BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Trafikstyrelsen søger en dygtig og nysgerrig jurist, som har lyst til at arbejde med jura, teknik og offentlig forvaltning. Du får en god oplæring i teamets fagområder, så du hurtigt kommer i gang med egne opgaver.
Du bliver ansat i et team i Trafikstyrelsens Luftfartsafdeling, som beskæftiger sig med både store og små lufthavne, helikopterflyvepladser i rigsfællesskabet, luftfartshindringer såsom bygninger, vindmøller og kraner, samt andre spændende ting. På lufthavnsområdet arbejder vi både med nationale og internationale regler, der sigter mod at skabe en høj luftfartsikkerhed på tværs af grænser.
Lufthavnsteamet er opdelt i to underteams – Jura & Compliance og Safety & Infrastruktur. Du bliver placeret i Jura & Compliance. Samlet set består teamet i dag af 15 medarbejdere og to teamledere, - og selvom vi har travlt, så har vi et godt team med et samarbejde på tværs af teamet og med de andre faglige teams i Luftfartsafdelingen.
Hvad tilbyder vi?
Vi tilbyder dig at blive en del af et engageret tværfagligt miljø med et stærkt fagligt fokus, hvis ansvarsområde er regulering og tilsyn med luftfarten i Danmark.
Dine arbejdsopgaver vil i starten koncentrere sig om din egen oplæring kombineret med store og små juridiske opgaver i samarbejde med dine kolleger. Luftfartsområdet er præget af rigtig mange tekniske og juridiske regler, og det tager derfor tid at komme rundt i alle hjørner. Du vil opleve en spændende hverdag, i en flad organisation, hvor alle arbejder for det gode, rigtige og effektive resultat. Luftfartbranchen er i sagens natur en branche med fart på.
Vi prioriterer en god on-boarding i dine og teamets opgaver, og du får et tæt og løbende samarbejde med Sadia, som også er jurist. Du kan hen ad vejen forvente lidt rejseaktivitet i Danmark.
Vi forventer, at dine væsentligste arbejdsopgaver vil være:
- Juridisk bistand vedrørende forvaltnings- og offentlighedsloven samt fagspecifikke regler
- Fortolkning og formidling af gældende regler, herunder nationale og EU-regler
- Regeludarbejdelse
- Aktindsigtssager
- Rådgivning og sparring til inspektører i teamet
- Kvalitetssikring
- Videreudvikling af nationale regler i samarbejde med andre faggrupper
- Konkret sagsbehandling af borger- og virksomhedshenvendelser, herunder klagesagsbehandling
- Betjening af Transportministeriets departement
Du er uddannet cand.jur. Den ideelle kandidat har erfaring indenfor stat, region eller kommune. Er du nyuddannet, skal det ikke holde dig tilbage for at søge denne stilling. Som person er du engageret og grundig, og din gode arbejdsstruktur hjælper dig til at navigere i en travl arbejdsdag og levere høj kvalitet. Du trives med at arbejde selvstændigt, og er samtidig en fleksibel holdspiller.
Derudover ønsker vi os en kollega som:
- Er udadvendt og servicemindet
- Har gå-på-mod, er nysgerrig og har lyst til at lære om luftfart
- Har blik for både detaljen og for det brede overblik
- Tager selvstændigt ansvar for kvalitet og fremdrift i dine opgaver samt efterlevelse af deadlines
- Har forståelse for embedsmandsopgaven og får afsluttet dine sager
- Er glad for at omgås mange kolleger
- Udviser engagement og motivation både fagligt og socialt
- Har gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner i både dansk og engelsk
Stillingen er en fast stilling på 37 timer om ugen. Afhængig af erfaring og kvalifikationer bliver du ansat som special- eller chefkonsulent i henhold til gældende overenskomst mellem relevant faglig organisation og Finansministeriet med mulighed for forhandling af evt. tillæg efter kvalifikationer.
Yderligere information
Du kan få mere at vide om stillingen hos kontorchef Henrik Ellermann på tlf. 4178 0328 eller teamleder Sadia Akbar Manan på tlf. 4178 0291. Har du spørgsmål vedr. ansættelsesforhold og proces, kan du henvende dig til HR-partner Johanne Krøyer på tlf. 4178 0531.
Ansøgning
Send os din ansøgning, CV samt eksamenspapirer senest onsdag den 2. august 2023 kl. 23:59. Samtaler forventes afholdt i uge 32 og 33. Der vil blive anvendt test i rekrutteringsprocessen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brøndby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Trafikstyrelsen, Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170014&DepartmentId=8361&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5853412