Hvis der også tændes en gnist i dig, når du gør en stor positiv forskel for børn, unge og deres familier… så kig med her!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ja, du læste rigtigt! Vi har lige nu 2 stillinger for dig, hvor der tændes en faglig gnist med tanke på, at gøre en positiv forskel for vores børn, unge og deres familier. Vi søger lige nu 2 socialrådgivere/socialformidlere til faste stillinger i henholdsvis vores socialfaglige team og i vores anbringelsesteam med start 1. marts 2024 eller snarest muligt.

 

Hvilke ben står vi på?

Vi er i fuld gang med at implementere Barnets lov, blive opkvalificeret og være nysgerrige på alt det nye, der er i gang. Det er et meget vigtigt - og også super spændende - fagligt arbejde, vi skal i gang med, for at sikre alle vores børn og unge lige rettigheder og ikke mindst få udfoldet Barnets lov til praksis. Vi glæder os meget til at loven træder i kraft og vi rigtig kan komme i gang med at udvikle det sociale arbejde inde for vores felt. 

Og netop til at sikre at forsat vi lykkes med arbejdet mangler vi fortsat at få ansat en rådgiver i en opnormering i forbindelse med implementeringen af Barnets lov, og så har vi en kollega fra vores anbringelsesteam som efter mange år, søger nye udfordringer.

Vi tænker snart ikke vi kan skrive det tydeligere: Vi mangler simpelthen dig! Dig der finder arbejdsglæde i at udfolde, udvikle og udfordre din faglighed i en hverdag, hvor ingen dage er ens. Dig som gerne vil arbejde for at gøre en forskel for udsatte børn og unge og deres familier. Dig som er klar til at bidrage med nye faglige perspektiver, har ideer til nye løsninger og gerne vil indgå i et fagligt og socialt stærkt team af kollegaer. Summersumarum; Vi mangler DIG!

 

Hvem er du?

Det skal først og fremmest være fagligt og motiverende, at gå på arbejde hos os. Du har derfor en åben og anerkendende tilgang til at arbejde tæt sammen med dine kollegaer, når I løser jeres arbejdsopgaver. Du synes også, at det er sjovt at være selvstændig og kan bevare overblikket i pressede situationer. Du skal have mod på og motiveres af, at have en høj grad af egenkompetence, selvstændighed og fleksibilitet i din dagligdag. 

Vi har forsøgt at skære ind til benet, hvem du kunne være:

  • Du har engagement og lyst til at arbejde helhedsorienteret med en løsningsfokuseret tilgang
  • Du har psykisk robusthed i forhold til at arbejde med udsatte familier
  • Du har gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt
  • Du har et positivt menneskesyn og en høj etisk standard
  • Du har økonomisk flair og ansvarlighed

Men vi ved godt, at ingen kan eller er alt. Skal vi sætte hovedet på sømmet, er det vigtigst for os, at du kan se dig selv i et fagligt stærkt fællesskab, hvor du får mulighed for at præge opgaverne alt efter, hvad du motiveres af.

 

Men hvad skal du så lave i det socialfaglige team?

Du bliver en del af et af vores socialfaglige teams, som varetager komplekse børnesager. Herunder både forebyggende foranstaltninger og sager hvor der er truffet afgørelse om anbringelse. Som rådgiver står du både for udarbejdelsen af den børnefaglige undersøgelse og/eller afdæknings notatet samt iværksætter støttende indsatser. Du vil også skulle følge op på den støtte der iværksættes, både ved at afholde netværksmøder og ved at afholde samtaler med barnet/den unge og dets familie. 

De socialfaglige teams varetager alle typer af hjælp og støtte til børn og unge (og deres forældre) i alderen 0-18, med mulighed for ungestøtte op til det 23. år. Flere rådgivere varetager særlige opgaver, såsom rådgiverfunktion i skole og dagtilbud. Teamet består af rådgivere med forskellige aldre, kompetencer og erfaringer.

 

Hvis du er interesseret i at arbejde med børn og unge der er anbragt uden for hjemmet, så læs videre her: 

Hvis du har særlig erfaring og/eller interesse i at arbejde med de særligt komplekse anbringelsessager, så har du nu muligheden for at blive en del af et velfungerende anbringelsesteam, som består af tre rådgivere og en familieplejekonsulent. 

Teamet varetager afdelingens komplekse anbringelsessager, herunder både frivillige anbringelser og sager hvor der er truffet afgørelse om anbringelse uden samtykke. Rådgiverne i teamet udarbejder indstillinger til det retslige børn og unge-udvalg, matcher børn med anbringelsessteder, fører tilsyn med anbragte børn og unge, holder opfølgninger og iværksætter forskellige former for støtte under børnenes anbringelser. Herudover har rådgiverne også samarbejdet med de biologiske forældre og andre aktører i barnets sag. 

 

… så hvad er det i bund og grund vi tilbyder?

Helt konkret kan vi altså tilbyde vores to nye kollegaer:

  • En fuldtidsstilling på en spændende arbejdsplads
  • Fleksibel arbejdstid og fokus på medarbejdernes trivsel
  • Et tilgængeligt og kompetent ledelsesteam
  • Engagerede og fagligt dygtige kollegaer i alle aldre
  • Faglig sparring tilpasset dine forudsætninger
  • Supervision med ekstern supervisor
  • Et godt arbejdsmiljø, hvor der er plads til alvor og latter

 

Hvem er vi?

Fra 1. januar 2024, er Børn, Unge og Familier forankret under samme chef, som Unge og familie (leverandør af familiebehandling, kontaktpersoner mv.), PPR, SSP og ungeenheden samt KUI- sekretariatet. Børn, unge og familier prioriterer det tværfaglige samarbejde højt. Vi er organisatorisk placeret i samme forvaltning som skoleområdet, sundhedsplejen, dagtilbud samt ovenstående. Vi glæder os derfor meget til de muligheder den nye forankring giver blandt andet ift. det tværfaglige samarbejde.

Fysisk er vi placeret på Brøndby Rådhus. På myndighedsområdet er vi aktuelt 30 rådgivere, der alle arbejder med udsatte børn og unge i alderen 0-18 år (-23 år, ved ungestøtte). I myndighedsarbejdet er vi organiseret i to socialfaglige teams, et anbringelsesteam, et børnehandicapteam og et modtagelsesteam.

I Børn, Unge og Familier arbejder vi ud fra den faglige tilgang ICS (Integrated Children´s System), den løsningsfokuserede tilgang (LØFT) og med DUBU (Digitalisering Udsatte Børn & Unge).

… og så må vi heller ikke glemme, at vi også har torsdagskage, aktive pauser og højt humør – og vi glæder os til at få dig som kollega!

 

Spørgsmål:

Har du yderligere spørgsmål til stillingen kan nedenstående kontaktes: 

Afdelingsleder Line Pihl tlf. 43282550.

 

Ansøgningsfrist: fredag d. 19.1.24 kl. 10.00. Indkaldelse til samtale vil ske samme dag.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag d. 22.1.24 og tirsdag d. 23.1.24. 

Start d. 1. marts 2024, eller snarest muligt.

 

Ansøgningsfrist:

19-01-2024
 

 

Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation. 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.

Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid. 

Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 39.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Brøndby Kommune, Park Allé 160, 2605 Brøndby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5955556

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet