BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Job & Helbred søger en faglig koordinator til områderne sygedagpenge, jobafklaring, ressourceforløb, ledighedsydelse og fleksjob samt integration.
Vi er en afdeling med ca. 20 medarbejdere og 1 leder der søger en faglig koordinator, der er juridisk stærk og har lyst til at bidrage med og sikre faglig udvikling i afdelingen.
I Job & Helbred arbejder vi med borgere, indenfor blandt andet lov om aktiv beskæftigelsesindsats, lov om aktiv socialpolitik, sygedagpengeloven, kompensationsloven og integrationsloven.
I Job & Helbred er vi opdelt i 4 teams: Sygedagpengeteamet, Tværfagligt/koordinerende Team (Jobafklaringsforløb og Ressourceforløb), Virksomhedskonsulenter/fastholdelsesteam (Fastholdelse af sygemeldte borgere, fleksjob og ledighedsydelse, videnspersoner for de handicapkompenserende ordninger) og et Integrationsteam.
Din hverdag:
- Fortolkning og formidling af relevant lovgivning.
- Implementere nye love og arbejdsgange.
- Bidrage til at optimere, udvikle og ajourføre arbejdsgange.
- Faglig sparring og sagsdrøftelse for alle målgrupper i afdelingen.
- Deltagelse i ugentlige møder i de enkelte teams samt i afdelingsmøder.
- Besvarelse af klagesager og formidle seneste praksis.
- Foretage ledelsestilsyn, i samarbejde med leder.
- Sikre optimal brug af fagsystemer. Vi bruger KMD Momentum, KMD NOVA, VITAS, Netforvaltning sundhed, Mediconnect Proces og Schultz.
- Understøtte afdelingens udvikling og bidrage til samarbejde på tværs i afdelingen og på tværs af Jobcentret.
- Bidrage til at afdelingen når sine mål og at afdelingens ressourcer anvendes optimalt.
- Deltage i borgersamtaler, hvor der er brug for faglig støtte.
- Sagsbehandling i egne sager (helt særlige komplekse sager)
Hvad forventer vi af dig?
Vi forventer at du har en naturlig nysgerrighed for beskæftigelsesområdet. Du har arbejdet indenfor faget i en årrække som medarbejder, gerne også som faglig koordinator, og du har lysten til at arbejde på tværs af lovgivninger. Det vil være en fordel at du har arbejdet med flere lovområder, og som et af disse navnlig sygedagpenge området.
Dine pædagogiske evner er stærke og du fungerer godt med at supervisere og sparre ved faglige emner. Du er en tydelig formidler både i skrift og tale og har det fint med at ”stå på ølkassen”. Derudover har du selvfølgelig gode samarbejdsevner, er lydhør og har gennemslagskraft. Vi forventer, at du ser it-løsninger som et uundværligt redskab i opgaveløsningen og at du hele tiden går forrest med arbejdet i eksisterende systemer men også i afprøvning af nye.
Du skal kunne være i en hektisk hverdag hvor ikke 2 dage er ens. Du skal være omstillingsparat og klar til hasteopgaver og sagsdrøftelser ad hoc.
I perioder vil du have travlt og derfor er det vigtigt, at du har fokus på at løse opgaver balanceret. Det vil sige: korrekt og med fokus på effektiv brug af ressourcerne. Derfor er du god til at planlægge, udføre og følge op på udviklingsprojekter og du arbejder struktureret, selvstændigt og målrettet med høj faglig kvalitet, samt er god til at bevare overblikket.
Som person har du en positiv livsanskuelse. Du tror på, at vi i fællesskab, kan bidrage med vores forskelligheder, til løsning af kerneopgaven.
Har du spørgsmål?
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Pia Jeppesen Hansen tlf. 2175 0977.
Løn og ansættelse
Stillingen er på 37 timer om ugen og ønskes besat snarest muligt. Lønnen fastsættes efter forhandling med din faglige organisation og principperne i Ny Løn.
Ansøgningsfrist
Mandag den 15. januar 2024. Kandidater til samtale, vil blive kontaktet torsdag den 18. januar 2024. Der holdes ansættelsessamtaler mandag den 22. januar 2024 og evt. 2. samtale torsdag den 25. januar 2024
Ansøgningsfrist:
15-01-2024
Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation.
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.
Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid.
Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 39.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brøndby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Brøndby Kommune, Park Alle 160, 2605 Brøndby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961174