BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
København
Vil du være med til at styrke indsatsen til forebyggelse og bekæmpelse af hvidvask både i Danmark og udlandet med formål at spare både samfundet og skatteborgernes penge? Så er denne stilling måske noget for dig?
Din nye hverdag
Danmarks Finansielle Efterretningsenhed hører under National Enhed for Særlig Kriminalitet (NSK), men er operativt uafhængig og selvstændigt virkende. NSK´s opgave er at efterforske og
retsforfølge større straffesager om økonomisk og organiseret kriminalitet.
Danmarks finansielle efterretningsenhed (FIU – Financial Intelligence Unit), også kaldet Hvidvasksekretariatet, har til opgave at modtage, analysere og videreformidle oplysninger fra underretninger med mistanke om hvidvask af udbytte fra strafbare forhold og finansiering af terrorisme.
I Danmark hvidvaskes der for ca. 68 milliarder kroner om året. I vores enhed er vi med til at understøtte indsatsen mod hvidvask sammen med andre myndigheder og de underretningspligtige.
I 2022 modtog vi oplysninger med mistanke om hvidvask eller terrorfinansiering fra over 90.000 underretninger, som udgør et stort datagrundlag for operativ analyse.
Vi arbejder primært med efterretningsarbejde og ikke efterforskning som er kendetegnet for politiet. Vi laver bl.a. efterretningsvurderinger og måludpegningsoplæg på hvidvaskområdet til landets politikredse, PET, Skattestyrelsen og mange andre myndigheder.
Vores opgave er, at analysere, vurdere og videreformidle disse underretninger på en måde, så vores samarbejdspartnere kan iværksætte yderligere efterforskning eller evt. yderligere tilsyn med de virksomheder eller personer, underretningerne omhandler.
Vi har desuden en stor international dimension, igennem et tæt samarbejde med andre udenlandske finansielle efterretningsenheder.
Derudover udarbejder vi strategiske analyser på hvidvaskområdet bl.a. i form af National Risiko Vurdering (NRV) for at synliggøre trusler og ricisi for relevante myndigheder og de underretningspligtige.
Vi arbejder datadrevet, med henblik på at kunne modtage og håndtere et stadigt stigende antal underretninger, og samtidig kunne levere analyseprodukter i høj kvalitet, til brug for politikredsene og øvrige myndigheder.
Vi er opdelt i 3 sektioner. En Anmeldelse og Visitationssektion, en Analysesektion og en Efterretningssektion - og det er her du vil blive tilknyttet.
Vi er en dynamisk arbejdsplads med ca. 45 medarbejdere med vidt forskellige baggrunde, bl.a. administrative, A/C’ere, politiuddannede og studentermedhjælpere.
Vi har et stærkt og uhøjtideligt socialt fællesskab, hvor vi sparrer med, og søger inspiration hos, hinanden.
Derudover er vi centralt placeret i København, da vi har til huse ved Vesterport Station.
Vores nye kollega
Du vil blive en del af teamet, som primært varetager opgaven med at videreformidle relevante oplysninger til andre offentlige myndigheder, hvor oplysningerne kan danne grundlag for efterregulering af offentlige ydelser, skatter og afgifter.
Vi forstiller os, at du er godt i gang med et studie inden for økonomi, skattejura, revision eller lignende.
Du trives med at arbejde med tal, og du elsker at lede efter ”nålen i høstakken”.
Vi ser gerne, at du har erfaring med Excel og også gerne kendskab til regnskab/bogholderi.
Derudover er det en stor fordel, hvis du har kendskab til forvaltningsloven, skatteloven og/eller hvidvaskloven.
Hvis du mestre et eller flere fremmedsprog, og har erfaring med fiskale lovovertrædelser, vil det være et stort plus.
Som menneske er du positiv, imødekommende og har nemt ved at samarbejde med andre.
Vi lægger vægt på, at du skal være resultatorienteret, struktureret, detaljeorienteret og omhyggelig i tilgangen til arbejdsopgaverne.
Derudover, er det vigtigt, at du er fleksibel og omstillingsparat, når der f.eks. er opgaver af hastende karakter.
Vi søger dig, som samtidig med et ønske om at bruge dine tillærte teorier i praksis, ønsker et meningsfuldt job ved at arbejde for retfærdighed, og som sætter en ære i, at være med til at sørger for, at skyldige bliver draget til ansvar, og at uskyldige ikke bliver retsforfulgt.
Løn- og ansættelsesvilkår
Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 15 timer.
Arbejdstiden aftaler vi nærmere – også når det gælder behov for eksempelvis mindre arbejde i forbindelse med eksamensperioder.
Der kan til stillingen være knyttet en fuldt arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Du bliver ansat som studentermedhjælper på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.
Dit arbejdssted bliver Hvidvasksekretariatet med adresse på Kampmannsgade 1, 1604 København V.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.
Stillingen kan besættes så snart processen for sikkerhedsgodkendelsen er gennemført. Vi forventer at det bliver senest 1. november 2023.
Hvis du allerede er sikkerhedsgodkendt i politiet kan ansættelse ske tidligere.
Kontakt og ansøgning
Hvis du har uddybende spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fagkoodinator Bitten Kjærgaard på tlf.nr. 4027 3920 eller politikommissær Sajjad Haider på tlf.nr. 5029 5026.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår eller ansættelsesprocessen, er du velkommen til at kontakte rekrutteringskonsulent Sebastian Oehlenschlæger på tlf. 6198 6299.
Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk og om politiet som arbejdsplads på www.jobipolitiet.dk.
Når du søger stillingen beder vi dig vedhæfte ansøgning, CV, seneste uddannelsesbevis eller karakterudskrift samt dokumentation for, at du er indskrevet og aktiv studerende på en videregående uddannelse.
Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.
Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.
Vi forventer at afholde samtaler i uge 28.
Ansøgningsfrist: 5. juli 2023
OM NATIONAL ENHED FOR SÆRLIG KRIMINALITET
National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK) er etableret den 1. januar 2022.
NSK har blandt andet til formål at bekæmpe kompleks organiseret kriminalitet, økonomisk kriminalitet og IT-relateret kriminalitet og samler de mest specialiserede kompetencer i politi og anklagemyndighed.
NSK har ca. 1.100 medarbejdere.
NSK er opbygget som en politikreds med en politisøjle, anklagemyndighed og en stabssøjle, og herudover er der også tilknyttet en operativ uafhængig enhed, Danmarks finansielle efterretningsenhed, Hvidvasksekretariatet.
NSK har hovedsæde i Ejby ved Glostrup og har derudover lokationer i Karlslunde, København, Randers, Aarhus og Fredericia samt en midlertidig lokation i Silkeborg.
Du kan læse mere om National enhed for Særlig Kriminalitet på www.politi.dk/virksomheden/national-enhed-for-saerlig-kriminalitet.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brøndby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
National enhed for Særlig Kriminalitet - Kampmannsgade, Kampmannsgade, 1604 København V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://politi.dk/job-i-politiet/ledige-stillinger/nsk10930
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5860705