Bliv en del af Brøndby Kommunes HR-team som Personalejurist - Skab løsninger og støt kommunens ledere

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

”Det særlige ved at arbejde som personalejurist i Brøndby Kommune er det gode samarbejde, jeg oplever vi har med kommunens ledere. Og så er afdelingen også fyldt med dygtige og sjove kollegaer”

Det fortæller Julie, der er en af vores personalejurister. Er det også noget af det, du søger?   

 

Velkommen til HR-afdelingen i Brøndby Kommune

Du får 15 kollegaer i HR-afdelingen, hvoraf 3 er personalejurister og du bliver den fjerde. Du behøver ikke at være uddannet inden for personalejura - vi vægter også erfaring og interesse inden for området. 

Lederne kontakter dig oftest, når der er behov for din rådgivning i forbindelse med sygefraværssager, disciplinærsager, fratrædelsessager, ansættelser, barselssager og ferieregler.

Du vil også skulle varetage forhandlinger med de faglige organisationer, ligesom du skal bidrage til ad hoc-opgaver omkring diverse personaleadministrative og -juridiske problemstillinger. Du skal yde sparring til personalekonsulenterne i HR-afdelingen og indgå i tværgående opgaver og projekter både i egen afdeling og i hele organisationen.

 

Din nye hverdag

Du får din daglige gang i HR-afdelingen, hvor du rådgiver og vejleder ledere både pr. telefon, mail og ved fysiske møder. Det er også i HR-afdelingens mødelokaler, at mange tjenstlige samtaler finder sted. 

Selvom din hverdag mest er på rådhuset, vil du også komme ud og møde lederne på deres arbejdspladser, når du fx skal holde oplæg og deltage i medarbejdersamtaler. Senest har en af vores personalejurister for eksempel været ude af huset for at undervise i håndtering af sygefravær på et fællesmøde for alle kommunens dagtilbudsledere. Vi vægter den gode dialog med kommunens ledere, og vi kan være med til at bidrage og klæde dem på til de forskellige personalesager. 

 

Vi søger dig, der er uddannet jurist eller har en anden relevant baggrund kombineret med erfaring og interesse for området. Derudover ønsker vi os at du: 

  • Har solid erfaring med personalejura.
  • kan arbejde selvstændigt, men også er en stærk holdspiller, der bidrager med din viden og sætter teamet højt
  • er nysgerrig og opsøgende over for det, du måske ikke ved endnu
  • kan formidle komplekse problemstillinger i et sprog, der er til at forstå - både på skrift og i tale
  • motiveres af hvordan du kan bidrage til løsninger og understøtte kommunens ledere ud fra håndteringen af fagligt relevante problemstillinger i din rolle som personalejurist.

 

Kom ind i et fagligt og socialt fællesskab

Du bliver en del af et team, der vægter faglighed og arbejdsfællesskabet højt. Vi er nysgerrige på hinanden og vores felt, og vi gør en dyd ud af at skabe gode forudsætninger for ledere og medarbejdere, men også for hinanden. Vores kompetencer og erfaringsbaggrunde er forskellige, hvilket giver et dynamisk miljø, der skaber de gode løsninger og en god dynamik. Vi værdsætter den løbende sparring med hinanden, men holder også et ugentligt teammøde, hvor der er mulighed for at vende eventuelle problemstillinger fra ugens løb. 

 

Det kan du også se frem til:

  • En arbejdsplads, der synes, at fagligt nørderi er sjovt (engang imellem)
  • gode relationer og stort kendskab til ledere og andre samarbejdspartnere, fordi der ikke er langt fra top til bund i kommunen
  • madglade kollegaer, der holder af kage, morgenbrød og andre lækkerier krydret med hinandens selskab
  • humor og stærkt kollegaskab som en del af din hverdag
  • en grundig introduktion til dine arbejdsopgaver

Har du lyst til at blive vores nye kollega? 

Du er mere end velkommen til at ringe til fungerende HR-chef Jonna Runge på tlf. 4328 2257 (uge 21+22) eller personalejurist Julie Raveenthiran på tlf. 43282280 (uge 23+24) og høre lidt mere om hverdagen, eller hvis du har nogle spørgsmål, inden du sender din ansøgning. 

 

Løn og ansættelsesvilkår:

Tiltrædelse i stillingen er som udgangspunkt den 1. august 2024.

Du ansættes efter gældende overenskomst og lønnen fastsættes på baggrund af din erfaring og dine kvalifikationer. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt med flexordning.



Ansøgningsfrist:

Vi ser frem til at modtage din ansøgning senest den 16. juni 2024. 
1. samtale afholdes den 20. juni 2024 og evt. 2. samtale afholdes den 24/25. juni 2024. 

 

Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation. 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.

Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid. 

Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 39.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Brøndby Kommune, Park Alle 160, 2605 Brøndby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6051109

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet