BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
To dygtige og engagerede børne- og ungerådgivere til Børn, Unge og Familier i Brøndby
Vil du være en del af et stærkt fagligt fællesskab, og er du også optaget af at udfolde og udfordre din faglighed i en dynamisk afdeling?
En af vores gode kollegaer har valgt et internt skift til et andet team, og derfor er der en åbning i det ene af vores socialfaglige teams. I anbringelsesteamet fandt vi i sidste runde, desværre ikke, det rigtige match, men vi tror bestemt på, at vi gør det i denne omgang. Vi har derfor to ledige stillinger i henholdsvis i et socialfagligt og i anbringelsesteamet.
Vi er i fuld gang med at implementere Barnets lov, opkvalificere kompetencer og være nysgerrige på alt det nye, og det, vi i forvejen kender. Det er en meget spændende udvikling at få Barnets lov implementeret i praksis. Vi er allerede godt i gang og ønsker at fortsætte med den gode udvikling i vores afdeling. Vi mangler lige nu to Børne- og ungerådgivere i henholdsvis anbringelsesteamet og i et socialfagligt team. Vi har længere nede i opslaget beskrevet, hvilke opgaver de forskellige teams varetager, og hvad det vil sige at være en del af dem.
Vi ønsker at få to nye kollegaer, som finder arbejdsglæde i at udfolde, udvikle og udfordre deres faglighed i en hverdag, hvor ingen dage er ens. Nye kollegaer, som gerne vil arbejde for at gøre en forskel for udsatte børn og unge og deres familier, og som er klar til at bidrage med nye faglige perspektiver. Du vil som ny kollega opleve at blive taget godt i mod. Vi prioriterer nemlig at lave gode introforløb og du vil også få tilknyttet en mentor i den første tid i afdelingen og have et nedsat sagstal.
Hvem er du?
Det skal først og fremmest være fagligt og motiverende at gå på arbejde hos os. Du har derfor en åben og anerkendende tilgang til at arbejde tæt sammen med dine kollegaer, når I løser jeres arbejdsopgaver. Du synes også, at det er sjovt at være selvstændig og kan bevare overblikket i pressede situationer. Du skal have mod på og motiveres af at have en høj grad af egen kompetence, selvstændighed og fleksibilitet i din dagligdag.
Vi forestiller os, at du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler. Du kan både have erfaring fra det specialiserede børneområde, være nyuddannet eller have erfaring fra andre dele af socialområdet.
Vi har brug for kollegaer, som kan være tydelige og professionelle i vores vigtige samarbejde med familierne. Vi har ligeledes brug for kollegaer, der bidrager til høj faglig udvikling og kvalitet samt bidrager positivt til at skabe et godt kollegialt arbejdsfællesskab.
Socialfagligt team:
De socialfaglige teams varetager komplekse børnesager. Herunder både forebyggende indsatser og støttende indsatser. Som rådgiver står du både for udarbejdelsen af den børnefaglige undersøgelse eller afdækningsnotatet samt iværksætter støttende indsatser. Du vil også skulle følge op på den støtte der iværksættes, både ved at afholde netværksmøder og ved at afholde samtaler med barnet/den unge og dets familie.
De socialfaglige teams varetager alle typer af hjælp og støtte til børn og unge (og deres forældre) i alderen 0-18, med mulighed for ungestøtte op til det 23. år. Flere rådgivere varetager særlige opgaver, såsom rådgiverfunktion i skole og dagtilbud. Teamet består af rådgivere med forskellige aldre, kompetencer og erfaringer.
Teamet fortæller:
Teamet består af 7 Børne- og Ungerådgivere med forskellig års erfaring og baggrunde. I gruppen vægter vi tillid, kommunikation og faglighed højt. Vi har egen kompetence i store dele af vores arbejde og en ledelse som er tæt på os.
Vi er et team, hvor der er højt til loftet, vi har en stor portion humor og et tæt kollegaskab, som vi vægter højt i en hverdag, hvor der er fart over feltet.
Anbringelsesteamet:
Teamet består af fire rådgivere og en familieplejekonsulent. Teamet varetager afdelingens komplekse anbringelsessager, herunder også sager, hvor der er truffet afgørelse om anbringelse uden samtykke. Børne- og ungerådgiverne i teamet udarbejder indstillinger til det retslige børn og unge-udvalg, matcher børn med anbringelsessteder, fører tilsyn med anbragte børn og unge, holder opfølgninger og iværksætter forskellige former for støtte under børnenes anbringelser. Børne- og ungerådgiverne i teamet har nedsat sagstal grundet kompleksiteten i arbejdet.
Teamet fortæller:
Vi kan godt lide den faglige fordybelse, der kræves, når der laves indstillinger til det retlige børn- og ungeudvalg, hvilket det lave sagstal muliggør. Vi motiveres af at hjælpe nogle af de allermest sårbare børn, som ikke kan bo hjemme hos deres biologiske forældre. Vi sidder på samme kontor, og vi har derfor en daglig sparring og et godt fællesskab, hvor vi hjælper hinanden. Ud over vores vigtige arbejdsopgaver er der også plads til at stille en masse dumme spørgsmål og snakke om Netflix-serier, familieliv mv. Og vi har plads til en kollega mere.
Vi kan tilbyde vores to nye kollegaer:
- En fuldtidsstilling på en spændende arbejdsplads
- Fleksibel arbejdstid og fokus på medarbejdernes trivsel (mulighed for en 4-dages arbejdsuge)
- Mulighed for hjemmearbejde
- Et tilgængeligt og kompetent ledelsesteam
- Engagerede og fagligt dygtige kollegaer i alle aldre
- Faglig sparring tilpasset dine forudsætninger
- Supervision med ekstern supervisor
- Et godt psykisk arbejdsmiljø
- En skøn arbejdsplads, hvor der dagligt er grin og godt humør
- En masse faglige udfordringer med gode muligheder for at sætte eget præg på opgaveløsninger
Hvem er vi?
Børn, Unge og Familier er en del af Børn, Unge og Forebyggelse, og vi er fysisk placeret på Brøndby Rådhus. Vi er forankret under samme chef som Unge og familie-teamet (leverandør af familiebehandling, kontaktpersoner mv.), PPR, SSP og ungeenheden samt KUI-sekretariatet. På myndighedsområdet er vi aktuelt 30 rådgivere, der alle arbejder med udsatte børn og unge i alderen 0-18 år (-23 år, ved ungestøtte). I myndighedsarbejdet er vi organiseret i to socialfaglige teams, et anbringelsesteam, et børnehandicapteam og et modtagelsesteam. I Børn, Unge og Familier arbejder vi ud fra den faglige tilgang ICS (Integrated Children's System) og den løsningsfokuserede tilgang (LØFT). Vi bruger DUBU (Digitalisering Udsatte Børn & Unge) som sagsbehandlingssystem. Og så har vi også torsdagskage, aktive pauser, sociale sammenkomster og højt humør. Vi glæder os til at få dig som kollega.
Spørgsmål:
Har du yderligere spørgsmål til en eller flere af stillingerne kan nedenstående kontaktes:
Afdelingsleder Line Pihl tlf. 43282550 eller afdelingsleder Minelle Hansen, tlf.43282512
Vi forbeholder os retten til at afholde samtaler løbende, da vi ønsker at få stillingerne besat hurtigst muligt med de helt rigtige kandidater.
Ansøgningsfrist: fredag d. 5.4.24 kl. 10.00.
Start d. 1. juni 2024, eller snarest muligt.
Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation.
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.
Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid.
Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 39.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brøndby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Brøndby Kommune, Park Alle 160, 2605 Brøndby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6010479