Tre dygtige og engagerede børne- og ungerådgivere til Børn, Unge og Familier i Brøndby

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af et stærkt fagligt fællesskab, og er du også optaget af at udfolde og udfordre din faglighed i en dynamisk afdeling? 

Vi er i fuld gang med at implementere Barnets lov, opkvalificere kompetencer og være nysgerrige på alt det nye, og det, vi i forvejen kender. Det er en meget spændende udvikling at få Barnets lov implementeret i praksis. Vi er allerede godt i gang og ønsker at fortsætte med den gode udvikling i vores afdeling. Vi mangler lige nu tre Børne- og ungerådgivere i henholdsvis anbringelsesteamet, handicapteamet og et socialfagligt team. Vi har længere nede i opslaget beskrevet, hvilke opgaver de forskellige teams varetager, og hvad det vil sige at være en del af dem.

Vi ønsker at få tre nye kollegaer, som finder arbejdsglæde i at udfolde, udvikle og udfordre deres faglighed i en hverdag, hvor ingen dage er ens. Nye kollegaer, som gerne vil arbejde for at gøre en forskel for udsatte børn og unge og deres familier, og som er klar til at bidrage med nye faglige perspektiver. 

Du vil som ny kollega opleve at blive taget godt i mod. Vi prioriterer nemlig at lave gode introforløb og du vil også få tilknyttet en mentor i den første tid i afdelingen. 

Hvem er du?
Det skal først og fremmest være fagligt og motiverende at gå på arbejde hos os. Du har derfor en åben og anerkendende tilgang til at arbejde tæt sammen med dine kollegaer, når I løser jeres arbejdsopgaver. Du synes også, at det er sjovt at være selvstændig og kan bevare overblikket i pressede situationer. Du skal have mod på og motiveres af at have en høj grad af egenkompetence, selvstændighed og fleksibilitet i din dagligdag. 

Vi forestiller os, at du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler. Du kan både have erfaring fra det specialiserede børneområde, være nyuddannet eller have erfaring fra andre dele af socialområdet. 

Vi har brug for kollegaer, som kan være tydelige og professionelle i vores vigtige samarbejde med familierne. Vi har ligeledes brug for kollegaer, der bidrager til høj faglig udvikling og kvalitet samt bidrager positivt til at skabe et godt arbejdsfællesskab. 

 

Modtagelsesteamet:

Teamet består af tre børne- og ungerådgivere og en studentermedhjælper. Teamet tager imod alle nye henvendelser, vurderer og screener nye underretninger samt iværksætter korte forebyggende indsatser. Teamet varetager også akutte opgaver, hvor der er behov for at handle med det samme. Børne- og ungerådgiverne i teamet yder ofte råd og vejledning til borgere og samarbejdspartnere på tværs. Opgaverne i modtagelsen kræver, at du er omstillingsparat og kan trives i en travl hverdag med mange bolde i luften. Her vil du være med til at give borgerne et godt førstehåndsindtryk af Børn, Unge og Familier i Brøndby Kommune.

 

Teamet fortæller:

Vi prioriterer faglig sparring, hvor der også er plads til humor og sjov. Vi har et godt kollegialt fællesskab både i vores eget team og med resten af afdelingen. Vi sætter pris på de forskellige typer af arbejdsopgaver, vi har, og at ingen dage er ens. Vi kan godt lide at kunne handle i de akutte sager og møde en masse nye mennesker, som vi hjælper i den rigtige retning.

 

Børnehandicapteamet:

Teamet varetager børnehandicapsager, hvor familierne har behov for særlig støtte grundet barnets funktionsnedsættelse. Som børne- og ungerådgiver i handicapteamet består dine arbejdsopgaver bl.a. i at afdække funktionsniveau og støttebehov samt træffe afgørelse om handicapkompenserende ydelser og støttende indsatser i barnets lov. Teamet er i en spændende faglig udvikling, hvor rådgiverne bl.a. er begyndt at dygtiggøre sig inden for udarbejdelse af børnehandicapudredninger med metodeværktøjet. Teamet består af syv rådgivere, en studentermedhjælper og en faglig koordinator, som alle har socialrådgiver/formidlerbaggrund. Børne- og ungerådgiverne er fagligt ambitiøse og med forskellige års erfaring. I det daglige arbejde lægges der vægt på et godt arbejdsklima med faglig sparring, anerkendelse og respekt for hinandens forskellighed.

