere og følge op på aftaler og deadlines.

Vi forventer, at du er en kompetent, konstruktiv og imødekommende samarbejdspartner for dine kollegaer rundt om i både vores sektion og resten af Banedanmark.

Vores sektion løser mangeartede og komplekse opgaver og har stor berøringsflade med mange interessenter. Du skal derfor trives med forskelligartede opgaver, som til tider skal løses parallelt og med korte frister.

Du vil til gengæld blive en del af et team med dedikerede kollegaer med forskellige fagligheder, der komplimenterer hinanden, og hvor der er god mulighed for faglig sparring. I din hverdag vil du have et tæt samarbejde med bæredygtighedschefen om leverancestyringen ift. bæredygtighedsstrategien og mange andre spændende opgaver.

Løn Du ansættes efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC. Lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt sektionschef Lotte Ebert Jensen på tlf. 26221691 (dog begrænset kontaktmulighed i ugerne 29-30 pga. ferie). For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.

Vi ser frem til at høre fra dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43, Carsten Nieburhs Gade 43, 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=192526&DepartmentId=22260&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5879549

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet