BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brøndby PPR udvider og søger psykolog til fast stilling
I PPR Brøndby er vi optaget af at bidrage til at skabe afgørende positive forandringer for børn og unge i deres udviklingsmiljøer og fællesskaber. Hvis du er på udkig efter et godt psykologjob i PPR, med fagligt spændende opgaver, en rigtig god kollegagruppe, og hvor kulturen er præget af nysgerrighed, faglige drøftelser, engagement og højt til loftet, -så vil vi elske at byde dig velkommen fra d. 1. oktober 2024 J
Lidt om, hvad du træder ind i
Det vigtigt for os at være relevante samarbejdspartnere for såvel børn, unge og deres familier som for fagprofessionelle på området. Vi har derfor fokus på at gøre en reel forskel tæt på hverdagen og i praksis. Og det gør vi med afsæt i høj faglighed, gode samarbejdsvaner, kreative løsninger samt blik og omsorg for den situation og kompleksitet, som både børn, unge, familier og eksterne kolleger står i.
Børne- og ungeområdet i Brøndby er under omfattende modernisering, og PPR indgår i flere tværgående udviklingsspor. Vi står over for en betydelig udvidelse af vores organisation og genstandsfelt idet vi skal implementere flere nye tilbud om lettere behandling i PPR over de kommende år, hvor vi også får brug for kvalificerede og engagerede psykologkræfter, herunder dygtige psykologer som har mod på at tilegne sig nye færdigheder i relation til forskellige evidensbaserede behandlingsmetoder. Derudover er vi netop udpeget til at modtage midler til ”flere hænder i PPR” fra undervisningsministeriet til flere tidlige og forebyggende praksisnære indsatser i dagtilbud og skoler.
For at understøtte et højt fagligt niveau har vi blandt andet regelmæssig ekstern supervision for alle psykologer, særligt tilrettelagte supervisionsforløb for psykologer under autorisation og en løbende opmærksomhed på kompetenceudvikling, som i 2024 bl.a. byder på kurser i fællesmodulet til børne- og unge specialistuddannelserne.
Vi lægger vægt på at tilrettelægge et godt introduktionsforløb, så man føler sig klædt på til at træde ud i opgaverne. Derfor får du også tilknyttet en mentor. Din nærmeste teamleder og PPR-lederen er begge psykologer – med hhv. mange års PPR-erfaring og en arbejds- og organisationspsykologisk baggrund.
Demografien i kommunen er mangfoldig, hvilket giver mulighed for at skulle tænke, kommunikere og samarbejde på mange måder afhængig af, hvad opgaven kalder på.
Hvad ligger der i jobbet?
Du kommer til at indgå i såvel tværfaglige som selvstændige opgaver, sandsynligvis både på almen- og specialområdet dækkende gruppen af 0-18 årige i kommunen. I disse opgaver vil der indgå sparring og rådgivning til lærere, pædagoger og ledere; inddragelse af forældre; psykologiske undersøgelser; observationer og hvad du fagligt vurderer vil kunne understøtte børnenes udvikling, læring og trivsel. Der arbejdes i vid udstrækning med at understøtte de voksne omkring børnene, mhp. at give gode deltagelsesmuligheder for alle børn.
Kommunens kriseberedskab varetages af psykologerne i PPR, hvorfor dette også kan være en af dine opgaver. Derudover vil de kommende opgaver med lettere behandling ligeledes fordeles blandt psykologerne.
Din profil
Vi håber at se din ansøgning, hvis du kan genkende dig selv i profilen:
Er uddannet psykolog, –og meget gerne autoriseret.
Har erfaring med PPR eller andre aspekter af børne-/ungeområdet.
Står godt i din psykologfaglighed og forstår at anvende den til at formidle, inspirere og inddrage andre i deres arbejde omkring børn, unge og fællesskaber – til tider med afsæt i psykologiske vurderinger, men langt overvejende i din psykologfaglige sparring og inspiration.
Arbejder og samarbejder både fleksibelt og målrettet med afsæt i såvel det at være PPR medarbejder og det at være psykolog.
Forstår at navigere i den kompleksitet, som ofte præger opgaver i PPR: Du holder modet oppe og pulsen nede
Har gode erfaringer med mødeledelse og blik for positioneringer i kommunikationen – både for dig selv og for andre.
Er indstillet på, -i en ånd af dialog, at lade dig udfordre både i din praksis og dine tanker/ideer – ligesom du er generøs med din viden og positivt bidragende til den fælles opgave med at skabe høj faglighed, godt kollegaskab og god trivsel.
Arbejder samskabende og forebyggende sammen med de voksne, der omgiver børn og unge.
Kort om PPR Brøndby
PPR’s arbejde har afsæt i en systemisk, kontekstuel og relationel forståelse af børn og unges adfærd, trivsel, oplevelser og muligheder for udvikling og deltagelse. Psykologfagligt trækkes der også på bl.a. sociokulturelle tilgange, sundhedspsykologi og den neuroaffektive udviklingspsykologi. Vi glæder os til at høre, hvad du brænder for og kan bidrage med!
PPR er en enhed under Børne-, Kultur- og Idrætsforvaltningen i Brøndby kommune. PPR understøtter Brøndby Kommunes Strategi 2030 og kommunens Børne- og Ungepolitik, som er karakteriseret ved fokus på forebyggelse, tidlig indsats og inklusion samt en vægt på, at børn og unge udvikler sig i fællesskaber.
PPR i Brøndby Kommune udgøres af 3 ergoterapeuter, 1 fysioterapeut, 4 specialpædagogiske vejledere, 12 logopæder, 14 psykologer, 1 administrativ medarbejder, to teamledere og leder.
PPR arbejder både konsultativt, undersøgende og vurderende i vores samarbejde med skoler, dagtilbud o.a. om den fælles opgave med at understøtte og fremme børn og unges trivsel, udvikling, læring og deltagelsesmuligheder.
Du kan læse mere om PPR på https://www.brondby.dk/Borger/Familie-og-boern/Skole/Saerlig-stoette/PaedagogiskPsykologiskRaadgivning.aspx
Løn- og ansættelsesvilkår:
Tiltrædelse: 1. oktober 2024, eller før hvis muligt.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
Stillingen er på 37 timer ugentligt, eller ned til 32 timer hvis du ønsker det.
Yderligere information:
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte os: Teamleder Marie Friis Malver kan kontaktes på tlf. 30 35 10 34 fra d. 5. august. TR Christian Lau Godskesen kan kontaktes på tlf. 92 43 25 14 indtil d. 12/7 og igen fra d. 12. august.
Arbejdsstedet er Horsedammen 42C, 2605 Brøndby. -Tæt på Brøndbyøster S-togsstation.
Rekrutteringsprocessen:
Ansøgningsfrist: 15. august 2024 kl 12.00. D. 16. kontakter vi de ansøgere vi gerne vil invitere til samtale.
Første samtaler afholdes den 19. august, og 2. samtaler d. 23. august.
Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation.
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.
Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid.
Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 39.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brøndby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Brøndby Kommune, Horsedammen 42, gang C, 2605 Brøndby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6081232