Data- og talstærk fuldmægtig til styring og statistik

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du holde styr på data og skabe overblik i en organisation med mere end 600 medarbejdere og 50.000 sager om året? Er du god til at omsætte data til klar information, der får Ankestyrelsen til at nå vores mål? Så har vi i vores datateam i Ledelse og Økonomi en mulighed for dig.

"I kontoret har jeg fået en unik mulighed for at dygtiggøre mig, hvilket har været utroligt givende. Det er et kontor og et team, der virkelig værdsætter faglig udvikling – både inden for det tekniske og det styringsmæssige. De har givet mig mulighed for at blive ved med at udfordre mig selv og eksperimentere med nye metoder. Vi har en kultur præget af sammenhold og gensidig tillid og fleksibilitet, hvilket gør, at vi kan levere et solidt stykke arbejde, samtidig med at vi opretholder en sund balance mellem arbejde og fritid."

Med venlig hilsen Jonas, din måske kommende kollega

Om stillingen

Din primære opgave i teamet bliver håndtering af vores data, så det hænger sammen med de mange formål, som vi bruger data til. Formålene er blandt andet udvikling og vedligeholdelse af Ankestyrelsens statistikbank – talportalen, som du kan se her. Samtidig følger vi op på de aftalte sagsbehandlingsmål med Social-, Bolig- og Ældreministeriet og laver prognoser for sagsbehandlingen. Ved brug af en række dashboards i ledelsesinformationssystem Power BI – du kan finde en lille del af nøgletallene bag vores interne styring i resultatplanen.

Du vil være med til at sætte form og figurer på data om vores afgørelser af borgeres og andre offentlige myndigheders sager. Du vil udarbejde og formidle data til fx ledelsesinformation, politisk betjening, journalister m.fl. og i øvrigt bidrage til at løse udfordringer for vores direktion, kontorer og samarbejdspartnere gennem kvalificeret data.

Stillingen vil desuden bestå af:

  • Et stærkt fagligt miljø, hvor vi hjælper hinanden til hele tiden at blive bedre.
  • Kompetenceudvikling i vores mest anvendte it-værktøjer, fx Power BI og SQL.
  • En leder med tillid til din faglighed, og som prioriterer din udvikling.
  • Gode kolleger, der lægger vægt på at have det godt sammen – også når vi har travlt.
  • Rig mulighed for at afprøve idéer og skabe faglige resultater.
Om dig

Du har en relevant akademisk uddannelse, fx cand. Polit, cand. Oecon eller lignende. Du må gerne have erfaring fra en lignende stilling, men det kan også være, at du er nyuddannet med et relevant studiejob. Det vigtigste for os er, at du har lysten og evnerne til at arbejde med store mængder data og eventuelt programmere. Du kan formidle data, har god talforståelse, er nysgerrig og har et veludviklet blik for, hvilke informationer der bedst understøtter gode beslutninger.

Vi skal nok sørge for, at du udvikler dig inden for fremvisning af data i fx Excel, Power BI og databehandling i SQL, som er vores primære it-værktøjer. Og hvis du allerede har brugt flere af disse værktøjer eller lignende, er det en fordel.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har gå-på-mod og engagement til at sætte dig ind i vores opgaver og metoder.
  • er nysgerrig, lydhør og serviceorienteret over for de mange, som efterspørger vores data – både i og uden for Ankestyrelsen.
  • har talent for at formidle vanskelige problemstillinger i både skrift og tale.
Om de nærmeste kolleger

Du bliver en del af et team, som har ansvaret for al Ankestyrelsens faglige data og lidt til. Det omfatter både drift- og udviklingsopgaver inden for fx ledelsesinformation, mål- og resultatstyring, HR-nøgletal samt statistik og prognoser om vores sagsbehandling. Vi er akademikere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde og alle med fokus på data, tal og styring.

Teamet er en del af et stabskontor – Ledelse og Økonomi – der arbejder tæt sammen med direktionen, styrelsens chefer og vores departement – Social-, Bolig- og Ældreministeriet. Kontoret har desuden to andre teams, som arbejder med henholdsvis økonomi og sekretariatsbetjening af direktionen, presse og kommunikation. Kontoret koordinerer også større strategiske, politiske og faglige projekter.

Om Ankestyrelsen

I Ankestyrelsen er vi garant for borgernes retssikkerhed. Vi afgør sagerne, når borgerne påklager førsteinstansers afgørelse inden for sager om fx børn, pension, beskæftigelse, arbejdsskader og støtte til ældre, enlige og personer med handicap. Vi fører også tilsyn med, at kommuner og regioner følger den lovgivning, der særligt gælder for offentlige myndigheder. Det er store og vigtige opgaver, og afgørelserne har stor betydning for borgernes liv.

For at sikre borgerne rigtige og hurtige afgørelser har vi løbende fokus på at udvikle kvaliteten og effektiviteten i vores organisation. Solid information om vores sagsbehandling er nødvendig, når vi skal træffe beslutninger om retning og indsatser. Den information skal du hjælpe med at udvikle og formidle.

Det praktiske

Som vores nye kollega vil din arbejdsplads være på Teglholmsgade 3 i København SV. Vi arbejder både fra Teglholmsgade og hjemmefra, og når du er kommet godt ind i arbejdsopgaverne, så vil du have mulighed for op til to hjemmearbejdsdage om ugen.

Ansættelsesområdet er Social-, Bolig- og Ældreministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Du bliver ansat efter overenskomsten for akademikere i staten. Vi ser gerne, at du kan starte den 1. november 2023.

Vil du vide mere om os eller stillingen?

Du er velkommen til at kontakte teamleder Martin Boelt Kristiansen på tlf.nr. 61 89 75 01 eller kontorchef Morten Starch Lauritsen på tlf. 40 77 74 10. Du kan også læse om Ankestyrelsen og dykke ned i noget af vores statistik på www.ast.dk.

Vil du være vores kollega?

Så glæder vi os til at modtage din ansøgning med CV, eksamensbevis og øvrige relevante dokumenter senest 3. september 2023. Vi forventer at holde samtaler i uge 37.

Du skal søge via linket her i opslaget.



Vi opfatter mangfoldighed i medarbejdergruppen som en styrke. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ankestyrelsen, Teglholmsgade 3, 2450 København SV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171452&DepartmentId=6085&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5891178

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet