Digitaliseringskonsulent i Brøndby Kommune: Skab digitale løsninger for vores kerneopgaver

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Digitaliseringskonsulent til den digitale udvikling af kerneopgaverne i Brøndby Kommune 

Har du lyst til at arbejde med digitalisering og tværgående projektledelse og begå dig i en politisk organisation?  Så er du måske vores kommende kollega i IT og Digitalisering, hvor vi driver den interne digitaliseringsagenda og sikrer udvikling, drift og support af alle Brøndby Kommunes systemer og applikationer.

Digitalisering er en stadigt mere vigtig del af udviklingen af kerneopgaven, og derfor søger vi lige nu en digitaliseringskonsulent, der kan understøtte og drive digitaliseringsarbejdet i samarbejde med resten af organisationen.

Der er tale om et 1-årigt barselsvikariat.

Som digitaliseringskonsulent i Brøndby Kommune er du et centralt bindeled mellem de digitale behov, der opstår i tilknytning til kerneopgaverne i vores organisation og IT og Digitalisering, og du bliver projektleder på flere af vores vigtige IT- og digitaliseringsprojekter.

Dine primære arbejdsopgaver

Som vores nye medarbejder og kollega skal du:

  • være projektleder på digitaliserings- og IT projekter og være medansvarlig for udarbejdelse af kravspecificering af digitaliseringsløsninger
  • sikre og drive implementeringen af IT-løsningerne med et blik for både den tekniske og den organisatoriske forankring ved bl.a. at facilitere samarbejde og workshops, udarbejde notater, procedurer, procesbeskrivelser og andet skriftligt materiale i dine projekter
  • ”oversætte” forretningskrav til tekniske løsninger, der er realiserbare inden for de overordnede rammer for arkitektur, økonomi og tid
  • være i tæt dialog med organisationen mhp. rådgivning og sparring ift. identificering af digitaliseringspotentialer og - krav
  • understøtte, at digitaliseringen bidrager til effektivisering af arbejdsprocesser 

 

Din profil

Som digitaliseringskonsulent er det vigtigt, at du forstår organisationens behov for udvikling og får omsat behovene til konkrete projekter/opgaver. Det er vigtigt, du er ansvarlig, vedholdende og stiller krav. Du er selvkørende, udadvendt og god til at skabe relationer. 

Jobbet kræver, at du kan involvere de rette interessenter på de rigtige tidspunkter. Interessenterne kan være alt fra slutbrugere til Direktionen, derfor skal du kunne omstille og tilpasse dig og din kommunikation, alt efter hvem du samarbejder med. 

Vi har fokus på eksekvering af vores opgaver og projekter, så blandt dine vigtigste opgaver som projektleder er, at du kan skabe overblik og styre projekterne i mål til aftalt tid og i godt samarbejde med vores organisation.

Dine kvalifikationer

Dine veje til jobbet kan være mangfoldige, og vi er nysgerrige på dine kompetencer, uanset din uddannelsesmæssige baggrund og erfaringsmæssige tyngde. Derfor hører vi også gerne fra dig der er nyuddannet.

Det vigtigste er, at du har et godt blik for digital teknologi og digitale løsninger og deres samspil med vores medarbejdere, processer og organisation.

Vi tænker, du bliver en succes i jobbet, hvis du kan ”sætte hak” ved, at du:

  • Har en projektleder- og/eller IT-projektlederuddannelse
  • Har en overordnet forståelse for IT-arkitektur, gerne i en kommunal kontekst og meget gerne erfaring med implementering af digitale løsninger
  • Har gode kommunikationsevner og formidler dine budskaber klart og enkelt, både på skrift og i tale
  • Trives godt i samarbejdet med mange faggrupper og fagligheder og er opsøgende og nysgerrig på vores fagområders arbejdsgange, processer og udfordringer
  • Sammen med organisationen kan finde gode og implementerbare løsninger og føre opgaver i mål
  • Er systematisk, struktureret og vedholdende
  • Arbejder selvstændigt med blik for helheden 
  • Vægter et godt kollegaskab og et godt grin
  • Tager ansvar og har en resultat- og løsningsorienteret tilgang til dine opgaver

 

Vi tilbyder

Vi tilbyder et spændende og udfordrende job i vores Digitaliserings- og Informationssikkerhedsteam, som er et af fire teams i IT- og Digitalisering.

Lige nu består teamet af tre digitaliseringskonsulenter/IT-projektledere samt vores IT-sikkerhedskoordinator og 2 GDPR-konsulenter. Du bliver altså den ene af tre digitaliseringskonsulenter. Du vil – lige som resten af teamet - referere til Sekretariats-, IT- og Digitaliseringschefen.

Du vil blive tilknyttet et primært forvaltningsområde, hvor du er ”first point of contact”

Vi tilbyder et miljø med plads til at lære, og hvor vi deler ideer og erfaringer med hinanden. Det vigtigste er ikke, at du kan alt, men at du er interesseret og har mod på udfordringer.

I IT og Digitalisering får du dygtige og erfarne kolleger, der arbejder tæt sammen og er kendte ansigter i organisationen.

Brøndby Kommune er en ambitiøs udviklingskommune med ca. 37.000 borgere, centralt placeret på Vestegnen. Vi har gennem mange år lagt vægt på stram budgetstyring og er derfor i dag en økonomisk veldrevet kommune med råd til at drive udviklingen af nye boligområder og velfærdstilbud. 

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelse sker ifølge gældende overenskomst om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. 

For begge stillinger gælder, at der er tale om fuldtidsansættelser på 37 timer ugentlig, og arbejdsstedet er Brøndby Rådhus. 

Selvom du på rådhuset kun har 12 km til Nørreport, offentlig transport og parkering lige ved døren, flextid, en god kantine og kommunekaffe ad libitum, har du også mulighed for at arbejde hjemmefra. 

 

Yderligere information

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Sekretariats-, IT- og Digitaliseringschef Lars Bo Hasselby på tlf. 2173 5177. 

Ansøgningsfrist er onsdag den 12. juni 2024.

Vi holder første samtale tirsdag den 18. og onsdag den 19. juni og anden samtale mandag den 24. juni. Går du videre til anden samtale, kan du forvente at møde en case i rekrutteringsforløbet. 

Vi satser på at have dig med ombord til opstart den 5. august 2024 eller snarest derefter. 
 

 

Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation. 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.

Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid. 

Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 39.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Brøndby Kommune, Park Alle 160, 2605 Brøndby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6051007

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet