BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brøndby Kommune søger en fagligt engageret souschef til ledelsen i Sundhedsplejen
Vi søger en souschef, som vil være med til at udvikle og sætte retning for kvalitetsudviklingen i sundhedsplejen og som er optaget af, at skabe de bedste forudsætninger for, at børn og deres familier lykkes. Her får du en stilling med mulighed for at være tæt på praksis, samtidig med, at du får en sjov og udfordrende øvebane, hvor du kan udvikle din ledelse.
Om stillingen som souschef i Sundhedsplejen
Som souschef bliver du en del af ledelsesteamet med den ledende sundhedsplejerske. Hertil er vi en gruppe på 18 sundhedsplejersker og en sekretær, og har desuden en udviklingskonsulent tilknyttet.
Du får en hverdag, hvor du skal arbejde tæt sammen med den ledende sundhedsplejerske om den strategiske og faglige udvikling af sundhedsplejen samt løse lettere administrative opgaver. Du kommer desuden til at indgå i tværfaglige udviklingsinitiativer med f.eks. PPR, afdelingen for børn og familier, skoler og dagtilbud i kommunen, hvor du er med til at udvikle den tidlige indsats og sætte fokus på sundhedsplejen udadtil. Samtidig indgår du i sundhedsplejens indsatser og herigennem skaber følgeskab på en sundhedspleje af høj kvalitet.
Dine konkrete opgaver vil afstemmes ud fra ledelsens samlede styrker og kompetencer, men vi forestiller os, at nogle af dine væsentligste arbejdsopgaver bl.a. vil være, at:
- Koordinere arbejdsopgaver i sundhedsplejen. Herunder bliver du medansvarlig for den daglige drift og administration, hvor du sammen med den ledende sundhedsplejerske skal sikre, at afdelingens ressourcer udnyttes optimalt og at sundhedsplejen efterlever gældende retningslinjer.
- Indgå i praksis, hvor du møder børn og familier med høj faglighed og nærvær - og bruger dine erfaringer og sundhedsfaglige kompetencer i din faglige sparring og ledelse.
- Bidrage til den faglige udvikling af sundhedsplejen ved blandt andet at tilrettelægge temadage, kurser, personalemøder og kompetenceudvikling.
- Koordinere med vores tværfaglige samarbejdspartnere og herunder understøtte implementeringen af kommunens fælles strategi, Brøndby 2030 og øvrige politikker.
I tilfælde af leders fravær fungerer du desuden som stedfortræder.
Vores ønsker til en ny souschef
Vi ønsker os en souschef, der er uddannet sundhedsplejerske og som er optaget af høj faglig kvalitet samt har engagement og ideer til udviklingen af sundhedsplejen.
Vi ved, at ingen kan alt, men vi kigger efter dig, som er:
- En erfaren og faglig dygtig sundhedsplejerske. Du kan have relevante efteruddannelser, erfaring med faglig ledelse eller have lederambitioner og lyst til at videreudvikle din ledelse.
- Du har lyst til at gå forrest i den faglige udvikling af sundhedsplejen . Du har kendskab til lovgivningen inden for sundhedsområdet og kompetencer, som udtrykker viden, indsigt og forståelse for dit faglige felt.
- Er motiveret for at arbejde med børn og familier - herunder også sårbare grupper. Du har blik for det tværfaglige samarbejde med bl.a. PPR, afdelingen for børn og familier, dagtilbud og skoler og har fokus på barnets og familiens behov og ressourcer i dit arbejde og i udviklingen af sundhedsplejens indsatser.
- Kan skabe følgeskab, er engageret og evner at se muligheder.
- Er dygtig til relationer og til at kommunikere og kan balancere mellem rollen som faglig leder og nærværet i praksis med sundhedsplejerskerne samt børn og familier.
- Er nysgerrig og anerkendende og bidrager til det gode arbejdsmiljø og professionelle arbejdsfællesskab.
Lidt om os og hvorfor du skal søge stillingen
Med stillingen som souschef får du gode muligheder for at udvikle din ledelse i samspil med den ledende sundhedsplejerske, samtidig med, at du er tæt på praksis.
Vi er en gruppe bestående af erfarne og nye sundhedsplejersker, som er passioneret omkring vores arbejde og som vægter et godt kollegaskab. Vi er desuden selvtilrettelæggere hvilket giver gode muligheder for fleksibelt arbejde.
Vi har fået ny ledende sundhedsplejerske i foråret 2023, og har i denne forbindelse taget hul på en spændende proces, hvor vi skal udvikle vores professionelle arbejdsfællesskab og vores indsatser for børn og familier. Vi er blandt andet ved at udvikle overgangssamarbejdet fra sundhedspleje til dagtilbud, er en del af forskningsprojektet VIPP-PUFF og har en særlig indsats for børn med overvægt.
Derudover er vi særligt stolte af:
- At være en del af en kommune og forvaltning, hvor børneområdet prioriteres højt, hvor den politiske opbakning er tydelig, hierarkiet fladt og tilliden til den enkelte stor.
- Vi har en sundhedspleje med dygtige og engagerede medarbejdere, som brænder for deres opgaver og for at gøre en forskel for børn og familier.
- At din faglige udvikling vægtes højt og at vi tilbyder gode muligheder for efter- og videreuddannelser.
- Vores tværfaglige samarbejde med fokus på den tidlige indsats.
Løn og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og kvalifikationer. Stillingen er på 37 timer.
Din arbejdsplads vil være på Horsedammen 42, 2605 Brøndby. Du bliver en del af Børne-, Kultur- og Idrætsforvaltningen og fagområdet for sundhedspleje og dagtilbud, som er samlet under samme fagchef.
Du vil referere til ledende Sundhedsplejerske Sanne Birkebæk. Hvis du vil høre mere om stillingen kan du kontakte Sanne på tlf.: 29 66 98 85 eller mail: sasbi@brondby.dk.
Søg stillingen via nedenstående link senest 13.september 2023 kl. 12.
Vi forventer at gennemføre to samtaler - hhv. 18.september og 25. september. I forbindelse med anden samtale skal du gennemføre en caseopgave. Vi ser frem til at høre fra dig.
Tiltrædelse forventes den 1. november 2023 eller hurtigst muligt.
job.deadline]
Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation.
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.
Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid.
Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 37.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brøndby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Brøndby Kommune, Horsedammen 42, 2605 Brøndby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://brondby.career.emply.com/ad/souschef-til-sundhedsplejen-genopslag/82f3kw/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5893775