BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Danmark skal være verdens mest idrætsaktive nation. 75% af danskerne skal være fysisk aktive i 2025, og 50% skal være aktive i en forening. I Brøndby Kommune er vi ambitiøse på hinandens og borgernes vegne og gør derfor vores til at opnå denne nationale målsætning som ’Bevæg dig for livet’-visionskommune – og nu kan DU være med!
Vi søger netop nu en ’Bevæg dig for livet’-projektleder, der trives med ansvar, brænder for sundhed i en bred forstand og (som også er) glad for både administrative planer og struktur. Du skal kunne håndtere mange projekter på én gang og ikke mindst se lyset i, at sikre det gode samarbejde på tværs af forvaltninger og organisationer, så vi i fællesskab kan komme helt i mål med alle vores indsatser.
Brøndby er Bevæg dig for livet-visionskommune med stort drive og fremdrift!
Brøndby er i samarbejde med DGI og DIF ’Bevæg Dig For Livet’-visionskommune til udgangen af 2025. Vi har været visionskommune siden 2021 og allerede opnået en del af vores målsætninger siden samarbejdsaftalen blev indgået. Vi har 8 delprojekter, som rummer alt fra bevægelse i dagtilbud, skole, selvorganiserede aktiviteter, foreningsudvikling og meget mere. Nu mangler vi dig, til at få indsatserne helt i mål de kommende to år.
Som Visionskommune er Brøndby Kommune forpligtet til arbejde aktivt med flere indsatser, der skaber bevægelse og motivere flere borgere i hele kommunen til at være fysisk aktive. Det gælder uanset om det er alene og/eller sammen med andre, inde og ude i natur og byrum. Det er altså både brede og snævre indsatser, der involverer foreninger, frivillige, kommunale enheder, erhvervslivet og mange andre samarbejdspartnere.
Derudover er ’Bevæg dig for livet’-indsatserne også centrale i forhold til at opnå målsætningerne i kommunens samlende strategi Brøndby 2030. ’Bevæg dig for livet’ er altså virkelig forankret i Brøndbys DNA og der er mange aktører, der rigtig gerne vil lege med!
Hvad skal du?
Dine primære opgaver bliver helt klassiske for en projektleder. Du skal skabe fremdrift, samle trådene, skabe overblik, fremlægge data og resultater samt sikre det bedst mulige beslutningsgrundlag for den politiske styregruppe og chefgruppe, som du skal betjene ift. møder mv. Du får også ansvaret for at have styr på den overordnede økonomi for både det samlede projekt, men også for delprojekterne.
Derudover skal du i samarbejde med forskellige aktører i Brøndby, DIF og DGI viderebygge på arbejdet med at identificere lokale bevægelsesudfordringer og potentialer og tage aktivt ansvar for at få dem løst og indfriet. Og så skal du fungere som naturlig sparringspartner og fælles kontaktpunkt for dem af dine kollegaer, der sidder som ansvarlige for nogle af de 8 delprojekter.
Endelig skal du have den løbende kontakt og afrapportering til vores samarbejdspartnere i DGI og DIF samt deltage på projektledertræfs med de andre visionskommuner mv.
Hvem er du?
Hvis du nu mærker en faglig og personlig begejstring for det, du har læst indtil videre, synes vi, at du skal se på, om nedenstående kunne passe på dig:
- Du brænder for sundhed og bevægelsesglæde og kan se dig selv som et lokalt fyrtårn for dette
- Du har en relevant længere videregående uddannelse indenfor f.eks. idræt eller sundhed
- Du har relevant erfaring fra en kommune, interesseorganisation eller anden organisation, gerne med et sundheds- og/eller bevægelsesperspektiv
- Du formår at agere i og på tværs af politisk ledede organisationer med mange dagsordener
- Du har flair for økonomistyring af projekter
- Du er god til at skabe relationer både nedad, opad, til siden og hvor det ellers giver mening
- Du er et udpræget strukturmenneske, som formår at understøtte fremdriften og målindfrielsen i de mange indsatser
- Du er i stand til selv at drive dine opgaver, samtidig med at du kan skabe involvering og ejerskab hos andre
- Du har erfaringer med events eller andre former for enkeltstående begivenheder, hvor bevægelsesglæde f.eks. kan vises i praksis
…. men hey, vi ved også godt, at ingen kan alt. Fremhæv derfor gerne i din ansøgning, hvorfor lige præcis dét du har med i bagagen, er dét som man skal bruge for at være vores nye ’Bevæg dig for livet’-projektleder.
Hvem er vi?
Dine kommende primære kollegaer sidder i enheden Kultur, Idræt og Fritid på Brøndby Rådhus, som er en del af Børne-, Kultur- og Idrætsforvaltningen. Vi er 6 konsulenter, en studiemedhjælper, en administrativ medarbejder og en fagchef, der alle har forskellige opgaver inden for fagområderne.
Vi er en blandet flok med forskellige baggrunde og løser alt fra politiske sager, bevægelsesinitiativer, udarbejdelse af politikker, events, foreningsbetjening til netværksfacilitering, kulturnat, lokalefordeling og meget, meget mere.
Vi har en uformel tone, torsdagskageklub og et godt kollegaskab – og vi kan ikke vente med at få dig som kollega!
Ansøgningsfrist
Der er ansøgningsfrist den 5. november 2023. Herefter vil et ansættelsesudvalg tage stilling til de indkomne ansøgninger.
Stillingen søges via knappen “Søg dette job" her på siden. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation.
Vi gennemfører to samtalerunder. Første samtalerunde afvikles onsdag den 15. november (uge 46), og anden samtalerunde afvikles torsdag den 23. november (uge 47).
Der vil blive stillet en case i forbindelse med anden samtalerunde.
Vi forventer tiltrædelse hurtigst muligt eller senest den 1. januar 2024.
Stillingen er på 37 timer ugentligt og er tidsbegrænset til den 31. december 2025. Der må forventes, at der i afgrænsede perioder vil være aftenmøder eller events i weekenden, hvor man forventes at deltage.
Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte Børne-, Kultur- og Idrætsforvaltningens fagchef for Kultur, Idræt og Fritid Morten Grubbe på telefon 23 65 98 17 eller mail mokog@brondby.dk.
Yderligere informationer
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.
Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid.
Om Børne-, Kultur- og Idrætsforvaltningen
Børne-, Kultur- og Idrætsforvaltningen har bl.a. ansvaret for kommunale tilbud og indsatser i forhold til børn og unge, men arbejder også med mere brede målgrupper som f.eks. de frivillige i kommunens folkeoplysende foreninger mv. Vi er ca. 70 ansatte på rådhuset og ca. 1.400 decentrale ansatte, der spænder over et bredt felt, som fx sundhedspleje, dagtilbud, skoler, det specialiserede børneområde, kultur og idræt mv. Læs mere om Brøndby Kommune og børn, kultur samt idræt og fritid på www.brondby.dk
Ansøgningsfrist:
05-11-2023
Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation.
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.
Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid.
Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 37.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brøndby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Brøndby Kommune, Park Alle 160, 2605 Brøndby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5921629