Har du en skarp pen og blik for strategisk kommunikation?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du mod på en opgave af stor strategisk betydning hvor du skal udarbejde ledelsesinformation til direktionen i en styrelse der understøtter finansieringen af det danske samfund? Motiveres du af at fortælle den gode historie om hvordan IT-drift bidrager til den opgave? Synes du at det kunne være spændende at komme helt tæt på direktion og beslutningsprocesser i en af Danmarks største IT-organisationer? Så er du måske vores nye kollega.


Strategisk kommunikation til topledelsen
Vi søger dig, som har erfaring med ledelseskommunikation. Det kan f.eks. være som EA, direktionssekretær eller en anden rolle, der udarbejder materiale som skal tilgå ledelsen. Det kan også være at du kommer fra en rolle som leder. Du er vant til at skrive skarpe notater, og du har et blik for strategisk kommunikation. Du ved dermed, hvilke informationer direktionen har behov for, og hvordan de bedst præsenteres for dem på en forståelig måde. Du formår at sætte dig ind i teknisk komplekse områder, og du kan formidle dem på en måde, som også giver mening for ikke-teknikere. Det er derfor vigtigt at du er dygtig til at formulere dig på dansk og der kan også blive behov for at du skriver tekster på engelsk en gang imellem.

Du evner at koordinere mange større opgaver, og i en travl hverdag er du personen, der mestrer at bevare overblikket og roen, når det går stærkt. Du trives således i en rolle med mange bolde i luften. Du tager individuelt ejerskab af opgaver, du tager ansvar og du får afsluttet dine opgaver.

Vi har brug for en kollega, der kan trives med en hverdag, der veksler mellem fordybelse i skriveopgaver, koordinerende opgaver med højt tempo og som også har lyst til at udarbejde præsentationer og rapporter. Du trives desuden med at samarbejde med kolleger med mange forskellige fagkompetencer.

Har du arbejdet med IT-drift eller et andet teknisk komplekst område, vil det være en fordel, ligesom erfaring med ledelsesbetjening fra en politisk styret organisation vil give dig en god forudsætning for at forstå for processer og kommunikationsbehov. Du synes det er spændende at skulle formidle teknisk komplekse emner og visualisere planer, processer og arbejdsgange på en forståelig måde til både interne og eksterne interessenter.


Dine primære arbejdsopgaver vil bestå af at:

  • udarbejde notater, præsentationer, tekst til kontorets hjemmeside mv.
  • medvirke til at skabe overblik over status på kontorets opgaver
  • udarbejde spørgeskemaundersøgelser og tilfredshedsundersøgelser
  • forbedre statusrapportering og udarbejde rapporter til direktion
  • udarbejde procesbeskrivelser og forslag til procesforbedringer
Alle opgaverne har til formål at bidrage til at understøtte og udvikle IT-driften i Skatteministeriets koncern.


Vores kontor
Du vil blive en del af Projektkontoret, der er en del af IT-driftsorganisationen i Udviklings- og forenklingsstyrelsen (UFST). Kontoret har ansvar for prioritering, modning og gennemførelse af projekter og udviklingsopgaver, der efterfølgende skal driftes internt i UFST. Dine kolleger i Projektkontoret har mange forskellige kompetencer og er typisk specialister indenfor projektledelse, IT-arkitektur, ITIL, udbudsstøtte mv.

Projektkontoret består pt. Af 11 erfarne medarbejdere, der alle har et bredt netværk i UFST, hvor vi blandt andet fungerer som kontaktpunkt for IT-infrastrukturen i forhold til den øvrige organisation i Skatteministeriet. Nogle af kontorets vigtigste opgaver er at have ansvar for kvalificering, modning og afdækning af indkommende opgaver. Det bidrager bl.a. til at støtte vores projektledere og koordinatorer med den efterfølgende implementering, således at de IT-løsninger, der anskaffes, bliver sat planmæssigt i drift og kører stabilt efterfølgende.

Du refererer til chefen for Projektkontoret.


Det vi tilbyder dig
Du vil få en stor kontaktflade i styrelsen, og opgaver vil give dig mulighed for at oparbejde et stort netværk. Du vil have stor indflydelse både på dine egne opgaver, og du bliver en kritisk nøglespiller i forhold til formidling og udarbejdelse af information til topledelsen i UFST.

Vi har en uformel omgangstone, og vi lægger vægt på at have et godt socialt sammenhold i kontoret. Derudover er der gode muligheder for videreudvikling og efteruddannelse i kontoret.

UFST er en af Danmarks største IT-organisationer, så hvis du sætter pris på at udvikle dig fagligt, så vil du her have mulighed for at møde eksperter inden for alle områder. Vi har mange faglige fællesskaber, hvor vi dyrker fagligheden. Vi har både løsninger, vi selv driver og løsninger, der er outsourcet. UFST har et topmoderne netværk, slutbrugerudstyr og datacentre. Det skal vi sammen sikre, at vi udnytter maksimalt.

Lokationen ligger nemt i forhold til transport, tæt på metro og s-tog (Flintholm Station), og der er en stor parkeringskælder med gratis parkering til rådighed for medarbejderne.



Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 11.08.2023. Der afvikles samtaler løbende, fra begyndelse af august.

Spørgsmål besvares gerne af Funktionsleder Katrine Vedel på telefon 7238 1059 eller mail katrine.vedel@ufst.dk. Bemærk at Katrine holder ferie i juli måned. Der vil indgå en logisk test, en personanalyse og muligvis også en case opgave i ansættelsesforløbet.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Stillingsopslaget er et genopslag.

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170220&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5859252

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet