Bliv jurist i Trafikstyrelsens team for passagerrettigheder

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Værdsætter du et udfordrende job med mulighed for stort personligt ansvar og ønsker du at dygtiggøre dig indenfor juridisk sagsbehandling og forvaltningsret?

Reglerne om flypassagerers rettigheder har stor betydning for både forbrugere og virksomheder på daglig basis. Som følge af Covid-19 er bevidstheden om disse rettigheder blevet større, hvilket har ført til en stigende mængde af klagesager ved styrelsen.

I Trafikstyrelsen har vi derfor brug for en ekstra jurist, der har lyst til at prøve kræfter med opgaver inden for flypassagerrettigheder samt EU- og forvaltningsret. I samarbejde med de øvrige jurister, vil du skulle behandle klager fra flypassagerer over aflyste eller forsinkede fly samt boardingafvisninger.

Du vil være i krydsfeltet mellem det politiske og juridiske. Selvom du primært vil skulle lave konkret juridisk sagsbehandling, vil du på grund af områdets kompleksitet få en afvekslende hverdag med gode rammer for at udvikle dine juridiske kompetencer.

Dine væsentligste opgaver vil være at:

  • Lave konkret juridisk sagsbehandling – herunder at træffe afgørelser i sager om flypassagerrettigheder
  • Sikre effektiv forvaltning – herunder håndtere aktindsigtsanmodninger og høringer
  • Indgå i dialog med virksomheder, brancheorganisationer og forbrugere
  • Indgå i styrelsens arbejde med minister- og Folketingsbetjening
  • Sikre juridisk videndeling i styrelsen
Om dig:

Vi forestiller os, at du:

  • Er nyuddannet jurist eller har et par års erfaring
  • Fungerer bedst, når du indgår i teamsamarbejde
  • Kan arbejde struktureret
  • Kan lide [eller ønsker] at arbejde med konkret juridisk sagsbehandling
  • Ser dig selv som værende grundig, ansvarsfuld og selvstændig
  • Er god til at formulere dig både skriftligt og mundtligt på dansk og engelsk
  • Forstår at gøre jura forståeligt og anvendeligt for andre end jurister
Dertil skal du have lyst til og mod på at arbejde med EU-ret, samt fortolkningen heraf, såvel som at arbejde inden for et område, der ikke altid er helt klart reguleret.

Muligheder hos os
Vi tilbyder et spændende og udfordrende job med mulighed for et stort personligt ansvar, samt mulighed for at opbygge dine kvalifikationer inden for juridisk sagsbehandling og forvaltningsret. Vi sætter stor pris på høj kvalitet, hvilket i vores optik er betinget af vidensdeling, god kollegial adfærd, samt en hverdag, der giver plads til at pleje relationerne og hobbyerne uden for arbejdspladsen. Udvikling er i fokus hos os, hvorfor der er god mulighed for, at du på længere sigt kan afprøve øvrige juridiske fagfelter både i kontoret og i resten af styrelsen.

Opgaven er placeret i et kontor, der består af ca. 35 medarbejdere med akademikere, administrative medarbejdere og studentermedhjælpere. Kontoret har en bredspektret opgaveportefølje, der udover passagerrettighedsklager også omfatter post- og kørekortsområdet, certifikatudstedelse samt styrelsens kompetencecenter inden for ESDH-system.

Du vil indgå i et team af engagerede jurister, der udover behandling af klagesager på flypassagerområdet bl.a. også arbejder med klagesagsbehandling på kørekort- og postområdet. Vi har i teamet en uformel omgangstone, og der er fokus på at løfte i flok, individuel udvikling og plads til et godt grin.


Trafikstyrelsen som arbejdsplads
Trafikstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet, og vores mission er at skabe attraktive rammer for transport på vej, bane og i luften. Styrelsens kerneopgaver på tværs af disse fagområder er regulering, godkendelser og tilsyn. Vi er en åben og udadvendt organisation placeret mellem det politiske niveau og branchens virksomheder.

Vi er ca. 450 medarbejdere inden for forskellige faggrupper og udgør derfor en bred vifte af specialister og generalister. Du vil blive en del af et fællesskab, hvor din viden og indsats bliver værdsat af kompetente kolleger. Vi vægter faglig kvalitet, videndeling og et godt kollegaskab højt.

Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer om ugen og besættes på fuldmægtigvilkår. Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer. Stillingen er til besættelse snarest muligt. Er du ved at færdiggøre dit speciale, er der mulighed for ansættelse som bachelorfuldmægtig.

Yderligere information
Du kan få mere at vide om stillingen hos kontorchef Line Elikofer på tlf. 41 39 24 10 eller om personaleforholdene hos HR Partner Alberthe Sällberg på 41 78 04 00.

Ansøgning
Send din ansøgning, CV og eksamensbevis via Trafikstyrelsens ansøgningsportal på www.trafikstyrelsen.dk senest den 18. juni 2023 klokken 23.59. Vi afholder samtaler løbende, så send din ansøgning i dag.
Der skal forventes test i forbindelse med ansættelsesforløbet.


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Trafikstyrelsen, Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169427&DepartmentId=7957&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5841947

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet