Forretningsprojektleder til politiske og strategiske projekter

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du passioneret omkring projektledelse, og drives du af at skabe fremdrift og resultater? Motiveres du af at arbejde i en politisk organisation, hvor høj faglighed og samarbejde er helt essentielt for at nå i mål med fremtidens grønne jernbane? I Banedanmark er du med til at skabe et mere sammenhængende, grønnere og klimavenligt samfund. Vi gennemfører lige nu historisk mange projekter og programmer, som lægger skinnerne til fremtidens grønne jernbane, samtidig med at vi elektrificerer og indfører banebrydende ny teknologi på jernbanen.

Vi gennemfører også en række større og mindre forretningsprojekter, som er kendetegnet ved at have et stort strategiske eller politisk fokus i forhold til at forandre vore organisation, processer og kompetencer, så vi er gearet til fremtidens opgaver. Til en række af disse projekter søger vi flere ambitiøse og passionerede forretningsprojektledere, der har styr på projektleders værktøjskasse og som ved, hvordan man sikre fremdrift og realisering af de strategiske målsætninger.

Bred portefølje af spændende projekter Som forretningsprojektleder i anlægsdivisionen spiller du en central rolle i forhold til projektledelse af en bred portefølje af strategiske og politiske projekter. Det er projekter, der kræver et særskilt fokus i forhold til at træffe beslutninger og sikre rette involvering lokalt og/eller på tværs af anlægsdivisionen og Banedanmark generelt.

Som projektleder har du det daglige ansvar for fremdriften i dine projekter, hvorfor planlægning, projektstyring, statusrapportering er blandt dine vigtigste arbejdsopgaver sammen med øvrige projektledelsesdiscipliner som risikostyring og interessenthåndtering. Du skal derfor have fokus på at skære projektet til og sikre nedbrydning af delprojekter og initiativerne til konkrete leverancer, som kan omdannes til tids- og implementeringsplaner. Du har ansvar for at planlægge og følge op på diverse projekt- og styregruppemøder, udarbejde løbende skriftlig rapportering af fremdriften og bidrage til ekstern og intern kommunikation om projektet.

Du har desuden mulighed for at bidrage til udvikling af processer og metoder inden for projektledelse og porteføljestyring, ligesom du bliver involveret i den fortsatte etablering af Anlægsdivisionens nyopstartede Forretningsprojektporteføljeråd, der sikrer den rette timing for opstart og udførelse af tværgående, strategiske og politiske forretningsprojekter. Du vil således indgå centralt i divisionens arbejde og sætte dit præg på fremtidens projekter.

Fokus på tværgående samarbejde og kommunikation Vi leder efter dig, der kan dokumentere flere års praktisk erfaring med projektledelse og forretningsudvikling. Du har styr på den teoretiske viden om metoder og værktøjer inden for projektledelse og forretningsudvikling. Det er ideelt, hvis du har en projektlederuddannelse, men det er ikke er krav. Kompetenceudviklingen sker via vores interne projektakademi.

Du ved, at opbygning og vedligeholdelse af gode relationer skaber det nødvendige tværgående samarbejde i en stor organisation med mange fagspecialister inden for jernbanen. Du er derfor stærk til at skabe gode relationer, der kan holde dine leverancer i sporet.

Du er desuden en dygtig kommunikator, der kommunikerer klart og tydeligt i såvel skrift som tale, og du mestrer at tilrette kommunikationen mod den konkrete interessent. Du er pragmatisk og åben for synspunkter, men er samtidig bevidst om hvornår du skal stå fast og hvornår du skal søge det gode kompromis.

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forventer, at du er i stand til at arbejde selvstændigt, procesorienteret og struktureret. Du tilegner dig viden hurtigt, tænker et par skridt frem og tager initiativ, så du kan styre projektet i mål, ligesom du trives med opgaver med mange interessenter og høj kompleksitet. Som person er du positiv og nysgerrig i din indgang til opgaverne, hvilket kommer til udtryk gennem din opsøgende og serviceorienterede tilgang.

Plads til alle på banen og i din nye sektion

Din nye arbejdsplads er Banedanmark hovedkontor på Kalvebod Brygge i København – tæt på den offentlig transport ved Dybbølsbro Station.

Du bliver organisatorisk placeret i teamet for Forretningsprojekter & Portefølje, hvor du sammen med øvrige forretningsprojektledere vil referere til teamlederen. Du bliver samtidig en del af sektionen Divisionssekretariat & PMO, hvor der samlet set er 35 ambitiøse og dedikerede medarbejdere med såvel akademisk som administrativ profil. Der er et rigtig godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø i sektionen, og det er kendetegnende for ledere og medarbejdere, at de har lyst til at dele viden og hjælpe hinanden.

I Banedanmark er der plads til alle – uanset køn, alder, religion, hvor du kommer fra, eller hvem du lever sammen med. Vi har styrket arbejdet med diversitet og mangfoldighed, og har netop tilsluttet os det europæiske initiativ Women in Rail.

Banedanmark kan desuden tilbyde fitnessrum, Falck Health Care sundhedsordning og mulighed for at arbejde hjemmefra i perioder, hvor opgaverne tillader det.

Løn

Du ansættes efter gældende overenskomst, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. 

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Heidi Anker Christensen på telefon 2497 8367 eller projektleder Kaya Olsen på telefon 9354 7621.

Vi vurderer ansøgninger løbende, så send os din ansøgning og CV hurtigst muligt.





























INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43, Carsten Nieburhs Gade 43, 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=192387&DepartmentId=22197&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5841312

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet