Landbrugsstyrelsen søger en erfaren all-round regnskabsmedarbejder

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du evner for og lyst til at bidrage til vores økonomienheds ambition om at være blandt statens bedste, hvad angår kvalitet, effektivitet og trivsel? Og vil du være med til at udfylde rammerne for en sikker og effektiv forvaltning af den grønne omstilling af dansk landbrug og fortsat økonomisk bæredygtig erhvervsudvikling? Så er du et godt bud på vores nye kollega.

Opgaver i Økonomi
Økonomienheden i Landbrugsstyrelsen varetager stort set alle de økonomiopgaver, der er og kan være forbundet med en statslig økonomifunktion. Opgaverne spænder fra budgetopfølgning af styrelsens drifts- og lønbudgetter, regnskab og finanslov.

Styrelsen har en stor it-organisation og administrerer en lang række nationale og EU-finansierede tilskudsordninger og forskningsmidler, hvilket vi anvender en del af enhedens ressourcer på.

Vi mangler lige nu en erfaren kandidat inden for regnskabsområdet, hvor arbejdsopgaverne bl.a. vil omfatte følgende:

  • Regnskabsopgaver som afstemning, finansiel controlling, bogføring af omposteringer, SKS regnskabserklæring, opfølgning på debitorer og kreditorer samt yde support og vejledning osv. i statens regnskabsregler
  • Håndtering af revisioner, herunder klargøring af revisionsmateriale, mødeafholdelse, besvarelse af spørgsmål m.v.
  • Løbende opdatering af styrelsens virksomhedsinstruks og regnskabsinstruks
  • Bistå ved anlægsopfølgninger
  • Være styrelsens kontrolmiljøansvarlige
Derfor skal du vælge Økonomi i Landbrugsstyrelsen
Der er stor efterspørgsel efter kvalificerede medarbejdere på det danske jobmarked – det mærker vi også hos os. Det faktum gør, at vi virkelig lægger stor vægt på at skabe en attraktiv arbejdsplads, ikke bare når du tiltræder, men gennem hele din ansættelse hos os. Vi har særlig fokus på følgende indsatsområder:

  • Kontinuerlig udvikling, hvor vi gennem kompetenceudvikling og arbejdet med udfordrende arbejdsopgaver gør dig til en attraktiv medarbejder, ikke bare for Landbrugsstyrelsen, men også for det øvrige jobmarked
  • Meningsfulde opgaver, som kan kobles til Landbrugsstyrelsens overordnede formål
  • Et humørfyldt, socialt trygt og inspirerende arbejdsmiljø med respekt for vores forskelligheder
  • Fleksibilitet i opgavevaretagelse, hvad angår tid og sted, og med respekt for helheden
Det er vigtigt, at du er klar til at tage ansvar for din udvikling og dine arbejdsopgaver, og du skal have en tilgang til arbejde og kollegaer, som matcher vores værdier.

Økonomienheden
Enheden Økonomi i Landbrugsstyrelsen består af ca. 35 medarbejdere, hvoraf én medarbejder pt. er fysisk placeret i Augustenborg. Vi besøger hver især løbende vores kontorer i København, Augustenborg og Tønder, så der vil være en vis rejseaktivitet forbundet med jobbet.

Enheden er organiseret i 3 teams med hver sin teamleder: Budget og indkøb, Tilskudsøkonomi og Team Regnskab og It-økonomi. Herudover har vi en stabslignende funktion Strategi og Udvikling. Du vil blive placeret i Regnskab og It-økonomi.

Om dig
Du er glad for tal og systemer, og kan finde glæde i et veludført Excel-ark. Du arbejder analyserende og procesorienteret, og kan naturligt veksle imellem at se på detaljer og have overblik. Du er god til at gennemskue komplekse problemstillinger, og evner at formidle dem enkelt og klart samt ser samarbejde som nøglen til de bedste resultater.

Selvsagt bruger vi mange it-værktøjer i dagligdagen, hvorfor du som minimum har Word- og Excel-kompetencer. Derudover skal du have mod på at lære nye systemer at kende, da de vil blive en del af din hverdag.

Du må gerne have nogle års erfaring med arbejdet i en økonomifunktion, hvor vi foretrækker, du kender til de statslige systemer Navision Stat, IndFak og RejsUd.

Ansættelsesvilkår

Du vil blive ansat i henhold til gældende overenskomst for akademikere i staten.

Ansættelsesområdet er Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri med tilhørende institutioner, og tjenestestedet er Landbrugsstyrelsen København, Nyropsgade 30, 1780 København V.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Kontakt
Vil du vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte teamleder Nadia Christensen på navich@lbst.dk eller 21 64 92 33.

Ansøgning
Søg stillingen ved at sende en ansøgning inkl. cv, eksamensbevis og evt. referencer online i vores rekrutteringssystem (tryk på ”Søg stilling”) senest søndag den 11. juni 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Landbrugsstyrelsen, Nyropsgade 30, 1602 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169439&DepartmentId=7683&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5842288

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet