Bliv en del af vores engagerede team og gør en forskel for udsatte børn og unge

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af et stærkt fagligt fællesskab, og er du også optaget af at udfolde og udfordre din faglighed i en dynamisk afdeling? 

En af vores gode kollegaer har valgt at læse videre, og derfor er der nu en ledig stilling i vores anbringelsesteam. 

Vi er i fuld gang med at implementere Barnets lov, opkvalificere kompetencer og være nysgerrige på alt det nye, og det, vi i forvejen kender. Det er en meget spændende udvikling at få barnets lov implementeret i praksis. Vi er allerede godt i gang og ønsker at fortsætte med den gode udvikling i vores afdeling. Vi mangler lige nu en børne- og ungerådgiver i anbringelsesteamet.

Vi ønsker at få en ny kollega, som finder arbejdsglæde i at udfolde, udvikle og udfordre deres faglighed i en hverdag, hvor ingen dage er ens. En ny kollega, som gerne vil arbejde for at gøre en forskel for udsatte børn og unge og deres familier, og som er klar til at bidrage med nye faglige perspektiver.  Du vil som ny kollega opleve at blive taget godt i mod. Vi prioriterer nemlig at lave gode introforløb og du vil også få tilknyttet en mentor i den første tid i afdelingen og have et nedsat sagstal.

Hvem er du?
Det skal først og fremmest være fagligt og motiverende at gå på arbejde hos os. Du har derfor en åben og anerkendende tilgang til at arbejde tæt sammen med dine kollegaer, når I løser jeres arbejdsopgaver. Du synes også, at det er sjovt at være selvstændig og kan bevare overblikket i pressede situationer. Du skal have mod på og motiveres af at have en høj grad af egen kompetence, selvstændighed og fleksibilitet i din dagligdag. 

Vi forestiller os, at du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra anbringelsesområdet, men du kan også have erfaring fra det specialiserede børneområde, være nyuddannet eller have erfaring fra andre dele af socialområdet. 

Vi har brug for en kollega, som kan være tydelig og professionel i vores vigtige samarbejde med familierne og anbringelsesstederne. Vi har ligeledes brug for en kollega, der bidrager til høj faglig udvikling og kvalitet samt bidrager positivt til at skabe et godt kollegialt arbejdsfællesskab. 

Anbringelsesteamet:

Teamet består af fire rådgivere og en familieplejekonsulent. Teamet varetager afdelingens komplekse anbringelsessager, herunder også sager, hvor der er truffet afgørelse om anbringelse uden samtykke. Børne- og ungerådgiverne i teamet udarbejder indstillinger til det retlige børne- og ungeudvalg, matcher børn med anbringelsessteder, fører tilsyn med anbragte børn og unge, holder opfølgninger og iværksætter forskellige former for støtte under børnenes anbringelser. Børne- og ungerådgiverne i teamet har nedsat sagstal grundet kompleksiteten i arbejdet.

 Teamet fortæller: 

Vi kan godt lide den faglige fordybelse, der kræves, når der laves indstillinger til det retlige børne- og ungeudvalg, hvilket det lave sagstal muliggør. Vi motiveres af at hjælpe nogle af de allermest sårbare børn, som ikke kan bo hjemme hos deres biologiske forældre. Vi sidder på samme kontor, og vi har derfor en daglig sparring og et godt fællesskab, hvor vi hjælper hinanden. Ud over vores vigtige arbejdsopgaver er der også plads til at stille en masse dumme spørgsmål og snakke om Netflix-serier, familieliv mv. Og vi har plads til en kollega mere.

 Vi kan tilbyde vores nye kollega:

  • En fuldtidsstilling på en spændende arbejdsplads
  • Fleksibel arbejdstid og fokus på medarbejdernes trivsel (mulighed for en 4-dages arbejdsuge)
  • Mulighed for hjemmearbejde
  • Engagerede og fagligt dygtige kollegaer i alle aldre
  • Faglig sparring tilpasset dine forudsætninger
  • Supervision med ekstern supervisor
  • Et godt psykisk arbejdsmiljø
  • En skøn arbejdsplads, hvor der dagligt er grin og godt humør
  • En masse faglige udfordringer med gode muligheder for at sætte eget præg på opgaveløsninger 

Hvem er vi?
Børn, Unge og Familier er en del af Børn, Unge og Forebyggelse, og vi er fysisk placeret på Brøndby Rådhus. Vi er forankret under samme chef som Unge og familie-teamet (leverandør af familiebehandling, kontaktpersoner mv.), PPR, SSP og ungeenheden samt KUI-sekretariatet. På myndighedsområdet er vi aktuelt 30 rådgivere, der alle arbejder med udsatte børn og unge i alderen 0-18 år (-23 år, ved ungestøtte). I myndighedsarbejdet er vi organiseret i tre socialfaglige teams, et anbringelsesteam, et børnehandicapteam og et modtagelsesteam. I Børn, Unge og Familier arbejder vi ud fra den faglige tilgang ICS (Integrated Children's System) og den løsningsfokuserede tilgang (LØFT). Vi bruger DUBU (Digitalisering Udsatte Børn & Unge) som sagsbehandlingssystem. Og så har vi også torsdagskage, aktive pauser, sociale sammenkomster og højt humør. Vi glæder os til at få dig som kollega.

Vil du vide mere?
Er du interesseret i stillingen, kan du læse mere om Brøndby Kommune på vores hjemmeside. 

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til børne- og ungerådgiver Tina Binderup i uge 27-29 samt uge 33 på tlf. 43282687 og børne- og ungerådgiver Betül Basoda i uge 30-32 på tlf. 43282511.

Løn og ansættelsesvilkår :
Aflønning sker efter gældende overenskomst og konkret forhandling med forhandlingsberettigede organisation. 

Ansøgningsfrist og tidsplan: 

Der er ansøgningsfrist den 15. august 2024. Ansættelsesudvalget mødes den 16. august for at udvælge kandidater. 

Første samtalen forventes afholdt den 20. august 2024 og eventuel anden samtale den 22. august 2024. 

Ansættelse hurtigst muligt og gerne senest pr. 1. oktober 2024. 

 

Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation. 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.

Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid. 

Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 39.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Brøndby Kommune, Park Alle 160, 2605 Brøndby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6076176

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet