BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
18 passionerede sundhedsplejersker står klar til at tage imod dig, der vil være med til at lede og udvikle Sundhedsplejen- og samtidig være tæt på praksis.
Vi søger en souschef, som vil være med til at gå forrest i den faglige udvikling af sundhedsplejen, og som er optaget af at skabe de bedste forudsætninger for, at børn og deres familier lykkes. Du bliver en del af en kommune og forvaltning, hvor børneområdet prioriteres og hvor den politiske opbakning er tydelig.
Om stillingen som souschef i Sundhedsplejen
Som souschef for Sundhedsplejen kommer du til at arbejde tæt sammen med den ledende sundhedsplejerske, og sammen skal I sætte retning for den strategiske og faglige udvikling af Sundhedsplejen.
Vi har netop taget hul på en spændende proces, hvor vi skal udvikle vores professionelle arbejdsfællesskab og vores indsatser for børn og familier. Du kommer selvfølgelig til at bidrage til denne udvikling, og du skal derfor have lyst til at arbejde med udviklingsprocesser. Den største del af din arbejdstid kommer til at gå med at skabe fælles retning og styrke den faglige udvikling i samarbejde med den ledende sundhedsplejerske. Desuden vil du også indgå i praksis i nogle af sundhedsplejens indsatser.
Hvordan de enkelte opgaver kommer til at vægte, vil afstemmes ud fra ledelsens samlede styrker og kompetencer. Men vi forestiller os, at nogle af dine væsentligste arbejdsopgaver bl.a. vil være, at:
- Koordinere arbejdsopgaver i sundhedsplejen. Herunder bliver du medansvarlig for den daglige drift og administration, hvor du sammen med den ledende sundhedsplejerske skal sikre, at afdelingens ressourcer udnyttes optimalt.
- Arbejde med udviklingsprojekter. Vi er blandt andet ved at udvikle overgangssamarbejdet fra sundhedspleje til dagtilbud, er en del af forskningsprojektet VIPP-PUFF og har en særlig indsats for børn med overvægt.
- Bidrage til den faglige udvikling af Sundhedsplejen ved blandt andet at tilrettelægge temadage, kurser, personalemøder og kompetenceudvikling, og sikre at sundhedsplejen efterlever gældende lovgivning og retningslinjer.
- Indgå i praksis, hvor du møder børn og familier med høj faglighed og nærvær - og bruger dine erfaringer og sundhedsfaglige kompetencer i din faglige sparring og ledelse.
Du får en alsidig hverdag, der kræver, at du har fokus på både udvikling og drift. Du er i tæt samarbejde med den ledende sundhedsplejerske, og understøttes af en udviklingskonsulent, dine tværfaglige samarbejdspartnere og en sekretær, som blandt andet fordeler fødsler. Hertil kommer 18 dygtige sundhedsplejersker, som er klar til at byde dig velkommen, og som ser dig som en vigtig faglig sparringspartner.
Stillingen indebærer ikke personaleansvar. Dog fungerer du som stedfortræder i leders fravær.
Vores ønsker til en ny souschef:
Vi glæder os til at tage imod en ny souschef, som kan genkende sig selv i nogle af punkterne:
- Erfaren sundhedsplejerske. Du kan have relevante efteruddannelser, erfaring med faglig ledelse eller været tovholder for projekter.
- Du skal trives med at gå forrest, og tage styring på faglige processer.
- Du har blik for det tværfaglige samarbejde med bl.a. PPR, afdelingen for børn- og familier, dagtilbud og skoler og har fokus på barnets og familiens behov og ressourcer i udviklingen af sundhedsplejens indsatser.
- Er dygtig til relationer og til at kommunikere, og kan balancere mellem rollen som faglig leder, være en del af praksis, og indgå i samarbejdet om tværfaglige indsatser.
- Er nysgerrig og anerkendende og bidrager til det gode arbejdsmiljø og professionelle arbejdsfællesskab.
Om os og hvorfor du skal søge stillingen
Med stillingen som souschef får du gode muligheder for at udvikle dine ledelseskompetencer samtidig med, at du er tæt på praksis.
Vi er en gruppe bestående af erfarne og nye sundhedsplejersker, som er passioneret omkring vores arbejde og som vægter et godt kollegaskab. Det er vigtigt for os, at vi har det godt sammen, og vi kan have gode faglige drøftelser. Vi er desuden selvtilrettelæggere, hvilket giver gode muligheder for fleksibelt arbejde.
Vi tager godt imod dig og har et introduktionsprogram klar, når du starter.
Derudover er vi særligt stolte af:
- At vi er en kommune, hvor det tværfaglige arbejde i forhold til børneområdet prioriteres højt, og hvor hierarkiet fladt og tilliden til den enkelte stor.
- Vi har en sundhedspleje med dygtige og engagerede medarbejdere, som brænder for deres opgaver og for at gøre en forskel for børn og familier.
- At din faglige udvikling vægtes højt og at vi tilbyder gode muligheder for efter- og videreuddannelser.
- Vores tværfaglige samarbejde med fokus på den tidlige sammenhængende indsats.
Læs mere om alle de indsatser vi har i gang i sundhedsplejen på vores hjemmeside.
Vi glæder os til at læse din ansøgning.
Løn og ansættelsesforhold
Vi forventer, at du kan starte d. 1. februar 2024 eller eventuelt tidligere.
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og kvalifikationer. Stillingen er på 37 timer.
Din arbejdsplads vil være på Horsedammen 42, 2605 Brøndby. Du bliver en del af Børne-, Kultur- og Idrætsforvaltningen og fagområdet for sundhedspleje og dagtilbud, som er samlet under samme fagchef.
Sundhedsplejen er selvtilrettelæggere, med mulighed for hjemmearbejde.
Du vil være i tæt samarbejde med ledende Sundhedsplejerske Sanne Birkebæk. Hvis du vil høre mere om stillingen kan du kontakte Sanne på tlf.: 29 66 98 85 eller mail: sasbi@brondby.dk.
Søg stillingen via nedenstående link senest: 4. december 2023.
Vi forventer at gennemføre to samtaler, hhv. 11.- og 14. december. I forbindelse med samtalerne skal du gennemføre en case opgave.
Vi ser frem til at høre fra dig.
Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation.
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.
Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid.
Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 37.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brøndby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Brøndby Kommune, Horsedammen 42, 2605 Brøndby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5938065