BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Som et tiltag for at give endnu mere kvalitet i vores daglige pædagogiske arbejde med vores skønne børn og deres forældre, søsætter Børnehuset Kirkebjerg et nyt tiltag. Derfor søger vi to kompetencepædagoger – en til vores børnehave, og en til vores vuggestue.
Vi forestiller os at stillingens arbejdsopgaver er 2-delte, således at der udføres et stykke arbejde i institutionen – og noget med familierne, enten i institutionen eller hjemme.
I Børnehuset Kirkebjerg er opgaven:
- At understøtte udvikling af den pædagogiske praksis og kvalitet, med afsæt i dagtilbudsloven.
- At have et medblik på, hvad der skaber det gode børneliv i institutionen.
- At medvirke til at implementere og understøtte handlingsplanens tiltag ved at gå foran, ved siden af og bagved i den daglige pædagogiske praksis
- At bidrage til opbygning af højkvalitet i rutiner og relationer og tilrettelægge forandringsprocesser
- At sparre med ledelse og det pædagogiske personale.
- At kvalificere skriftligheden i handleplaner, udtalelser, indstillinger i det omfang det efterspørges.
Med familierne er opgaven:
- Evt. hjemmevejledning – og rådgivning af familier med børn i udsatte positioner.
- At være brobygger til institutionen og dens personale.
- Skabe tryghed for familier, der i komplekse kultursammenstød skal finde ståsted i en dansk institutionskontekst.
Jobbet som kompetencepædagog rummer mange forskelligartede opgaver, og kompleksiteten er høj i en omskiftelig hverdag. Opgaven er forankret i det praksisnære, hvor du er med til at vise vejen for den positive udvikling af pædagogik, faglighed og organisering.
Jobbet kræver en fokuseret opmærksomhed på
- Hvordan alle institutionens ressourcer bliver tydeliggjort og kommer i spil
- Hvordan du bedst understøtter de enkelte personaler i at udvikle deres faglighed
- Hvordan du er med til at styrke bæredygtige rutiner og udviklende læringsmiljøer, og ser dem som en afgørende del af at skabe kvalitet i dagtilbud.
- Hvordan du kan understøtte forandringer
- Hvordan du sikrer, at din indsats fortsætter gennem andre
- Tidlig opsporing og indsats, samt udvikling af faste ramme for hvordan der skal arbejdes i Kirkebjerg, i tæt samspil med ledelsen.
Du vil have fast tid i et team, hvor du indgår i faste skemalagte aktiviteter, som en del af det almindelige personale. Fordelingen mellem institutions tid og udgående tænkes som 80/20, men kan og vil blive justeret løbende, alt efter hvilke opgaver, der prioriteres.
Vi ser gerne, at du
• Er uddannet pædagog med solid erfaring indenfor 0-6 års området og gerne relevant efteruddannelse, som f.eks ICDP, Marte Meo, social inklusion eller lignende.
- Har en stærk faglighed og evne til at gøre den tilgængelig for andre
- Smitter med din arbejdsglæde og positive tilgang i opgaveløsningen
- Er nysgerrig og initiativrig
- Kan se mulighederne i at være deltagende observatør og sparringspartner i praksis
For at skærpe den faglige og strukturelle udvikling i institutionen indgår du i et tæt samarbejde med institutionens lederteam om faglig ledelse tæt på praksis.
Vi vil gerne have, at du kan starte d. 1. februar 2024 – men kan du før, så er det også en mulighed. Vi ser også gerne at du kan arbejde minimum 34, men helst 37 timer.
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og kvalifikationer. I forbindelse med ansættelserne indhenter vi børne- og straffeattest og tager referencer.
Har vi vakt din nysgerrighed? Så læs lidt videre her om os - Vi er Børnehuset Kirkebjerg!
Vi er et nystartet Børnehus, med ca. 80 børn i alderen 0-6 og 25 voksne. Vi gik i drift 1/8, så vi er helt nye. Du kommer til at være en del af en dedikeret og dygtig personaleflok, hvor vi sammen finder veje og svar, skaber, reflekterer, diskuterer og udvikler vores kultur og praksis. Vi er lige nu beliggende i pavilloner på et stort grønt område i Brøndby Vester. Her skal vi være et års tid, mens vi vokser til ca. 160 børn og 40 voksne. Om et år flytter vi i en helt nybygget institution, hvor vi skal have fokus på bevægelse og idræt, så du kommer til at være en del af den proces.
Der er mulighed for at komme forbi til en rundvisning og en uformel snak torsdag d. 30/11 fra 15-16. Du ringer lige og melder dig til J. Se lidt mere om os på vores hjemmeside.
Søg stillingen via nedenstående link senest den 10.12.2023.
I ansøgningen beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbeviser.
Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte Leder Oscar Bloch, 2374 4324, Souschef Kristina Koralage, 2059 8758 eller afdelingsleder Denise Ankerkilde, 2144 3797. Vi ser frem til at høre fra dig.
Ansøgningsfrist:
10-12-2023
Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation.
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.
Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid.
Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 37.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brøndby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Brøndby Kommune, Fagervangen 2, 2605 Brøndby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5945242