Er du en af vores tre nye økonomikonsulenter?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for økonomistyring og ledelsesinformation? Har du en stærk økonomisk baggrund og sans for detaljer? Så er du måske en af vores tre nye kollegaer. 

 

 

Vi er en ny sammenbragt økonomafdeling pr. 1. februar 2024 – i forlængelse heraf søger Team Budget & Analyse tre nye kollegaer. Vi er organisatorisk placeret i Økonomiafdelingen, som derudover består af to øvrige team Regnskab & Debitor samt Udbud & Indkøb og Kontrol. 

I Budget & Analyse er vi 16 engagerede økonomikonsulenter, der understøtter hele den kommunale organisation, fra den politiske og administrative topledelse til de decentrale institutioner. Vi arbejder tæt sammen med centrale og decentrale enheder om budgetlægning, budgetopfølgning, ledelsesinformation mm. Vores dagligdag er præget af tæt sparring, godt samarbejde og plads til både faglig og personlig udvikling, hvor humor er en vigtig del. 

Du vil i samarbejde med kollegaer i teamet arbejde med den økonomiske styring på et af følgende områder og vi er nysgerrige på, om du brænder for et særligt område:

  • Social- og sundhedsforvaltning - Det specialiserede voksenområde
  • Børne, kultur og idrætsforvaltning – Skole og SFO 
  • Teknik og miljøforvaltning - IT- og digitalisering

 

Dine primære opgaver vil består af:

  • Budgetopfølgning og udarbejdelse af månedlig ledelsesinformation 
  • Rådgivning og sparring med områdets ledere i økonomi-, budget- og ressourcestyring
  • Støtte til budgetprocessen, herunder udarbejdelse af budgetoplæg og prioriteringsforslag
  • Udformning af bemærkninger til budgettet og årsregnskabet
  • Beregning af takster
  • Udarbejdelse af sager til politisk niveau
  • Håndtering af tekniske korrektioner i økonomisystemet
  • Opbygning af rapporter og kvalitetssikring af data

 

Om dig:

Du interesserer dig for økonomi og styring i den offentlige sektor. Du er optaget af at finde den gode løsning på opgaver og vægter det gode samarbejde med afdelingens interessenter – som primært består af medarbejdere, ledere og chefer i de forskellige forvaltninger. Du går forrest i løsningen af konkrete opgaver, og bidrager på den måde til en samlet fælles opgaveløsning i afdelingen. Du har, eller vil gerne opbygge, en bred indsigt i styringen af kommunernes økonomi, og kan derfor indgå i den konkrete faglige opgaveløsning og udvikling af teamets styringsopgaver.

Vi forventer at du har stærke analytiske evner, er struktureret, ansvarsbevidst og har øje for detaljer. Du er en ørn i Excel, har drive, høje ambitioner og kan formidle økonomistyring på en pædagogisk og letforståelig måde.

Vi tilbyder:

En spændende og alsidig arbejdsplads i en dynamisk organisation, med dygtige og engagerede kollegaer, der støtter din udvikling. Du tilrettelægger selv dine arbejdsopgaver, hvilket giver mulighed for fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde efter gældende regler. Brøndby Kommune har en god kantineordning og desuden har vi en billig motionsklub for medarbejdere og en aktiv kunstforening. 

Vil du vide mere:
Du er velkommen til at kontakte Budgetchef Sandra Hallberg 30532908.

Du kan læse mere om kommunen på www.brondby.dk

Første og anden samtale afholdes i uge 21 og 22.  Du kan forvente, at der indgår case i samtaleforløbet.

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelse sker ifølge gældende overenskomst. Vi forventer, at vores nye økonomikonsulenter tiltræder den 1. juli 2024.

Ansøgningsfrist:
13. maj 2024
 

 

Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation. 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.

Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid. 

Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 39.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Brøndby Kommune, Park Alle 160, 2605 Brøndby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6034779

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet