Organisations- og udviklingskonsulent til Teknik- og Miljøforvaltningen i Brøndby Kommune (barselsvikariat)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brøndby Kommune udvikler sig hastigt i disse år, hvor nye byområder og borgere kommer til, og der stilles endnu højere krav til kvaliteten af servicen til borgerne og til en fremsynet udvikling af teknik- og miljøområdet i Brøndby Kommune. Vi søger derfor en udviklingskonsulent, der kan være med til at understøtte forandring hos både ledelse og medarbejdere på tværs i forvaltningen. 

Så har du lyst til at arbejde med projektledelse og organisationsudvikling, vil du være med til at omsætte politiske mål til konkrete handlinger, der skaber værdi for borgerne, og trives du med at arbejde i en politisk styret organisation, hvor der er et tæt samspil med Brøndbys borgere, så er det måske dig vi søger til et barselsvikariat.

Dine primære arbejdsopgaver 
Dine vigtigste arbejdsområder bliver:

  • Ledelses-support: Forberedelse af og opsamling på forvaltningens chefmøder, planlægning og afvikling af ledelsesseminarer, samt koordinering af det tværgående arbejde mellem direktør og cheferne for forvaltningens fagområder.
  • Rollen som skribent: Du skal skrive oplæg og notater, skal bidrage til vores arbejde med politiske indstillinger og får en særlig aktie i at løfte vores interne og eksterne kommunikation i form af intranet og hjemmeside.
  • Projekter, udviklingsprocesser og implementering: Du bliver en aktiv kraft i forskellige tværgående opgaver, indsatser og projekter både i TMF, hvor du bidrager med viden om processer, forankring og implementering. Derudover skal du arbejde med implementering af vores strategi Brøndby 2030, som går på tværs af forvaltningsstrukturen. 

Vi er med andre ord på jagt efter lidt af en schweizer-kniv, der kan bringes i spil i forskellige opgaver, roller og niveauer, og som altid har fokus på at skabe værdi for kerneopgaven – i tæt samspil med vores organisation. Derfor er det vigtigt, at du kan skabe velfungerende relationer til og resultater sammen med hverdagens samarbejdspartnere – både i Teknik- og Miljøforvaltningen og på tværs i Brøndby Kommune. 

Om dig
Det vigtigste er ikke om du har erfaring med organisationsudvikling, ledelsesbetjening og udviklingsarbejde, men vi forventer, at du har en videregående akademisk uddannelse, og du skal have nogle værktøjer i rygsækken, som du har lyst og mod på at sætte i spil i praksis.

Vi forventer, at du er en initiativrig og selvstændig person, som formår at flytte noget, og du er en vedholdende afslutter med et godt blik for driften. Du formår at forankre projekter bredt, og du kan arbejde sammen med mange forskellige kolleger i organisationen og leverer til aftalt tid i rette kvalitet. 

Samtidig er det vigtigt, at du kan formidle fagligt stof, så dine modtagere er helt med på budskabet. Og uanset om du taler med eller skriver til kollegaen, chefen, direktionen eller de politiske udvalg, kan du skabe tillid omkring din person og din faglighed.

Med andre ord regner vi med, at du

  • Har gode kommunikationsevner og formidler dine budskaber klart og enkelt, både på skrift og i tale
  • Trives godt i samarbejdet med mange faggrupper og fagligheder og er opsøgende og nysgerrig på vores fagområders arbejdsgange, processer og udfordringer.
  • Sammen med organisationen kan finde gode og implementerbare løsninger og føre opgaver i mål
  • Er systematisk, struktureret og vedholdende
  • Arbejder selvstændigt med blik for helheden 
  • Vægter et godt kollegaskab og et godt grin


Om os 

Teknik- og Miljøforvaltningen er en organisation med stærke fagligheder og fokus på en velfungerende drift og på at byen virker for borgerne hver dag.

Du bliver en del af TMF Sekretariatet, som med dig består af i alt 10 medarbejdere. Vores kerneopgave er at understøtte og udvikle aktiviteter, processer og enheder i Teknik- og Miljøforvaltningen, så organisationen, processerne og opgaverne fungerer optimalt. 

Hovedopgaverne er udvalgsbetjening af Teknik- og Miljøudvalget (TMU) samt sekretariatsbistand til direktør, ledelse og forvaltningen i form af bl.a. projektledelse, økonomistyring, personaleadministration, organisationsudvikling, GIS, BBR samt intern og ekstern kommunikation. 

Fælles for opgaverne i TMF Sekretariatet er, at vi samarbejder på tværs af hele forvaltningen og i tæt samspil med cheferne og de forskellige faggrupper i organisationen. Det betyder også, at du kan forvente en hverdag med mange forskelligartede, store som små opgaver – i et miljø hvor vi har fokus på trivslen, også når vi har travlt. 
 
Vi kan tilbyde et job tæt på ledelsen i Teknik- og Miljøforvaltningen. Du får ledelsesmæssig reference til Sekretariats-, IT- og Digitaliseringschefen, men du vil i en række situationer have opgavemæssig reference til forvaltningens direktør eller de øvrige chefer i Teknik- og Miljøforvaltningen.
 
Vores dagligdag er kendetegnet ved en arbejdsform, hvor vi gennem passende forstyrrelser, skarpe analyser, vedholdenhed og nysgerrig undren bidrager til at skabe gode beslutningsgrundlag og holdbare løsninger. Du får gode muligheder for at præge din egen arbejdsdag og arbejdsopgaver samt en fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstiden.

Brøndby Kommune er en ambitiøs udviklingskommune med ca. 37.000 borgere, centralt placeret på Vestegnen. Vi har gennem mange år lagt vægt på stram budgetstyring og er derfor i dag en økonomisk veldrevet kommune med råd til at drive udviklingen af nye boligområder og velfærdstilbud. 

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er et vikariat på 37 timer ugentlig og aflønnes efter gældende overenskomst og med udgangspunkt i dine kvalifikationer.

Dit arbejdssted bliver Brøndby Rådhus, og selv om du på rådhuset kun har 12 km til Nørreport, offentlig transport og parkering lige ved døren, flextid, en god kantine og kommunekaffe ad libitum, har du også mulighed for at arbejde hjemmefra. 

Yderligere information
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Sekretariats-, IT- og Digitaliseringschef Lars Bo Hasselby på tlf. 2173 5177.

Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er tirsdag den 7. november 2023.
 
Vi holder første samtale tirsdag den 14. november og samtaler i anden runde onsdag den 22. november. Du kan forvente, at der indgår en caseopgave i forløbet. 
 
Vi satser på at have dig med ombord den 1. januar 2024, så vi kan nå en god overdragelse af opgaver til dig fra vores barslende medarbejder.
 

Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation. 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.

Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid. 

Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 37.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Brøndby Kommune, Park Alle 160, 2605 Brøndby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5927789

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet