Ledig stilling: Koordinator til økonomiafdelingen i Brøndby Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en kollega med fokus på regnskab og finansiering til koordinering af Brøndby Kommunes årsregnskab, som også kan sikre løbende likviditetsopfølgning samt øvrige økonomiopgaver. 

Du vil blive en del af Brøndby Kommunes centrale økonomiafdeling, hvor vi er 45 kollegaer, som varetager kommunale økonomiopgaver både inden for budget, regnskab, opfølgning, debitor og kreditor.  

Din primære funktion vil være at tilrettelægge, koordinere og drive processen for årsregnskabet, men du skal også selv være udførende i forhold til at udarbejde likviditetsopfølgning og datagrundlag samt skrive tekster til regnskabet og til andre afrapporteringsmaterialer. 

Vi lægger stor vægt på et solidt og retvisende regnskab i Brøndby Kommune, hvilket vi kun kan lykkes med i fællesskab på tværs af hele kommunen. Derfor vil dit arbejde foregå i tæt samarbejde med din regnskabskollega og regnskabschefen; men også med dine øvrige kollegaer fra økonomiafdelingen og fra kommunens øvrige forvaltninger. Du vil agere både som sparringspartner, regnskabsekspert og kontrollerende funktion.

Hverdagen i økonomiafdelingen er præget af fællesskab og dygtige hjælpsomme kollegaer; ligesom der generelt i kommunen er et godt tværgående samarbejde.  Vi har i økonomiafdelingen flere hyggestunder i løbet af ugen, hvor vi samles på tværs til gymnastik, små gåture, mandagsmorgenmad og torsdagskage.

 

Dine primære opgaver vil bestå af: 

  • Planlægning og koordinering af kommunens årsregnskab
  • Likviditetsopfølgning
  • Kontrol og afstemning
  • Udarbejdelse politisk udvalgssager
  • Rettidig indberetninger til statslige myndigheder mv.
  • Lånoptag og garantistillelse


Vi forventer af dig:

At du har en relevant længerevarende uddannelse det kunne fx være cand.merc.aud.; eller du har med baggrund i dine mange års erfaring med det kommunale årsregnskab oparbejdet den nødvendige viden herom og matchende kompetencer. 

Det er vigtigt, at din kommunikation er klar og tydelig både mundtligt og skriftligt, samt at du kan formidle kompliceret økonomisk information til personer med anden faglig baggrund og viden. 

Det er en fordel, at du har viden om eller erfaring med kommunal regnskabsaflæggelse, men det er ikke et krav; det vigtigste er din tilgang til opgaveløsningen. 

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • er god til at planlægge, koordinere og sikre, at vi når i mål,
  • er struktureret og systematisk,
  • er vant til at arbejde i økonomisystemer og Excel, (vi bruger Prisme365),
  • kan tilrettelægge arbejdsdagen selvstændigt og samtidig indgå i samarbejdet med øvrige kollegaer.

 

Vi kan tilbyde dig: 

En spændende og alsidig arbejdsplads i en dynamisk organisation med dygtige og engagerede kollegaer, der støtter din udvikling. Du kan selv tilrettelægge dine arbejdsopgaver, hvilket giver mulighed for fleksible arbejdstider og hjemmearbejde efter gældende regler. Vi tilbyder gode muligheder for personlig og faglig udvikling. 

Rådhuset ligger ca. 10 km. på cykel fra København, er du i bil har vi også gode parkeringsmuligheder, men der er også flere busser, som hyppigt standser lige foran rådhuset. Der er en god kantineordning på rådhuset, og Brøndby Kommune har en billig motionsklub for medarbejdere, ferieboliger samt en aktiv kunstforening.

 

Vil du vide mere:

Du er velkommen til at kontakte Regnskabschef Kristina Nagy Fransgaard på telefon 2496 5301 eller regnskabskonsulent Natalija Novovic på telefon 4328 2205 (kan kontaktes fra den 2. september)
Du kan læse mere om kommunen på www.brondby.dk

 

Løn og ansættelsesvilkår:

Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn efter gældende overenskomst og kvalifikationer evt. med indplacering som special- eller chefkonsulent ved relevant erfaringsgrundlag. Vi forventer, at vores nye kollega tiltræder den 1. november 2024.

 

Ansøgningsfrist og ansættelsesforløb:

Vi skal have din ansøgning senest søndag den 15. september.

Vi forventer at afholde 1. samtale onsdag den 18. september og 2. samtale onsdag den 25. september. Du kan forvente, at der indgår case i samtaleforløbet.

 

Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation. 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.

Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid. 

Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 39.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Brøndby Kommune, Park Allé 160, 2605 Brøndby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6101569

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet