Skarpe skatteprofiler til bekæmpelse af skatteøkonomisk kriminalitet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at bekæmpe økonomisk kriminalitet, og vil du gøre en forskel for samfundet? Vil du bruge din viden om regnskab, revision og skat til bekæmpelse af økonomisk kriminalitet? Så er du måske en af de skarpe skatteprofiler, vi søger!

Bliv en del af Særlig Kontrol i Skattestyrelsen
Fagområdet Særlig Kontrol bekæmper organiseret, systematisk og kompleks skatteøkonomisk kriminalitet. Det er en opgave, der har stor politisk- og mediemæssig bevågenhed, da området har fundamental betydning for samfundet og den enkelte danskers retsfølelse og tillid til Skatteforvaltningen. Særlig Kontrol arbejder konkret med en bred vifte af svigstyper, herunder moms- og kædesvig, rocker- og banderelateret økonomisk kriminalitet og hvidvask.

Vores enhed Fiktiv Virksomhed er en del af Center for Skatteøkonomisk Kriminalitet, som pt. tæller 140 medarbejdere fordelt på i alt 7 enheder. I vores center ser vi interessenthåndtering og samarbejde som en vigtig del af vores opgave, for svigen kender ikke organisatoriske grænser eller ressortområder. De bedste resultater skabes i fællesskab, derfor stiller vi krav til hinanden, ligesom vi proaktivt stiller vores faglighed til rådighed for andre. Vi tror på, at data og analyse giver nye og væsentlige perspektiver på vores myndighedsopgave, og vi følger nøje udviklingen af nye svigstrends i samarbejde med vores interne og eksterne interessenter. Vi er derfor ambitiøse ift. at dataunderstøtte vores arbejde for at målrette vores indsatser yderligere. Centeret ledes af en underdirektør og er ét af i alt tre centre i fagområdet Særlig Kontrol.

I vores enhed, som pt. består af 14 medarbejdere på vores kontor i Taastrup, løser vi komplekse kontrolsager i samarbejde med både interne og eksterne interessenter. Vi har til formål at sikre en indsats mod virksomheder, der alene eller primært lader sig registrere med det formål at udøve svig.

Efterkontrol og identificering af svig
Som medarbejder i enheden får du en sagsportefølje, der består af virksomheder og lønmodtagere, der er særligt risikobetonede i forhold til forskellige svigsparametre. Du bliver en del af vores team og stærkt medvirkende til tidligt at begrænse omfanget af svig og herigennem oparbejde en helt særlig viden om svigsmodus og trends, som kan styrke hele skattekontrollen.

Dine arbejdsopgaver vil blandt andet omfatte at:

  • lave efterkontrol af virksomheder og deres registreringer
  • sikre korrekt afregning af skatter og afgifter
  • identificere systematisk svig med Skattestyrelsens digitale løsninger og sikre, at der sker opfølgning
  • fratage svigsvirksomheder deres pligter
  • stoppe kædesvig med identiteter som udnyttes af bagmænd, herunder hvidvask
  • arbejde med data og intelligente udsøgninger
  • formidle observationer til forebyggelse og udvikling af værn.
Vi tager hånd om en god introduktion og grundig oplæring, inden opgaverne løses selvstændigt. Du får mulighed for at oparbejde stor faglighed og opnå dyb indsigt på kontrolområdet. Derudover får du en bred kontaktflade både internt i Skattestyrelsen og eksternt hos samarbejdende myndigheder.

Helhedsorienteret, ansvarsfuld og handlende
Vi forestiller os, at du har eller er ved at afslutte en relevant uddannelse, fx professionsbachelor i skat, SKATs fuldmægtig uddannelse, skatterevisor, anden revisionsmæssig uddannelse som cand.merc. (aud. eller jur.), HD(R) eller lignende. Du kan også have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem din erhvervserfaring.

Derudover forestiller vi os, at du:

  • er en ansvarsbevidst teamplayer
  • har en proaktiv tilgang til opgaverne både nye og tilbagevendende
  • er løsningsorienteret og stræber efter at levere dine opgaver i høj kvalitet
  • evner at tænke i helheder og vægter videndeling
  • vægter din faglige udvikling højt, trives med udfordringer og har en nysgerrig tilgang til opgaveløsningen
  • kan navigere i en kontrolindsats, som løbende bliver mere datadreven
  • er hjælpsom og bidrager til den sociale lim, der binder os sammen.
Du trives i et fagligt miljø, der er kendetegnet ved høje forventninger til kvaliteten af dit arbejde. Derudover kan du bevare overblikket - også når informationsmængden er omfattende og kompleks.

Vores enhed – Fiktiv Virksomhed
I vores enhed vil du opleve faglig sparring og videndeling på et højt skattefagligt niveau, hvor vi hjælper hinanden til at blive en succes. I hverdagen stræber vi efter en høj grad af medindflydelse, så vi har mulighed for at tage et medansvar for egen og Skatteforvaltningens udvikling. Opgaverne byder på en god vekselvirkning mellem selvstændighed og faglig sparring.

Vi lægger vægt på, at vi hele tiden udvikler os såvel fagligt som menneskeligt, så vi hele tiden løser vores opgaver effektivt samtidig med, at den gode trivsel opretholdes.

i er en del af en organisation, der er i stor udvikling, har frihed under ansvar, godt humør og en kultur, der prioriterer samarbejde.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV, uddannelsespapirer samt yderligere relevant materiale via linket "Søg stillingen" senest søndag den 17. september 2023.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Conny Stina Nielsen på telefon 72 38 92 46 eller projektkoordinator Morten Petersen på telefon 72 38 54 13.

Vi afholder løbende samtaler. I rekrutteringsprocessen kan der evt. indgå en person- og logikanalyse samt en anden samtale.

Tiltrædelse snarest muligt eller efter aftale.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

​Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle 1, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171390&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5889784

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet