Arbejdsmiljørådgiver til alsidig stilling i Banedanmarks Infrastrukturdivision

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Banedanmark søger en arbejdsmiljørådgiver, der har lyst til arbejde med mangeartede opgaver indenfor arbejdsmiljø.

Som arbejdsmiljørådgiver bliver du en del af sektionen Broer, Perroner & Arbejdsmiljø, hvor vi bl.a. har ansvar for at understøtte et sikkert arbejdsmiljø herunder løbende forbedringer for divisionens medarbejdere samt det eksterne personale, der vedligeholder jernbanen. I sektionen supporterer vi arbejdsmiljøorganisationen, og opbygger rammerne omkring

bygherreansvaret for arbejdsmiljø i forbindelse med udførelse af Banedanmarks vedligeholdelsesopgaver.

Du vil indgå i et team af dedikerede kollegaer med forskellige fagligheder, der komplimenterer hinanden, og hvor der er god mulighed for faglig sparring. Derudover samarbejder vi tæt med Banedanmarks centrale HR arbejdsmiljøsektion samt med vores arbejdsmiljøkollegaer i Anlægsdivisionen.

Vi har infrastruktur i hele landet, og ønsker med denne stilling særligt at støtte vores kollegaer i Jylland. Dit arbejdssted vil derfor som udgangspunkt være Fredericia, men der er også mulighed for, at det bliver i Ringsted. Du skal dog påregne noget rejsetid imellem kontorerne og anlægget uanset tjenestested.

Opgaver i stillingen

En af dine opgaver bliver at vejlede i arbejdsmiljøkoordinering og at føre tilsyn med bygherreansvaret. Du hjælper således dine kollegaer med arbejdsmiljøkoordinering. Derudover bistår du med opfølgning internt og ift. eksterne entreprenører, og følger op på hændelser og ulykker. Du har endvidere den løbende dialog med entreprenørernes arbejdsmiljøansvarlige. Endelig, samarbejder du med sektionens øvrige medarbejdere omkring support til arbejdsmiljøorganisationen, opfølgning på ulykker/hændelser, rapportering og handlingsplaner.

Du får en alsidig stilling og mulighed for at bruge din erfaring og udvikle din faglige viden. Stillingen giver en bred kontaktflade til både interne og eksterne interessenter, og du bliver faglig sparringspartner for dine kollegaer i divisionen.

Din nærmeste leder bliver sektionschef Gitte Weitze Christensen:

”I vores sektion lægger vi stor vægt på at løse opgaver med stor faglighed og professionalisme, men vi gør det i en afslappet atmosfære og har det sjovt imens. Vi har en meget vigtig opgave indenfor jernbanedriften, og er derfor fagligt velfunderet. Vi udvikler løbende, så vi hele tiden forbedrer os, og vi ved, at vi kun lykkes, når hele sektionen lykkes”.

Din profil

Du har en relevant teknisk uddannelse og/eller arbejdsmiljøbaggrund. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en lignende funktion f.eks. indenfor bygge/anlægssektoren, rådgivende ingeniørvirksomhed eller produktionsvirksomhed.

Banedanmark er en stor organisation med mange forskellige fagligheder og opgaver, og det er derfor vigtigt, at du har tværfaglig forståelse, gode samarbejdsevner, og at du nemt begår dig blandt forskellige fagligheder. Det er vigtigt, at du har gode mundtlige og skriftlige kommunikationsevner, da du ofte vil skulle formidle arbejdsmiljølovgivning og retningslinjer til dine kollegaer i alle dele af divisionen.

Det er vigtigt, at du trives i et dynamisk hverdag med flere sideløbende opgaver samtidigt. Her er din evne til at planlægge og prioritere dine opgaver afgørende. Du har det godt med at sparre og samarbejde med andre, og du arbejder struktureret og løsningsorienteret.

Løn

Som akademiker ansættes du efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC.

For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/STAT, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.

Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 3, sats 3, Provins.

For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer, samt at der tilkommer pension i henhold til overenskomsten.

Ansøgning og kontakt

Har du spørgsmål til stillingen, så kontakt sektionschef Gitte Weitze Christensen på telefon 26 14 63 14. Send din ansøgning og CV hurtigst muligt. For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43, Carsten Nieburhs Gade 43, 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=192380&DepartmentId=22284&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5839832

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet