BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du lede et team strategisk og målrettet? Har du solid erfaring med offentlig økonomi og processer i politisk styrede organisationer? Og har du lysten til at finde løsninger på tværs af organisationen som går hånd i hånd med en stabil og sikker økonomi?
I Ankestyrelsen afgør vi borgernes sager – godt og vel 50.000 om året. De handler blandt andet om børn, beskæftigelse og pension, arbejdsskader og støtte til ældre, enlige og personer med handicap. Vi laver også undersøgelser og analyser, og har en stor undervisningsvirksomhed for at bidrage til at sikre borgernes retssikkerhed.
For at sikre borgerne rigtige og hurtige afgørelser har vi fokus på at udvikle kvaliteten, nedbringe sagsbehandlingstiden og samtidig være en åben og effektiv styrelse i et tæt samarbejde med vores departement og andre interessenter. Det skal du bidrage til som teamleder i vores kontor, Ledelse og Økonomi.
Ledelse og Økonomi
Som teamleder i Ledelse og Økonomi bliver du en del af et stabskontor, der arbejder tæt sammen med direktionen, styrelsens chefer og vores departement. Vi arbejder med direktionsbetjening, økonomi, projektstyring, mål- og resultatstyring, presse og kommunikation, ledelsesinformation og sagsstatistik.
Økonomiteam
Som vores nye teamleder bliver du ansvarlig for den faglige ledelse i et team med fire akademiske medarbejdere og tre kontormedarbejdere. Du har derfor allerede – eller forventes at opbygge – et solidt kendskab til:
- det statslige bevillingssystem herunder finanslovsproces, udgiftsopfølgning etc.
- budgetlægning og opfølgning
- regnskabsopfølgning og intern kontrol
- tilskudsfinansieret virksomhed
- samarbejde med et departement og Rigsrevisionen
- projektledelse i offentlige organisationer
Som teamleder har du ansvaret for teamets faglige leverancer og niveau. Du skal sørge for en sikker drift af Ankestyrelsens økonomi med fokus på klar ansvars- og opgavefordeling og løbende kompetenceudvikling. Du skal koordinere og delegere opgaver i teamet og sørge for, at teamet kan respondere hurtigt på de mange henvendelser og opgaver, som løbende kommer ind – ofte med kort varsel. Du skal som faglig ansvarlig være i stand til at udvikle og sikre kvaliteten af teamets produkter.
Mange af teamets produkter indgår i en større leverance, fx bidrag til høringer om ny lovgivning som har økonomiske konsekvenser for Ankestyrelsen. Det vil ofte være dig, der skal koordinere de forskellige input fra fagkontorerne og tage dialogen om økonomien med fx et departement. Du skal også selv medvirke til at løse en række faglige opgaver i teamet og for kontoret og eksempelvis bidrage til håndteringen af tværgående, strategiske projekter i styrelsen.
Din profil
Vi forventer, at du har en samfundsfaglig akademisk uddannelse, fx cand. polit. cand. oecon. eller cand.scient.pol. og betydelig erfaring med statslig økonomi fx fra et departement, styrelse eller lignende politisk styrede organisationer.
Dine vigtigste kompetencer er, at du:
- har talent for at lede dine medarbejdere med overblik i et travlt miljø med mange forskellige opgaver – og deadlines
- arbejder struktureret og har den personlige og faglige ballast til at navigere sikkert i dialogen om Ankestyrelsens økonomi med direktion, chefgruppe, og de centrale eksterne interessenter som fx de centrale ministerier og Rigsrevisionen
- trives med at finde de gode løsninger i en stor organisation med holdninger
- er god til at samarbejde og løse opgaver i fællesskab på tværs af organisationer, kontorer og fagligheder
- har veludviklet politisk og organisatorisk forståelse
- finder udviklingsmuligheder i og trives også med den daglige drift
- er en dygtig kommunikator i både skrift og tale
- et stærkt fagligt miljø, hvor vi hjælper hinanden til hele tiden at blive bedre
- en ledelse, der har tillid til din faglighed og dømmekraft, og som prioriterer din udvikling
- gode kolleger, der lægger vægt på at have det rart sammen - også selvom vi har travlt
- et velfungerende team hvor der er rige muligheder for at udvikle og afprøve idéer og skabe resultater
- at du bliver en del af kontorets ledelsesgruppe med gode sparringsmuligheder
Du vil blive ansat efter gældende overenskomst for din faggruppe. Er du akademiker, vil du blive tilbudt ansættelse som enten special- eller chefkonsulent afhængigt af din erfaring og kvalifikationer.
Tilbyder vi dig ansættelse, vil vi også indhente din straffeattest og vurdere eventuelt indhold.
Tjenestestedet for stillingen er København. Ansættelsesområdet er Social- Bolig og Ældreministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner.
Har du spørgsmål til stillingen, så kontakt kontorchef, Morten Starch Lauritsen, 40 77 74 10 / msl@ast.dk. Læs også om Ankestyrelsen, vores strategi og sagsområder på www.ast.dk.
Er du vores nye teamleder?
Send os din ansøgning med cv og eksamensbevis senest den 3. september 2023 via linket i opslaget. Vi forventer at holde 1. samtaler og 2. samtaler medio september 2023.
Vi opfatter mangfoldighed i medarbejdergruppen som en styrke. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brøndby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Ankestyrelsen, Teglholmsgade 3, 2450 København SV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171380&DepartmentId=6085&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5891182