BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
"Specialrådgivningen er en arbejdsplads, hvor der er stor faglighed blandt personalegruppen, end hvad jeg tidligere har oplevet. Vi er en personalegruppe med stor respekt for hinanden og vores forskelligheder, hvor der også er plads til humor og kage" - fortæller Josefine, der er socialkonsulent i Specialrådgivningen.
Er det også noget af det, du leder efter? Så sørger vi for, at du kommer godt fra start med grundig oplæring, at du får den uddannelse og løbende udvikling, du har brug for, og ikke mindst får 14 kolleger, som hjælper – og altid er der for hinanden.
Velkommen til Specialrådgivningen
Vi søger en socialrådgiver/-formidler 37 timer pr. uge fra d. 1. november 2023 eller snarest muligt.
Drømmer du om at arbejde inden for det specialiserede voksen område, så må du hellere læse videre, for Specialrådgivningen søger en socialkonsulent som brænder for myndighedsarbejdet inden for det specialiserede voksen område med primært fokus på krisecenter og herberg.
Hvad er jobindholdet:
Du kommer til at løse opgaver (sagsbehandling/visitation) omkring borgere over 18 år med sindslidelser, handicap eller anden social udsathed, der har medført en varig og betydelig nedsat psykisk eller fysisk funktionsevne, som betyder, at der er behov for kompensation, for at kunne fungere i hverdagen i henhold til Servicelovens §§ 85, 97, 98, 101, 103, 104.
Derudover vil du være en af 3 kollegaer, der sagsbehandler borgere, som opholder sig på krisecenter eller herberg i henhold til Servicelovens §§ 109 og 110.
Vi forventer:
- Du har interesse for, og lyst til at arbejde med voksne borgere med sindslidelser, handicap og sociale problemer
- Du er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller anden relevant uddannelse.
- Du kan arbejde selvstændigt og systematisk, samt tage ansvar for egne og fælles beslutninger
- Du er målrettet og kan nå de opstillede mål i samarbejde med borgeren og leverandør inden for organisationens rammer
- Du har flair for IT og administrative opgaver
- Du vil bidrage til vores gode arbejdsmiljø
- Du har interesse for samarbejde på tværs af fagligheder, organisationer og afdelinger
Vi tilbyder dig:
- Engagerede og dygtige kollegaer og ledere med en positiv tilgang til arbejdet
- En spændende og dynamisk arbejdsplads med fokus på udvikling
- Plads til faglig udveksling af holdninger, dilemmaer og etik
- En høj grad af ansvar for eget arbejde
- En organisation der tænker værdibaseret og i helhed med fokus på tværfaglig opgaveløsning
- Tæt samarbejde i teamet ved bl.a. ugentlige teammøder
- Et arbejdsmiljø, hvor vi vægter trivsel, humor og godt humør
- Flekstid og mulighed for hjemmearbejdsdage
Hvem er vi?
Specialrådgivningen er organiseret i Handicap, Psykiatri og Misbrug (HPM) under Social- og Sundhedsforvaltningen. Afdelingen er bestående af en afdelingsleder, en administrativ medarbejder, en juridisk konsulent, samt 12 socialkonsulenter. Vi er opdelt i 2 teams. Den opslåede stilling ligger i Team 2, hvor tidligere nævnte arbejdsopgaver hører til.
Vi er et team med tillid til hinanden. I hverdagen kommer det til udtryk ved, at vi i høj grad bruger hinanden til faglig sparring og til faglige drøftelser.
I teamet ligger vi vægt på, at vi har en ordentlig tone over for hinanden. Åbenhed, anerkendende tilgang og loyalitet er nøgleordene for os.
Fysisk har vi enekontorer på Brøndby Rådhus. En del af arbejdstiden bruges ude af huset bl.a. til møder hos borgerne, hos vores mange interne kommunale tilbud, private, kommunale og regionale samarbejdspartnere og krisecentre og herbergs over hele landet. Der er mulighed for lån af bil til møder eller el-cykel.
Løn og ansættelsesvilkår:
Dine løn - og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Stillingen er på 37 timer.
Yderligere information:
Har du lyst til at høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Karina Frigaard på tlf. 4828 2558 eller 2131 7542 eller socialrådgiver Louise Mørk på tlf. 4328 2573 eller 3060 5685.
Ansøgningsfrist:
25-09-2023
Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation.
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.
Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid.
Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 37.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brøndby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Brøndby Kommune, Park Alle 160, 2605 Brøndby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://brondby.career.emply.com/ad/socialradgiver-formidler-til-det-specialiserede-voksen-omrade/xxkdun/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5905832