Onsite IT-supporter til Københavns Hovedbanegård

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at gøre det lettere for vores kørende personale at udnytte deres IT-værktøjer optimalt, så de kan koncentrere sig om passagerer og togdrift? – og kan du give en personlig brugeroplevelse, som er ud over det sædvanlige, når I mødes onsite på Hovedbanegården?

Vi leder lige nu efter en IT-supporter, som bliver motiveret af at servicere og instruere vores brugere i deres tekniske arbejdsredskaber. Du rådgiver dine kollegaer på skinnerne og i banegårdens administration til at drage bedst mulig nytte af udstyret gennem vejledning og god service, så de kan give vores kunder den bedst tænkelige service og rejseoplevelse.

Hvem er DSB onsite IT-support? Vi er landsdækkende og tæller 22 medarbejdere.

På Københavns Hovedbanegård bliver du en del af et team på 6 medarbejdere, som sammen sætter rammerne for samarbejde og udførelsen af opgaverne. Vi holder også hinanden op på at følge de regler, vi har udarbejdet. Vi er ret selvkørende i teamet, lægger selv vagtplaner, fordeler opgaver og ferie.

Din hverdag som onsite IT-supporter ”Kammeratskabet og opbakningen fra kollegerne er alfa og omega for mig her i onsitesupporten. Fagligt er vi tit nødt til at tænke ud af boksen; når vi får en fejlmelding på DSB app’en, kan det lige så godt være en af ressourcerne bagved, som ikke fungerer for netop den bruger,” fortæller Esben, som har været hos DSB i 2 år som onsite IT-supporter.

Du tager imod kunderne ved skranken og løser deres problemer eller vejleder dem i brugen af deres værktøjer. Hovedparten af sagerne løses på stedet. Her er det vigtigt at bevare ligevægten og vise forståelse. Vi kan være under et vist tidspres, da togene skal køre til tiden. Der er af og til ad hoc-opgaver som fx klargøring af et større antal iPads, og der kan være dage, hvor skabene (minilagre på forskellige stationer) skal tjekkes, oplades og fyldes op i bl.a. Frederikssund, Næstved, Køge eller Nykøbing Falster. Det bliver også en del af dit arbejde.

Du får en alsidig hverdag, hvor du yder alle former for IT-brugersupport fra vores servicecenter. Vores fokus er høj service og tilfredse brugere, og vores mål er at afhjælpe brugernes IT-problemer. Vi har et tæt samarbejde med resten af IT-organisationen, og du vil også deltage i IT-projekter og -opgaver på tværs og yde støtte til resten af afdelingen efter behov.

Dine arbejdsområder vil bl.a. være

  • 1st og 2nd line onsite support af interne brugere
  • ServiceNow: oprettelse, behandling og lukning af sager
  • Hardwarehåndtering: klargøring, opsætning og udlevering af computere, mobiltelefoner og iPads. Fejlfinding - også på software - udskiftninger og små reparationer. Logistik og lagerstyring. Vedligeholdelse og assistance til AV- og videoudstyr i vores mødelokaler
  • Test af nye applikationsversioner til togpersonalets IT-udstyr
  • Brugervejledninger: bidrage med skriftligt indhold og instruktion af brugere
  • Oprette og opdatere vidensartikler i vores database. Udfærdigelse af dokumentation
Dine arbejdstider Vi kører efter en vagtplan med rullende vagter. Den gennemsnitlige arbejdstid er 35½ time pr. uge med en daglig arbejdstid på knap 7½ time (inkl. betalt frokostpause) fordelt på hele ugen: hverdage mellem kl. 6 og 20 og lørdage, søn- og helligdage mellem kl. 10 og 17. Du får en fuld weekendvagt ca. hver 6 uge.

Serviceminded og inspirerende IT-supporter For at lykkes i jobbet er det vigtigt, at du kan lide at servicere og motivere, så du bidrager til, at togpersonalet - vores kunder - kan yde en god service til DSB’s kunder. Du bidrager med engagement og initiativ til løsningsforslag, går gerne selv videre med idéer og sikrer, at der dokumenteres.

Vi leder efter dig, der har

  • Erfaring med direkte kundeservice/brugerkontakt fra tidligere stillinger
  • Kørekort til personbil
  • Evt. en IT-faglig uddannelse
Du har en generel forståelse for fejlsøgning på IT-redskaber, bl.a.

  • Mobiltelefoner, iPads og PC
  • Windows 10
  • Office 365
Og er god til

  • At forklare tekniske løsninger på et sprog, som brugeren forstår
  • At sætte dig i brugerens sted
  • Dokumentation og vidensdeling
Du bliver budt velkommen i en stor professionel IT-organisation med mere end 400 kolleger.

Hvad kan DSB tilbyde dig?
  • En centralt placeret arbejdsplads på Hovedbanegården, Bernstorffsgade 20, København V. Når du står af toget, er du på arbejde.
  • Udvikling af dine færdigheder gennem kurser, seminarer og learning-by-doing.
  • At blive en del af et stort fællesskab og en mangfoldig organisationskultur. Hos os er der plads til alle uanset køn, etnisk baggrund, handicap, alder, seksuel orientering og religion.
Vores personalegoder omfatter

  • Gratis transport med DSB til og fra arbejde, mulighed for at bruge dit togkort i fritiden og fire årlige rejser med din familie
  • Adgang til god frokost i vores kantine.
  • Træning i vores fitnesscenter på Hovedbanegården og et fuldt medlemskab af Fitness World - du betaler skatteværdien.
Lyder det som noget for dig? Vi holder samtaler løbende, så send os din ansøgning, dit cv og evt. eksamensbeviser snarest og senest d. 30. maj 2023. Du kan også uploade din ansøgning som video.

Vi ser frem til at høre fra dig.

Har du spørgsmål til stillingen, så kontakt afdelingsleder i onsite IT-support, Kjeld Nexø på telefon 24 68 61 67.

Bemærk, at vi vil bede om at se din straffeattest inden ansættelse.


#LI-DNI
#LI-BS1

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

DSB, Københavns Hovedbanegård, Bernstorffsgade 18-20, 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=14&ProjectId=191564&DepartmentId=20001&MediaId=5541&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5834792

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet