Faglig koordinator til det specialiserede voksenområde

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er myndighed lige dig, ser du muligheder frem for begrænsninger i lovgivningen, og har du evnerne til at være med til at videreudvikle Brøndby Kommunes Specialrådgivning?

Så håber vi, at du vil være med på holdet og vil søge om at blive vores nye kollega.

Brøndby Kommune har besluttet at forstærke myndigheden på det specialiserede socialområde for voksne. 

Du vil i tæt samarbejde med Specialrådgivningens ledelse stå i spidsen for en specialiseret myndighedsafdeling, der har fokus på faglig udvikling og et stærkt kollegialt fællesskab.

Du vil have en understøttende og koordinerende rolle i Specialrådgivningen. Da stillingen er nyoprettet, har du mulighed for selv at få indflydelse på stillingens indhold. 

Vi vil med denne nye stilling gerne sikre, at alle borgere, i samarbejdet med os, oplever sig anerkendt og medinddraget, og vi vil sikre, at der træffes helhedsorienterede og sammenhængende afgørelser. Det er vigtigt for os, at borgeren bliver inddraget som hovedaktør i såvel sagsbehandlingsprocessen, som i de indsatser der bevilges. Borgerne skal opleve, at de bliver mødt med muligheder og støtte i de udfordringer, de oplever. Samtidig er det vigtigt, at fagsystemerne udnyttes optimalt til gavn for både borgere og kollegaer.

Som understøttende for ledelsen skal du være med til at sikre balance mellem den daglige sagsbehandling og de samtidige udviklingsprocesser. Du har fingeren på pulsen og er med til at sikre, at ressourcerne bruges bedst muligt, samt at beslutninger og nye tiltag bliver implementeret. Du vil have et tæt samarbejde med udviklingskonsulenten og juristen i Handicap, Psykiatri og Misbrug.    

Du er den understøttende og koordinerende support i afdelingen. Du giver sparring og styrker medarbejderne i deres opgaveløsning, prioritering og planlægning. Du har ikke din egen sagsstamme, men det forventes, at du kan indgå i konkret sagsbehandling ved behov.

Du vil derudover have forskellige ansvarsområder. Helt centralt vil være fortsat implementering af VUM 2.0, herunder et dagligt fokus på at sikre god faglig dokumentation og optimal anvendelse af fagsystemet Nexus. 

Du vil også blive en del af det vigtige arbejde med at implementere løbende tiltag i afdelingen blandt andet styrket recovery-orienteret rehabilitering, sammenhængende borgerforløb i samarbejde med jobcentret, og sikre fokus på rette indsats til rette tid til den rigtige pris, herunder at sikre en systematisk og rettidig opfølgning på indsatserne på hele indsatstrappen. Du skal kunne forhandle kontrakter på botilbudsområdet. I 2022 blev der udført en budgetanalyse af området, hvor mange af forslagene gik på at styrke opgaveløsningen i myndigheden. Det bliver i høj grad din opgave at følge op på disse forslag. 

 

Dine opgaver er blandt andet:

  • Koordinering og udvikling af den daglige drift, herunder prioritere mellem arbejdsopgaver og ressourcer
  • Monitorering af ny lovgivning i samarbejde med afdelingens jurist, herunder at give faglig sparring ved implementering af ny lovgivning
  • Understøtte eksisterende og spotte nye udviklingsmuligheder og arbejdsprocesser
  • Tæt sparringspartner til din afdelingsleder 

 

Vi forventer, at du:

  • Er uddannet socialrådgiver eller har en tilsvarende socialfaglig uddannelsesbaggrund
  • Har erfaring med at arbejde i en myndighedsafdeling og kan agere i det krydspres, der ligger i at varetage en myndighedsfunktion
  • Trives med at arbejde i krydsfeltet mellem medarbejdere og leder og befinder dig godt i en koordinerende og understøttende rolle
  • Har stærke relationelle evner, hvor borgere, pårørende og kollegaer oplever at blive set og hørt
  • Vægter højt at motivere kolleger og skabe arbejdsglæde
  • Prioriterer nærvær og tilstedeværelse i en travl hverdag. Du er bevidst om at være kulturbærer for det gode arbejdsmiljø
  • Kan skabe løsninger, som er fagligt og økonomisk bæredygtige på tværs i organisationen
  • Har indgående kendskab til relevant lovgivning, VUM 2.0 og Nexus på superbrugerniveau.


Vi tilbyder dig:

  • En unik mulighed for at gøre en forskel på et område, som er i konstant udvikling med fokus på høj faglighed og personlig udvikling
  • En mulighed for at være med til at udvikle fremtidens Specialrådgivning sammen med gode kolleger og ledere.

 

Hvem er vi:

Specialrådgivningen er organiseret i Handicap, Psykiatri og Misbrug (HPM) under Social- og Sundhedsforvaltningen. I Specialrådgivningen er vi 14 kolleger, der dækker visitationen på det specialiserede socialområde for voksne.

Fysisk har vi enekontorer på Brøndby Rådhus. Der er mulighed for lån af bil til møder eller el-cykel.

 

Er du interesseret:

Er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder Karina Frigaard på tlf. 4828 2557 eller 2131 7542.

 

Løn og ansættelsesvilkår:

Dine løn - og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.  Stillingen er på 37 timer.  Ved ansættelse indhentes straffeattest.

Hvis du kommer i betragtning til stillingen, vil vi indhente referencer efter forudgående aftale med dig.
 

Ansøgningsfrist:

24-11-2023 12:00
 

Hvornår afholdes samtaler:

Samtaler afholdes løbende. 

 

Er du klar til at sende en ansøgning?

Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation. 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.

Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid. 

Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 37.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Brøndby Kommune, Park Alle 160, 2605 Brøndby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5940530

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet