Alsidig og selvstændig AC-generalist til koordinations – og analyseopgaver i en af statens største it-afdelinger

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du god til at skrive og kan du fremstille komplicerede problemstillinger på en tydelig og forståelig måde? Vil du være tovholderen, der sikrer at opgaver kommer godt i mål? Vil du anvende din faglighed og bringe dine kompetencer i spil i en kompleks it-organisation? Så er det lige dig vi leder efter til jobbet som AC-generalist i Landbrugsstyrelsens it-afdeling.

Kan du skrive skarpe sager og drive tværgående processer?
Landbrugsstyrelsen arbejder for at skabe de bedste rammer for dansk landbrug. Vi skaber vækst og arbejdspladser til gavn for hele landet for samtidigt at passe på vores klima og miljø. Du bliver en del af en af Statens største it-afdelinger med ca. 280 ansatte med mange forskellige fagligheder. Dansk landbrug spiller en afgørende rolle for den grønne omstilling, og Landbrugsstyrelsen er således centralt placeret i det politiske landskab, når det kommer til klimadagsordenen.

Næsten alt vi laver i Landbrugsstyrelsen er it-understøttet. Der kommer mange sager, bestillinger og forespørgsler igennem it-afdelingen, og som en del af Team It Stab vil du sidde i midten af et stort sammenhængende system, hvor en vigtig del af dit job vil være at være pennefører på sager og bestillinger til f.eks. vores departement og koordinere tværgående processer. Vi søger derfor en ny kollega, der frem for alt skal være god til at skrive og som kan lave sager og beslutningsoplæg, der er korte, skarpe og velformulerede.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • At skrive notater og beslutningsoplæg
  • At koordinere og drive indsamling af materiale til besvarelse af bestillinger fra vores direktion, departement eller andre myndigheder
  • Gennemførelse af mindre analyser, når ønsker fra forretningen skal omsættes til it-løsninger
  • At være drivende på mindre analyseopgaver
  • At være koordinator for interne processer i it-afdelingen
Det derfor vigtigt, at du kan arbejde selvstændigt og kan sætte dig ind i mange forskellige problemstillinger, hvor der vil være behov for at koordinere input fra mange forskellige fagpersoner. Det vil derfor være en fordel, hvis du arbejder struktureret og er god til at danne dig et overblik over komplekse opgaver.

Det vil også være en stor styrke i forhold til stillingen, hvis du er nysgerrig, opsøgende og stærk til at skabe gode samarbejdsrelationer til andre.
Har du tilmed gode analytiske evner og strategisk sans, vil der være gode mulighed for at bringe dem i anvendelse hos os.

Vi sørger naturligvis for grundig oplæring, så du kommer godt i gang.

Gode kollegaer og spændende udviklingsmuligheder
Til daglig vil du være organisatorisk placeret i Team It Stab, hvor vi arbejder på tværs af hele it-afdelingen med meget forskellige opgaver, der alle understøtter de øvrige enheder i It. Vi beskæftiger os blandt andet med porteføljestyring, controlling, brugerinvolvering, kommunikation og it-udbud. Lige nu er vi ca. 20 i teamet med vidt forskellige fagligheder.

Vi har en uformel tone, hvor alle kan tale med alle. Vi har fokus på at sikre et godt arbejdsmiljø, vi fokuserer på at være sociale, at hjælpe hinanden og har altid let til grin.

Din hverdag vil præget af selvstændige opgaver med stor faglig udfordring, men du har stor mulighed for at præge din hverdag og de processer, der er relateret til opgaverne.

Vores forventninger til dig
Du er et godt match, hvis du har en lang videregående uddannelse, f.eks. cand.it. eller en samfundsvidenskabelig eller humanistisk uddannelse. Vi lægger dog mere vægt på dine generalist-kompetencer end på din specifikke uddannelsesmæssige baggrund.

Du har formentlig et par års erfaring fra en lignende stilling og har lyst til at blive en del af en kompleks it-organisation i et dynamisk politisk og administrativt miljø, hvor der er rig mulighed for at sætte dine kompetencer i spil. Du kan også være nyuddannet med appetit på en stejl læringskurve.

Det er ikke en forudsætning, at du på forhånd har en særlig indsigt i it, men det vil være en stor fordel, hvis du har interesse for digitalisering i bred forstand og vil se det som en god faglig udfordring at formidle sager, der engang imellem kan have teknisk karakter.

Ansættelsesvilkår
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og relevant organisation. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg afhængig af kompetencer og erfaring.
Ansættelsesområdet er Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri med tilhørende institutioner og tjenestestedet er Landbrugsstyrelsen, Nyropsgade 30, 1780 København V.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan fremvise en privat straffeattest uden forhold af betydning for stillingen.

Stillingen ønskes besat pr. 1/8.

Kontakt
Du kan læse om Landbrugsstyrelsen på www.lbst.dk.
Vil du vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte teamleder Mette-Marie Daub på tlf. 3045 4892.

Ansøgning
Søg stillingen ved at sende en ansøgning inkl. CV og eksamensbevis online i vores rekrutteringssystem (tryk på ”Søg stilling”) senest den 31. maj 2023.




INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Landbrugsstyrelsen, Nyropsgade 30, 1602 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-05-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169041&DepartmentId=7683&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5835693

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet