BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Interesserer du dig for politik og strategi – og vil du arbejde helt tæt på topledelsen i en statslig styrelse? Har du politisk tæft, og kan du både lede og koordinere politiske sager og strategiske projekter? Så har vi mange spændende opgaver til dig!
Som vores nye kollega bliver du en del af Bygningsstyrelsens direktionssekretariat, der er et dynamisk team bestående af syv medarbejdere. Du kommer til at referere til sekretariatschefen, men du vil i dagligdagen i vid udstrækning også arbejde direkte for direktionen. Direktionssekretariatet udgør sammen med Presse- og kommunikation samt HR centeret Stab.
Dine opgaver
Som direktionskonsulent får du et indgående og unikt kendskab til styrelsens opgaver, strategi, udvikling, styring og overordnede ledelse. Direktionssekretariatet varetager betjeningen af styrelsens direktør og tre vicedirektører samt sager til ministeriets departement og minister. Du klæder direktionen på til at lede styrelsen bedst muligt, og du får ansvar for at understøtte styrelsens strategiske retning og tværgående samarbejde.
Som direktionskonsulent skal du koordinere styrelsens mål- og resultatplan samt øvrige departements- og ministerbetjeningssager for eksempel besvarelse af politiske sager, folketingsspørgsmål, borgerhenvendelser, input til taler til ministeren m.v. Du får i starten ansvaret for at facilitere og forberede styrelsens direktions- og ledelsesmøder og vil løbende overgå til også at blive en central policy-medarbejder med ansvar for at køre og koordinere vigtige, politiske sager mellem styrelsen og departementet samt større strategiske projekter i styrelsen.
Kan du tage styringen og sikre den gode proces?
For at få succes i jobbet er det vigtigt, at du arbejder struktureret, selvstændigt og er god til at samarbejde på tværs af hele organisationen. Hverdagen er travl og omskiftelig, og der er brug for, at du hurtigt kan sætte dig ind i nye problemstillinger. Som person har du en sikker dømmekraft i forhold til, hvilken proces, der skal til for at løse en konkret opgave eller bestilling, og du tør udfordre dine omgivelser for at sikre kvalitet i de produkter, I sammen leverer.
Vi forestiller os, at du har en kandidatuddannelse som cand.scient.pol., cand.polit. eller lignende. Derudover har du eksempelvis nogle års erfaring fra et departement, en styrelse eller lignende. Du behøver ikke at have viden om bygninger og facility management, for opgavens fokus ligger på policy, processer og strategi, men du vil undervejs få opbygget viden om alt fra effektiv ejendomsdrift til sikker eksekvering af store projekter. Vi lægger derudover vægt på, at du:
- Er initiativrig, analytisk, struktureret og har god dømmekraft
- Kan skabe overblik over arbejdsprocesser og motivere kolleger med forskellige fagligheder til at levere gode bidrag til faglige oplæg til direktion og departement
- Har kompetencer ift. notatskrivning som et håndværk
- Kan indgå i strategiske drøftelser
- Har ønske om at lede større forandringsprojekter
- Er fleksibel og loyal og at du respekterer fortrolighed i det tætte samarbejde med direktionen
Løn - og ansættelsesvilkår sker i henhold til overenskomst mellem staten og Akademikernes Centralorganisation som fuldmægtig eller specialkonsulent, eller anden relevant overenskomst. Bygningsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet, og dit ansættelsesområde vil derfor være ministeriet med de til enhver tid tilhørende styrelser. Dit arbejdssted er Carsten Niebuhrs Gade 43 i København.
I Bygningsstyrelsen går vi op i balance mellem arbejde og privatliv, og det er vigtigt for os, at opgaveløsningen understøttes af gode rammer, herunder er hjemmekontoret en af vores arbejdszoner.
I Bygningsstyrelsen arbejder vi aktivitetsbaseret. Vi har valgt den aktivitetsbaserede indretning og en positiv tilgang til delvis hjemmearbejde, fordi vi ønsker at styrke vores samarbejde og videndeling, skabe bedre mulighed for fordybelse samt understøtte et godt arbejdsmiljø med høj trivsel og fleksibilitet i hverdagen. Du kan læse mere om det HER.
Ansøgning og kontakt
Har du spørgsmål til stillingen kan du kontakte sekretariatschef Michelle Schlippe-Steffensen på tlf. 4170 1184, misst@bygst.dk.
Passer profilen på dig, hører vi meget gerne fra dig. Send os din ansøgning, CV og eksamenspapirer senest den 6. juni 2023. Du søger stillingen HER og modtager en kvittering, når vi har modtaget din ansøgning. Vi læser ansøgningerne løbende og forventer at afholde samtaler i uge 24 og 25. Stillingen er med tiltrædelse d. 1. august 2023. Vi ser frem til at høre fra dig.
Om Bygningsstyrelsen
Bygningsstyrelsen er en ejendomsvirksomhed og bygherre for staten og universiteterne. Vi har ansvar for at levere attraktive, bæredygtige og veldrevne arbejdspladser, så vores kunder – universiteterne, politiet, domstolene og centraladministrationen – kan koncentrere sig om kerneopgaverne. Vil du læse mere om, hvem vi er og hvad vi gør, kan du gøre det HER og du kan ligeledes læse om vores medarbejderes karrierehistorier HER.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brøndby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Bygningsstyrelsen, Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169028&DepartmentId=7832&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5835338