BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kunne du tænke dig at arbejde med forsyningssikkerheden inden for energiområdet? Og vil du være en del af et team, der arbejder for at Danmark kommer sikkert igennem energikrisen? Så er jobbet som generalist hos Energistyrelsens krisestyringssekretariat måske noget for dig!
Om jobbet
Som generalist i Krisestyringssekretariatet vil du blive en del af et team, der arbejder for at for få Danmark godt igennem energikrisen. I Sekretariatet arbejder vi i tæt samarbejde med topledelsen i Energistyrelsen, og vi er tæt på beslutningsprocesserne.
Vores primære opgave består i at sikre, at vi udnytter Danmarks energiressourcer fornuftigt. Samtidig har vi til opgave at kommunikere om, hvorfor og hvordan vi håndtere situationen - både til omverden såvel som internt i Energistyrelsen.
En af sekretariatets kerneopgaver er desuden at facilitere løbende evaluering af den aktuelle krisestyring og justere denne, når det er nødvendigt.
Som generalist vil dine primære arbejdsopgaver være at:
- Bidrage til krisestyringen ved f.eks. aktiv deltagelse i krisestabsmøder.
- Skabe og vedligeholde et overblik over krisesituationen, herunder vedligeholdelse af overblikspræsentationer til direktionen, Departementet og resten af Energistyrelsen.
- Stå for dialogen med selskaberne i energisektoren som et led i krisestyringen.
- Deltage i planlægning og tilrettelæggelse af beredskabsøvelser.
Om dig
For at opnå succes i rollen skal du have en forståelse for beredskab og krisestyring. Vi forstiller os, at du kommer med en baggrund fra en professionsuddannelse såsom katastrofe- og risikomanager.
Det anses som en fordel, hvis du har relevant erhvervserfaring f.eks. fra stillinger som beredskabskoordinator i et energiselskab. Dette er dog ikke et krav, og er du nyuddannet med den rette uddannelsesbaggrund og lyst til at lære om krisestyring i energisektoren, vil vi sørge for den nødvendige oplæring.
Som person er du samarbejdsorienteret og trives i et team, hvor teamwork er afgørende for succes. I Krisestyringssekretariatet forstår vi, at et stærkt team, hvor alle trives og føler sig tilstrækkeligt udfordret fagligt, arbejder mest effektivt – derfor har vi fokus på at understøtte og fremhæve hinanden.
Vi forestiller os, at du er handlekraftig og god til at få tingende afsluttet med respekt for dine kollegaers input. Samtidig er du en stærk formidler, og du trives i et miljø, hvor tingene til tider går stærkt.
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den relevante overenskomst for kontorfunktionærer eller akademikere i staten som fuldmægtig med rådighedsforpligtigelse.
Ansættelsesområdet er Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet med tilhørende institutioner.
Supplerende oplysninger kan fås ved henvendelse til kontorchef Malene Hein Nybroe på telefon 33950922 eller via e-mail mahn@ens.dk eller ved teamleder Marina Bindary på telefon 33927554 eller via e-mail mabi@ens.dk.
Energistyrelsen betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Sådan ansøger du
Din motiverede ansøgning med CV, eksamensbevis inkl. karakteroversigt og eventuelle øvrige bilag skal være indtastet senest den 1. august 2023 med henblik på tiltrædelse 1. oktober 2023. Samtaler afholdes løbende.
Kandidater til stillingen skal være indstillet på evt. at skulle udarbejde en opgave i forbindelse med rekrutteringsprocessen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brøndby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Energistyrelsen, Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170246&DepartmentId=6148&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5859694