 

Teamet fortæller: 

Vi har en åben dør-politik, og der er altid mulighed for sparring med en kollega. Vi går op i at have det godt med hinanden, og det er særdeles vigtigt for os, at alle i teamet trives. Vi kan godt lide, at vores sagsstammer er varierende, og at arbejdsopgaverne derfor kan være alsidige. Vi nyder hinandens selskab og sætter stor pris på vores forskellige personligheder og faglige tilgange. Vi er fagligt ambitiøse, og vi glæder os til at få en ny kollega.

 

Anbringelsesteamet:

Vi er et velfungerende anbringelsesteam, som består af fire rådgivere og en familieplejekonsulent. Teamet varetager afdelingens komplekse anbringelsessager, herunder også sager, hvor der er truffet afgørelse uden samtykke. Børne- og ungerådgiverne i teamet udarbejder indstillinger til det retslige børn og unge-udvalg, matcher børn med anbringelsessteder, fører tilsyn med anbragte børn og unge, holder opfølgninger og iværksætter forskellige former for støtte under børnenes anbringelser. Børne- og ungerådgiverne i teamet har nedsat sagstal grundet kompleksiteten i arbejdet.

 

Teamet fortæller: 

Vi kan godt lide den faglige fordybelse, der kræves, når der laves indstillinger til det retlige børn- og ungeudvalg, hvilket det lave sagstal muliggør. Vi motiveres af at hjælpe nogle af de allermest sårbare børn, som ikke kan bo hjemme hos deres biologiske forældre. Vi sidder på samme kontor, og vi har derfor en daglig sparring og et godt fællesskab, hvor vi hjælper hinanden. Udover vores vigtige arbejdsopgaver er der også plads til at stille en masse dumme spørgsmål og snakke om Netflix-serier, familieliv mv. Og vi har plads til en kollega mere.

 

Vi kan tilbyde vores tre nye kollegaer:

  • En fuldtidsstilling på en spændende arbejdsplads
  • Fleksibel arbejdstid og fokus på medarbejdernes trivsel (mulighed for en 4-dages arbejdsuge)
  • Et tilgængeligt og kompetent ledelsesteam
  • Engagerede og fagligt dygtige kollegaer i alle aldre
  • Faglig sparring tilpasset dine forudsætninger
  • Supervision med ekstern supervisor
  • Mulighed for hjemmearbejde
  • En skøn arbejdsplads, hvor der dagligt er grin og godt humør
  • En masse faglige udfordringer med gode muligheder for at sætte eget præg på opgaveløsninger 

Hvem er vi?
Børn, Unge og Familier er en del af Børn, Unge og Forebyggelse, og vi er fysisk placeret på Brøndby Rådhus. Vi er forankret under samme chef som Unge og familie-teamet (leverandør af familiebehandling, kontaktpersoner mv.), PPR, SSP og ungeenheden samt KUI-sekretariatet. På myndighedsområdet er vi aktuelt 30 rådgivere, der alle arbejder med udsatte børn og unge i alderen 0-18 år (-23 år, ved ungestøtte). I myndighedsarbejdet er vi organiseret i to socialfaglige teams, et anbringelsesteam, et børnehandicapteam og et modtagelsesteam. I Børn, Unge og Familier arbejder vi ud fra den faglige tilgang ICS (Integrated Children's System) og den løsningsfokuserede tilgang (LØFT). Vi bruger DUBU (Digitalisering Udsatte Børn & Unge) som sagsbehandlingssystem. Og så har vi også torsdagskage, aktive pauser, sociale sammenkomster og højt humør. Vi glæder os til at få dig som kollega.

Spørgsmål:

Har du yderligere spørgsmål til en eller flere af stillingerne kan nedenstående kontaktes: 

Afdelingsleder Line Pihl tlf. 43282550 eller afdelingsleder Minelle Hansen, tlf.43282512

Ansøgningsfrist: fredag d. 23.2.24 kl. 10.00. Vi holder samtaler løbende.

Start d. 1. april 2024, eller snarest muligt.

 

Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation. 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.

Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid. 

Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 39.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Brøndby Kommune, Park Alle 160, 2605 Brøndby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5985045

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet