Udskrivningskoordinator til Brøndby Kommune med fokus på trygge borgersamarbejder

dato

Vil du være med til at sikre smidige og trygge udskrivelsesforløb for Brøndby Kommunes borgere? Da vores ene udskrivningskoordinator har fået større andel i opgaven omkring borgere uden netværk, søger vi en 4 udskrivningskoordinator.

Som udskrivningskoordinator bliver du en del af et engageret og erfarent team, hvor din rolle i at sikre smidige sektorovergange mellem region og kommune er central. I denne rolle får du mulighed for at gøre en reel forskel for borgerne ved at anvende din faglighed, dit overblik og din myndighedskompetence. Du vil arbejde tæt sammen med visitatorer, hjemmeplejen og vores midlertidige pladser for at sikre, at borgerne oplever en god og tryg overgang fra hospitalsophold til eget hjem eller midlertidig plads. Rollen indebærer desuden håndtering af komplekse og varierede opgaver, hvor din høje faglighed og evne til samarbejde er afgørende. Du vil indgå i et dynamisk samarbejde med borgerne og en bred vifte af samarbejdspartnere for at finde de bedste løsninger i hvert enkelt forløb.

Om os:

I Brøndby Kommunes visitation er vi 31 engagerede medarbejdere, herunder 10 visitatorer og 3 udskrivningskoordinatorer. Vores daglige arbejde bygger på fælles ansvar, struktur og social kapital – et stærkt samarbejde på tværs af funktioner, der skaber en positiv arbejdskultur og høj kvalitet i vores visitation. Med vores vision "Længere ud – tættere på" arbejder vi målrettet for at skabe nærhed og relationer til borgerne og deres netværk. Vi bestræber os på at besøge borgerne både på hospitalet og på de midlertidige pladser. Vi er selvtilrettelæggende og har stor indflydelse på planlægningen af vores arbejdsdag, baseret på den fælles opgaveløsning og kommunikationsaftalen.

"Vi vægter social kapital, struktur og gode arbejdsgange i vores visitation, og vi arbejder sammen og hjælper hinanden på tværs i hele visitationen, hvilket har stor betydning i det daglige arbejde." – fortæller Lone, udskrivningskoordinator.

Myndighedsansvar og fremtidens rolle

Vi har fokus på at styrke og udvikle myndighedsrollen i takt med den nye Ældrelov, som stiller skærpede krav til nærvisitation. Med borgerens individuelle behov i centrum arbejder vi for at skabe tillid gennem en lyttende og respektfuld tilgang, der understøtter borgerens selvbestemmelsesret. Samtidig følger vi nysgerrigt udviklingen omkring den kommende sundhedsstrukturreform og de initiativer, den vil bringe.

"Vi har store muligheder for medinddragelse i forhold til den fremtidige myndighedsfunktion, hvilket skaber værdi og tryghed." – Anne Mette, visitator

Om stillingen:

I rollen som udskrivningskoordinator bliver dine hovedopgaver at:

  • Vurdere og bevilge hjælp til personlig pleje og rehabilitering i hjemmet samt midlertidige pladser
  • Varetage myndighedsrollen med henblik på at sikre gode udskrivningsforløb og en helhedsorienteret sagsbehandling
  • Samarbejde tæt med hospitalet og kommunens hjemmepleje, trænings- og rehabiliteringsteams for at sikre en sammenhængende og gnidningsfri overgang
  • Deltage aktivt i tværfaglige konferencer, hospitalsbesøg og statusmøder med borger og pårørende med fokus på at skabe tryghed og koordinerer det videre forløb

Du bliver en del af et stærkt team, hvor vi prioriterer tydelig kommunikation og faglig sparring. Hos os er social kapital, tillid og retfærdighed nøgleord – både i vores samarbejde og i kontakten med borgerne.

Vi forventer, at du:

  • Har en sundhedsfaglig uddannelse som fx sygeplejerske, ergoterapeut eller fysioterapeut
  • Har erfaring gerne fra primærsektoren – samt gerne erfaring med geriatriske problemstillinger
  • Er en rutineret IT-bruger – kendskab til KMD NEXUS og FSIII er en fordel
  • Kan skabe gode samarbejdsrelationer og prioriterer god kommunikation med borger såvel som samarbejdspartnere
  • Har en struktureret arbejdsform og evnen til at prioritere i en hverdag med højt tempo
  • Har flair for både skriftlig og mundtlig formidling samt myndighedsarbejde og kan træffe velbegrundede afgørelser
  • Har kørekort og kan tilpasse dig et selvtilrettelæggende arbejde

Vi tilbyder:

  • En fast stilling på 37 timer, med fleksibel arbejdstid og en arbejdsdag i dagtimerne
  • Et spændende, udfordrende og udviklende job, med mange forskelligartet opgaver og borgerforløb
  • En arbejdsplads, hvor vi prioriterer et tæt samarbejde, hvor både faglig og personlig udvikling er i fokus, og hvor du får mulighed for løbende sparring med kompetente kolleger og ledere
  • Grundig introduktion til opgaver og organisation som er tilpasset efter hvilken erfaring du har med dig

Bliv en del af et engageret og udviklingsorienteret team i Brøndby Kommune, og vær med til at skabe gode udskrivningsforløb for vores borgere. Vi glæder os til at høre fra dig!

Løn og ansættelsesvilkår:

  • 37 timers stilling med mulighed for at aftale andet timeantal
  • Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst

Yderligere oplysninger:

Ansættelsen ønskes pr. 1. marts 2025. Er du nysgerrig på stillingen, er du velkommen til at kontakte udskrivningskoordinatorerne på telefon 4328 2901, eller teamleder Trine Møller Sørensen på telefon 92439009.

Ansøgningsfrist: 

Søndag d. 19. januar kl. 23.59. Vi forventer at afholde samtaler mandag d. 27 januar
 

 

Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation. 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.

Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid. 

Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 40.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Brøndby Kommune, Park Allé 160, 2605 Brøndby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6157660

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet