BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du drevet af ambitioner og brænder for at udvikle dig på en dynamisk arbejdsplads? Så er det nu, du har chancen for at starte din karriere i Brøndby Kommune.
Vi søger en kontorelev med speciale i offentlig administration, der kan starte den 1. september 2024.
Brøndby Kommune er en innovativ kommune, der stræber efter at gøre Brøndby til et godt sted at bo, leve og arbejde i. Og du har nu muligheden for at være med.
Du får mulighed for at udfolde dit potentiale gennem vores kontorelevprogram, som omfatter et stærkt elevnetværk, spændende opgaver og dedikerede elevvejledere.
Simone, der er kontorelev siger: "Jeg er positivt overrasket over, at jeg allerede fra første dag blev inkluderet i alle opgaver. Jeg føler, at jeg bidrager på lige fod med kollegerne, og at jeg er en del af teamet".
Om stillingen
Som kontorelev hos os får du en enestående mulighed for at udforske forskellige arbejdsområder inden for administration, løn- og personale, økonomi og sagsbehandling. Du vil blive placeret i tre forskellige afdelinger i løbet af din toårige uddannelse og blive guidet af erfarne elevvejledere, der støtter din faglige og personlige udvikling. Vi tilbyder et læringsmiljø, hvor du får hands-on erfaring og mulighed for at bidrage aktivt til opgaveløsningen.
Et stærkt sammenhold blandt eleverne er afgørende, og vores elever mødes regelmæssigt for at dele erfaringer og opbygge gode relationer.
Om de tre afdelinger, du bliver en del af
- HR: Her vil du arbejde med løn- og personaleadministration. Du vil i samarbejde med dine kolleger bl.a. udarbejde ansættelsesbreve samt håndtere indberetninger i lønsystemet. Du vil også være med til at tolke overenskomster og aftaler vedrørende ferie, barsel og mere.
Samarbejdet strækker sig langt ud over skrivebordet, da du også vil have direkte dialog med kommunens ledere og medarbejdere. Det bliver din opgave at rådgive og vejlede dem gennem løn- og personalespørgsmål, hvilket vil styrke både din skriftlige og mundtlige kommunikationsevne - Økonomi: Her vil du blive involveret i diverse aspekter af den kommunale økonomistyring, hvor du vil få hands-on erfaring med en bred vifte af opgaver, som spænder fra at jonglere med bogføring og håndtere refusioner til at navigere gennem debitorer, budgetopfølgning og regnskabsanalyse – kort sagt får du mulighed for at udforske hver en krog af økonomiens verden.
- Teknik- og Miljøforvaltningen: Her vil du være omdrejningspunktet for effektiv og koordineret kommunikation og administration og du bliver bindeled mellem ledelse, medarbejderne og eksterne samarbejdspartnere, Du vil få mulighed for at arbejde med en bred vifte af opgaver, herunder bl.a. håndtering af borgerhenvendelser, mødeforberedelse og udarbejdelse af referater, og du få mulighed for at udvikle dine kommunikative og organisatoriske færdigheder samt lære at navigere i en travl og dynamisk arbejdsdag med skiftende opgaver og deadlines.
Ud over spændende opgaver tilbyder vi også
- En attraktiv elevløn - Din månedsløn vil på første år være ca. kr. 15.800 kr. og på andet år ca. kr. 16.600. Hvis du er over 25 år, er månedslønnen ca. kr. 24.000 kr.
- Mulighed for faglig og personlig udvikling
- Et godt arbejdsmiljø med engagerede kollegaer
- En spændende og alsidig hverdag, hvor du er med til at sætte dit præg på opgaveløsningen
- Masser af ansvar og selvstændige opgaver
- En arbejdsplads med fokus på trivsel og motion med mulighed for at deltage i yoga, padeltennis mv, og vi har engegerede sundhedsambassadører
Der er offentlig transport og gode parkeringsforhold lige ved døren, flextid, en god kantine og kommunekaffe ad libitum, så what’s not to like?
Dine kvalifikationer
- Du er nysgerrig, initiativrig og har en positiv tilgang til nye udfordringer.
- Du tager din rolle seriøst og bidrager aktivt til samarbejdet med dine kollegaer
- Du trives i et omskifteligt miljø og kan håndtere både varierede og rutineprægede opgaver
- Du har solide IT-færdigheder og en god forståelse for IT-systemer
- Du er ikke bange for at stille spørgsmål og tænke kreativt
For at komme i betragtning til en af elevpladserne, skal du have gennemført eller påbegyndt enten HHX, EUX, STX eller HF (STX og HF skal kombineres med et 5 ugers grundforløb).
Er du over 25 år og har gennemført anden erhvervsuddannelse eller har relevant erhvervserfaring, bedes du vedlægge et realkompetencebevis (RKV-bevis) fra en erhvervsskole
Er du i tvivl om, at du opfylder kravene, kan du kontakte en erhvervsskole.
Hvis du vil vide mere
om stillingen om arbejdspladsen, er du velkommen til at kontakte elevansvarlig Louise Bisset på telefon 4328 2270 eller kontorelev Cathrine Reimer-Hansen på telefon 4328 2487.
Lyder stillingen som noget for dig?
Så send din motiverede ansøgning og CV samt standpunktskarakterer eller eksamensbevis senest den 12. maj 2024. Vi ser frem til at høre fra dig!
Vi forventer at holde samtaler den 22. maj 2024.
Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation.
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.
Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid.
Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 39.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brøndby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Brøndby Kommune, Park Allé 160, 2605 Brøndby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6033992