Vi søger en luftfartsinspektør til vores ATM/ANS team

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af en arbejdsplads, hvor holdånd og faglighed dominerer, og hvor vi har fokus på at udvikle værdiskabende løsninger på komplekse problemstillinger med stor betydning for borgere og erhvervsliv?

Vi har i Trafikstyrelsen brug for en luftfartsinspektør til vores ATM/ANS team. Du vil blive en del af et team med ansvar for lufttrafikstyring og luftfartstjenester (AIS, ATS, CNS og MET). Teamet består af en teamleder og 15 medarbejdere fordelt mellem faglige specialister, jurister og generalister.

Teamets opgaver er i dagligdagen præget af planlægning og gennemførelse af tilsyn og faglig sparring med tjenesteudøverne i hele rigsfællesskabet, men derudover kommer opgaver som regeludarbejdelse og internationalt samarbejde i regi af både EU og FN (ICAO).

Teamets opgaveportefølje har en høj grad af kompleksitet, som ofte forudsætter samarbejde med de øvrige faglige specialister, men også inddragelse af teamets øvrige kompetencer samt på tværs af flere kontorer i styrelsen.

Du skal have lyst til at samarbejde bredt indenfor teamets områder med udgangspunkt i dine faglige kompetencer. Fokus i arbejdet vil være sagsbehandling og tilsyn med AFIS-enheder, tilsyn og vejledning ift. forordning (EU) 2017/373, bidrag til udarbejdelse og fortolkning af regler på området samt projektarbejde indenfor ATM/ANS. Som vores nye kollega bliver du en del af et team, hvor vi gerne vil arbejde på tværs, dele viden og støtte hinanden med respekt for hinandens fagligheder og forskelligheder.

Vi forestiller os, at du:

  • har tekniske eller operationelle kompetencer inden for luftfartstjeneste (f.eks. FISO eller AFIS-operatør)
  • kan gennemskue operative og tekniske regler og kan formulere komplicerede sager på en letforståelig måde både mundtligt og skriftligt
  • har kendskab til forordning (EU) 2017/373 og relevante BL
  • har kendskab til eller interesse for offentlig forvaltning og forståelse for arbejdet i en politisk styret organisation
  • kommunikerer positivt og effektivt med forskellige mennesker på mange niveauer
  • kan sagsbehandle struktureret og selvstændigt
  • har lyst til at en være med til at udvikle en arbejdsplads præget af høj faglig stolthed og et godt samarbejdsklima på tværs af faglighed
  • er indstillet på rejsedage i forbindelse med tilsyn i Danmark, Færøerne og Grønland


Hvem er vi

Trafikstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet med ansvar og opgaver på tværs af transportformerne jernbane, vej, luftfart og havne.

I afdelingen for luftfart er der ca. 135 medarbejdere, der arbejder med alle områder indenfor luftfart og spænder over en bred gruppe af fagligheder, fra flymekanikere og piloter til flyveledere, piloter, jurister m.fl.

Vi lægger vægt på, at der holdes en høj faglig kvalitet og tilbyder i den forbindelse løbende deltagelse i diverse fagspecifikke kurser. Du kan forvente at få stor indflydelse på dine opgaver, og vi arbejder generelt med frihed under ansvar.

Trafikstyrelsen ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende, danske samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Du kan læse mere om Trafikstyrelsen på www.trafikstyrelsen.dk

Arbejdssted

Trafikstyrelsen har kontorer på Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V, centralt beliggende i København ved Dybbølsbro Station. Stillingen indebærer en begrænset rejseaktivitet, men den daglige arbejdsplads er kontorbaseret.

Løn og ansættelsesforhold

Stillingen er en fast stilling på 37 timer om ugen. Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem relevant faglig organisation og Finansministeriet med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer. Stillingen er til besættelse snarest muligt.

Yderligere information

Du kan få mere at vide om stillingen hos teamleder Patrick Alexander Liebgott på tlf. 4178 0353.

Har du spørgsmål vedr. ansættelsesforhold og proces, kan du henvende dig til HR-partner Johanne Krøyer på tlf. 4178 0531.

Ansøgning

Send din ansøgning via Trafikstyrelsens elektroniske ansøgningsportal på www.trafikstyrelsen.dk senest den 6. juni 2023 kl. 23.59. Samtaler forventes afholdt i uge 24 og 25.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Trafikstyrelsen, Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169108&DepartmentId=7682&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5836055

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet