Projektleder med stærke processtyringsevner

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at drive forundersøgelsen på et af Banedanmarks vigtigste Infrastrukturprojekter og samtidig spille en helt essentiel rolle i, at nå i mål med fremtidens grønne jernbane?

Vi leder lige nu efter en projektleder, der vil være med til at drive et af vores store projekter vedrørende hastighedsopgradering og kapacitetsudvidelse ved Ringsted station i mål. Så er du skarp til processtyring og samtidig struktureret og trives i facilitatorrollen, så skal du kigge nærmere her.

Banedanmark er en af Statens største styrelser, hvor mere end 2.700 medarbejdere hver dag sikrer, at Danmarks jernbane udvikles, driftes og vedligeholdes. På hovedkontoret ved Dybbølsbro station i København sidder sektionen Anlægsudvikling, hvis fornemmeste opgave er at oversætte idéoplæg og kommissorier til konkrete beslutningsoplæg, der giver politikerne grundlag for at træffe beslutninger om udformningen af fremtidens jernbane.

Strategisk projektleder med styr på værktøjskassen

Som projektleder i Anlægsudvikling får du sammen med en kollega ansvaret for planlægningsfasen af vores infrastrukturprojekt vedrørende hastighedsopgradering og kapacitetsudvidelse ved Ringsted station. Dette projekt skal skitsere løsninger, der fremtidssikrer trafik fra fyn og femernforbindelsen mod København.

Du har både strategisk og operationelt fokus, hvor du holder overblik over projektgruppens bidrag af teknisk, trafikal og økonomisk karakter, samtidig med, at du har blikket på det endelige mål: At præsentere et gennemarbejdet løsningsforslag for politikerne, så Danmark kan få den bedst tænkelige jernbane.

Fælles for alle vores projekter er, at der er stor politisk bevågenhed på fremdriften med både Transportministeriets departement, lokale kommuner og diverse interesseorganisationer som stærke interessenter. Det er derfor nødvendigt, at du hele tiden har styr på dit projekts tidsplan og økonomi gennem udarbejdelse og vedligeholdelse af milepælsplaner, budget og prognoser, samt har blik for både interessenthåndtering og risikoanalyse.

Dine primære arbejdsopgaver vil bestå i:

  • At sikre fremdrift i projektet gennem udarbejdelse og overholdelse af tidsplaner og milepælsplaner
  • At drive og facilitere analyser og undersøgelser, der har relevans for projektet
  • At følge op på leverancer fra projektgruppen og sikre at deadlines overholdes
  • At koordinere og informere om projektets fremdrift til relevante interessenter, herunder direktion, departement og andre myndigheder
Profil med stærke evner indenfor facilitering og styring af projekter

Vi forestiller os, at du har en akademisk uddannelse og/eller omfattende erfaring med projektledelse. Du er tilmed en stærk facilitator, der kan strukturere, samle, sortere i og formidle andres input – også når disse ligger udenfor din egen faglighed.

Da vores hovedleverancer er skriftlige produkter i form af indstillinger, beslutningsoplæg og notater er det ydermere et krav, at du kan formulere dig klart og sammenhængende.

Vi forventer ikke, at du ved noget om jernbane inden du starter, men du skal naturligvis være indstillet på at sætte dig ind i de faglige input, der er relevante for dine projekter.

En afdeling med gode kollegaer og spændende udviklingsmuligheder

Du bliver en del af en ambitiøs sektion, hvor bl.a. 15 projektledere hver dag arbejder med at planlægge fremtidens grønne jernbane. Anlægsudvikling er en sektion i vækst med stort fokus på kompetenceudvikling, og det er vigtigt for os, at du udvikler dig og trives med dine opgaver.

I alt består Anlægsudvikling af ca. 35 medarbejdere fordelt på fire teams. Udover projektledere rummer sektionen mange andre fagligheder, og vi sætter pris på alles input og supplerer hinandens kompetencer i hverdagen. Vores omgangstone er uformel og vi har fokus på at sikre et godt arbejdsmiljø, hvor vi hjælper hinanden og har let til grin og smil.

Løn

Som akademiker ansættes du efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC.

For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/STAT, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark. Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 3, sats 3, Hovedstad.

For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer, samt at der tilkommer pension i henhold til overenskomsten.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt teamleder Julie Josefine Feddersen. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43, Carsten Nieburhs Gade 43, 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=192403&DepartmentId=22196&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5846810

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet