BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du have en central rolle i forhold til vores sikkerhedskultur? Så er du måske vores nye skarpe leder.
Vi er lige nu på udkig efter en teamleder til vores arbejdsmiljøteam. Stillingen er nyoprettet og er derved en ledelsesmæssig styrkelse af sektionen. Behovet for yderligere ledelsesmæssige kræfter kommer fra det høje aktivitetsniveau i Banedanmark. Du får en unik mulighed for at præge kulturen og arbejdsgangene i teamet.
Din nye hverdag
Du får det daglige ansvar for arbejdsmiljøteamet i vores infrastrukturdivision. Din primære opgave bliver den daglige ledelse af teamet, der på nuværende tidspunkt består af fire arbejdsmiljørådgivere. Som arbejdsmiljøteamleder bliver du en del af sektionen Broer, Perroner & Arbejdsmiljø, hvor vi bl.a. har ansvar for at understøtte et sikkert arbejdsmiljø, herunder løbende forbedringer for divisionens medarbejdere samt det eksterne personale, der vedligeholder jernbanen. I sektionen supporterer vi arbejdsmiljøorganisationen, og opbygger rammerne omkring bygherreansvaret for arbejdsmiljø, i forbindelse med udførelse af Banedanmarks vedligeholdelsesopgaver.
I rollen som teamleder, skal du være den, der sætter gang i nye initiativer og sætter handlinger bag idéer. Du trives med at sætte retningen og det falder dig naturligt at tage det ledelsesmæssige ansvar.
En af teamets opgaver er at vejlede i arbejdsmiljøkoordinering og at føre tilsyn med bygherreansvaret. Teamet hjælper således kollegaerne med arbejdsmiljøkoordinering. Derudover bistår teamet med opfølgning internt og ift. eksterne entreprenører, og følger op på hændelser og ulykker. Endvidere har teamet den løbende dialog med entreprenørernes arbejdsmiljøansvarlige. Endelig har teamet opgaver ift. at supportere til arbejdsmiljøorganisationen, opfølgning på ulykker/hændelser, rapportering og handlingsplaner.
Som leder skal du kunne give support og sparring til medarbejderne, afholde teammøder, gennemføre medarbejdersamtaler og varetage det overordnede ansvar for, at vi når vores mål. Hertil kommer opgaver som at styre, godkende, supportere og rapportere på status og fremdrift.
Du sikrer både trivsel, et sundt arbejdsmiljø og en god performance
Du vil skulle lede et team af dedikerede kollegaer med forskellige fagligheder der komplimenterer hinanden, og hvor der er god mulighed for faglig sparring. Derudover samarbejder vi tæt med Banedanmarks centrale HR arbejdsmiljøsektion samt med vores arbejdsmiljøkollegaer i Anlægsdivisionen.
Vi har infrastruktur i hele landet, og du skal derfor påregne noget rejsetid imellem kontorerne og anlægget. Dit arbejdssted vil derfor som udgangspunkt være Fredericia, men der er også mulighed for, at det bliver i Ringsted.
Du skal sikre, at dit team kommer i mål med alle opgaver og sørge for at fremdriften løbende dokumenteres. Du vil stå i spidsen for en gruppe dygtige og dedikerede medarbejdere, hvor de faglige kompetencer spænder vidt og vidensniveauet er højt. Du kan både bevare overblik og prioritere teamets sagsportefølje og kan sætte dig ind i enkeltstående problemstillinger, der kræver ledelsesmæssige beslutninger.
Din nærmeste leder bliver sektionschef Gitte Weitze Christensen:
”I vores sektion lægger vi stor vægt på at løse opgaver med stor faglighed og professionalisme, men vi gør det i en afslappet atmosfære og har det sjovt imens. Vi har en meget vigtig opgave indenfor jernbanedriften, og er derfor fagligt velfunderet. Vi udvikler løbende, så vi hele tiden forbedrer os, og vi ved, at vi kun lykkes, når hele sektionen lykkes”.
Du vil få en bred samarbejdsflade rundt i organisationen, men også med eksterne samarbejdspartnere som f.eks. Arbejdstilsynet eller Vejdirektoratet.
Leder med godt overblik, analytisk tilgang og gode samarbejdsevner
Vi forestiller os, at du har en akademisk baggrund (ingeniør, cand.scient. eller lignende), og hvis ikke, at det falder dig let at tilegne dig viden og indgå i en ledelsesmæssig relation med højt kvalificerede medarbejdere. Hvis ikke du har ledelseserfaring, er det vigtigt, at det er noget, som du virkelig brænder for. Vi forventer desuden, at du har erfaring med at omsætte arbejdsmiljømæssige udfordringer og analyser til løsningsorienterede tiltag. Erfaring fra en anden offentlig myndighed f.eks. en kommune kunne være en fordel.
Du er god til at planlægge og holde overblik over en bred opgave-portefølje. Du har en åben og imødekommende tilgang og du er en god kommunikator. Du er ligeledes en afslutter og sørger for at vores gode initiativer bliver helt ført til dørs og du sikrer, at strategiske planer ført ud i livet.
Løn
Som akademiker ansættes du som chefkonsulent med personaleansvar efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC.
For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/STAT, Danmark. Stillingen er placeret i løngruppe 4.
For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer samt at der tilkommer pension i henhold til overenskomsten.
Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere, så kontakt sektionschef Gitte Weitze Christensen på tlf. 26 14 63 14. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt. For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.
Vi glæder os til at høre fra dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brøndby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43, Carsten Nieburhs Gade 43, 1577 København V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=192399&DepartmentId=22284&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5845422