BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Ønsker du at sætte dit fingeraftryk på udviklingen af handicap-, psykiatri- og misbrugsområdet i en kommune, der har ambitioner om at være førende på området?
Brøndby Kommunes vision for 2030 er et stærkere, sundere og mere bæredygtigt fællesskab, som borgerne er stolte af og aktive i. Så brænder du for at gøre en forskel, så alle mennesker kan have et godt og aktivt liv, hvor de indgår i bæredygtige fællesskaber, også selvom de er udfordret på grund af en funktionsnedsættelse, psykisk sygdom, misbrug eller anden form for udsathed, så er det helt sikkert dig, vi har brug for.
Vi har fået mulighed for at udvide med en ekstra medarbejder, da der de kommende år vil være ekstra stort fokus på, at der er den rette sammenhæng mellem den nødvendige socialfaglige indsats og de anvendte ressourcer på området. Dette er bl.a. beskrevet i en grundig analyse af området fra august 2022, hvor vi fortsat er i fuld gang med at føre en række anbefalinger ud i livet. Vi vil blandt andet gerne være bedre til udnytte de muligheder, som data fra de forskellige fagsystemer, giver for at understøtte ledelse og drift, hvilket vi forventer, at du bliver en del af.
Om jobbet
Du bliver en del af socialchefens stab i Social- og Sundhedsforvaltningen. Du vil indgå i udviklingsprocesser sammen med de forskellige enheder i Handicap, Psykiatri og Misbrug, som omfatter både myndigheds- og udførerområdet. Du vil have base på rådhuset tæt på socialchefen og Specialrådgivningen, men i hverdagen vil du bevæge dig rundt mellem de forskellige enheder afhængig af de opgaver, du skal løse.
Du vil indgå i et tæt samarbejde med områdets anden udviklingskonsulent. Du vil ligeledes få en stor berøringsflade med områdets ledergruppe og til kommunens øvrige udviklingskonsulenter, når der er opgaver, der går på tværs.
Du kan forvente en bred palet af opgaver, der udspringer af både aktuelle behov i området og af mere strategiske og politiske behov. Den endelige opgaveportefølje vil afhænge af din profil, erfaring og kompetencer, men vil bl.a. omfatte:
- At bistå socialchefen og de øvrige ledere i området med projekt- og procesledelse i interne og tværgående projekter.
- At planlægge og facilitere udviklingsaktiviteter med ledere, medarbejdere og borgere.
- At udarbejde notater, analyser og sagsfremstillinger til den administrative og politiske ledelse.
- At sætte dig ind i ny viden, lovgivning og politiske mål på området og omsætte det til brugbar og effektfuld praksis.
- At analysere data fra vores fagsystemer med henblik på at optimere ressourceudnyttelsen.
Om dig
Du har en lang videregående uddannelse – gerne samfundsvidenskabelig. Det er en fordel, at du har erfaring fra en lignende stilling eller har generel erfaring inden for området. Vi forventer, at du kan arbejde selvstændigt og tager ansvar om opgaverne fra start til slut. Derudover håber vi, at du:
- Er drevet af nysgerrighed efter at indsamle og systematisere data på socialområdet.
- Følger med i de seneste tendenser i socialpolitikken samt evidensbaseret og lovende praksis, og at du er i stand til at omplante dem til forholdene i Brøndby.
- Er vant til at arbejde med tal og data og forstår at præsentere dine analyser på en letforståelig måde.
- Er løsningsfokuseret, kreativ og med blik for potentialerne i det tværgående samarbejde.
- Synes, at politik er spændende. I Brøndby er politik en holdsport, hvor du går efter bolden og er med til at spille din ledelse og politikere gode.
- Synes det er givende at bevæge dig på alle niveauer i kommunen, såvel på broen som i maskinrummet - men også på gaden blandt de mennesker, som det hele drejer sig om.
- Elsker at kommunikere og formidle svært stof til andre.
- Er en god kollega, der synes, det godt må være sjovt at gå på arbejde.
Vi tilbyder
- Stærke værdier, virkelyst og et positivt menneskesyn.
- En spændende arbejdsplads med engagerede medarbejdere, der går langt for at sikre den gode faglige løsning.
- Et arbejdsområde med stort politisk fokus og i konstant udvikling.
- En kommune, der er anerkendt for sin leverandørrolle ud over kommunens grænser.
- Gode udviklingsmuligheder sammen med andre dygtige udviklingskonsulenter.
- Ansættelse snarest muligt og på fuld tid.
- Hjemmearbejde i begrænset omfang.
- Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og kvalifikationer.
Om os
Se www.brondby.dk/om-kommunen/organisation/social-og-sundhedsforvaltningen
Brøndby Kommune på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/brondby-kommune/
Vil du vide mere:
Har du lyst til at høre mere, er du velkommen til at kontakte socialchef Bo Kristiansen på tlf. 60 10 44 41, eller send en SMS, så vil du blive ringet op.
Ansøgningsfrist:
18-02-2024
Første samtale vil være tirsdag den 20. februar 2024 og anden samtale fredag formiddag den 23. februar 2024.
Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation.
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.
Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid.
Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 39.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brøndby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Brøndby Kommune, Park Alle 160, 2605 Brøndby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5975574